2 maart 2006
HET IS GEEL EN ZET DE VOLGENDE STAP
´s-Hertogenbosch - Twee jaar geleden maakte Heijmans de strategische
keuze om als full service dienstverlener te gaan opereren. De eerste
stap was om intern alles te focussen op innovatie en integratie. Al
naar gelang de behoefte van de markt kan de expertise van de bouw-,
vastgoed- en infradivisie aan elkaar gekoppeld worden. Hierdoor is de
basis gelegd voor een brede, vernieuwende aanpak.
Door het grote geheel in het oog te houden is een opdracht efficiënter
te realiseren. Er is meer kans op vernieuwing. En het vergroot de
duurzaamheid. Full service is het antwoord waarmee Heijmans haar
marktaandeel verder wil uitbouwen. Een aanpak die net zo kenmerkend
kan worden als de markante gele huiskleur van Heijmans.
De werkprocessen zijn gestroomlijnd, vernieuwing is door interne
programmas geborgd en wordt al voor een belangrijk deel in de praktijk
toegepast. Alles staat nu bij Heijmans in het teken van complete
dienstverlening. Het is tijd voor de volgende stap: externe
communicatie.
Het is geel en krijgt een facelift
De veranderingen bij Heijmans zijn nu ook aan de buitenkant af te
lezen. Om te beginnen bij het nieuwe logo. Het idee van de koppeling
staat centraal in het woordbeeld. Het is een puur typografische,
no-nonsense oplossing die past bij het karakter en de historie van het
bedrijf. Geen frutsels als overbodige toevoeging. De naam spreekt voor
zichzelf, de kracht van de eenvoud.
In lijn met het logo wordt de naam Heijmans voortaan eenduidiger
toegepast. Zo zal IBC uit de naam verdwijnen.
Het nieuwe logo zal vanaf 8 maart 2006 het oude merkbeeld gaan
vervangen. Stap voor stap zullen alle dragers van de naam Heijmans de
facelift ondergaan. Een forse operatie die ongeveer een jaar in beslag
zal nemen.
Het is geel en duikt op in de media
Het Heijmans geel mag dan bekend zijn van de bouwketen, helmen en haar
rollend materieel, wat het concern allemaal doet en kan is dat nog
onvoldoende. Dat gaat veranderen. Op 18 maart start de
communicatiecampagne waarin de huiskleur als gele draad fungeert. De
eerste corporate advertentie verschijnt dan ondermeer in Het
Financieele Dagblad, NRC Handelsblad, Trouw, Cobouw en tal van andere
relevante magazines en vakbladen. Voortaan presenteert Heijmans haar
visie, diensten en producten onder deze gele vlag.
Het is geel en geeft graag verdere toelichting
Als u nog vragen hebt over dit persbericht kunt u contact opnemen met:
Frank Janssen
Directeur Concerncommunicatie
+31 73 5435169
fjanssen@heijmans.nl
2 maart 2006
Heijmans N.V.