Talpa Nederland
Laren, 2 maart 2006
Blik op de Weg vanaf komend seizoen bij Talpa
Het programma waarvoor niets in scène wordt gezet - 'Blik op de Weg' - is vanaf komend najaar bij Talpa te zien. 'Blik' levert al 15 jaar verbluffende beelden van het gedrag van Nederlanders in het verkeer. Vanaf 1991 bij de NCRV en de laatste jaren bij de AVRO is 'Blik op de Weg' uitgegroeid tot een instituut waarvan inmiddels 160 afleveringen zijn uitgezonden.
Producent en presentator Leo de Haas is enthousiast over zijn overstap. Hij zegt: "Talpa zendt heel veel in Nederland geproduceerde programma's van hoge kwaliteit uit. Het voelt erg goed om daar bij te gaan horen. Het komend najaar gaan we dan ook met veel plezier voor Talpa aan de slag."
De kern van 'Blik op de Weg' bestaat uit beeldmateriaal dat door onherkenbare politievoertuigen met observatiecamera's wordt geschoten. Het programma wordt dan ook in nauwe samenwerking met de verschillende politieregio's gemaakt. Per jaar legt het team van 'Blik op de Weg' ongeveer 100.000 kilometer af op de Nederlandse wegen. Van het gedraaide materiaal haalt hooguit 1% het programma. Weggebruikers die dat overkomt, zijn levenslang genezen van hun risicovolle deelname aan het verkeer. Daarnaast blijkt het programma soortgelijk gedrag bij kijkers naar 'Blik op de Weg' positief te beïnvloeden.
Talpa TV maakt deel uit van Talpa Media Holding. De meest in het oog springende onderdelen van het bedrijf zijn, tot nu toe, de Nederlandse radiodivisie en het televisiestation Talpa. Daarnaast zijn binnen Talpa Media afzonderlijke divisies opgezet voor muziek, voor de ontwikkeling van content - onder meer voor televisie - en voor cross media-activiteiten. Talpa kent nu twee takken, waarvan Talpa Media er een is. De andere is investeringsbedrijf Cyrte Investments, voorheen Talpa Capital.
---
Talpa Nederland