Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Intratuin maakt AccountView tot onderdeel bedrijfsformule

Franchiseketen verbetert inzicht in cijfers én efficiency door standaardiseren op AccountView

Amsterdam, 2 maart 2006 - Intratuin, marktleider in de tuincentrumbranche, biedt zijn franchisepartners voortaan AccountView als onderdeel van de bedrijfsformule. Door de aangesloten tuincentra een standaard oplossing voor de financiële administratie te bieden, beoogt Intratuin de efficiency en het inzicht in de activiteiten te vergroten.

Er opereren momenteel 60 zelfstandige tuincentra onder de vlag van Intratuin. Ze werken volgens één formule en voeren een gemeenschappelijk marketingbeleid. Dat uit zich onder meer in een uniforme winkelinrichting en gezamenlijke folders en aanbiedingen. De centrale organisatie van Intratruin in Woerden biedt hierbij ondersteuning, evenals bij de bedrijfsvoering en het assortimentsbeheer. Ieder tuincentrum is verantwoordelijk voor de eigen administratie en kiest daarvoor zelf een automatiseringssysteem. Intratuin heeft er nu voor gekozen AccountView als standaard systeem voor de financiële administratie aan te bieden. Alle vestigingen gaan van dat aanbod gebruik maken.

"We wilden aan de ene kant een systeem met veel toeters en bellen en het aan de andere kant zo simpel mogelijk houden. AccountView is een eenvoudig en open systeem met uitstekende functionaliteit, dat ook goed aansluit op ons nieuwe retailsysteem Newway", zegt Jan van Doorn, projectleider automatisering bij Intratuin. "Iedereen kan ermee uit de voeten en het biedt ons op centraal niveau het inzicht dat we nodig hebben. Bovendien zijn de conversiemogelijkheden van andere financiële systemen naar AccountView heel goed."

De invoering van AccountView als standaard oplossing biedt Intratuin en de aangesloten tuincentra verschillende efficiencyvoordelen. Zo hebben de vestigingen niet langer te maken met de afzonderlijke kosten voor beheer en onderhoud van hun administratiesysteem. Dat gebeurt allemaal vanuit Woerden, evenals de ondersteuning van het gebruik. Doordat er op centraal niveau inzicht is in de inkoop en marges is het bovendien mogelijk grote voordelen te behalen door gezamenlijke inkoopacties.

De uitrol van AccountView naar de bij Intratuin aangesloten tuincentra is momenteel in volle gang.

Over AccountView

Sinds 1987 levert AccountView modulair opgebouwde business software aan meer dan 18.000 klanten in Nederland, Duitsland en Engeland. Deze flexibele en snel te implementeren software automatiseert en integreert meerdere bedrijfsprocessen, waaronder de financiële administratie, handel, logistiek, projecten, uren, relatiebeheer en accountancy - al dan niet met een internetkoppeling. AccountView wordt verkocht en ondersteund door een netwerk van onafhankelijke partners die evenals AccountView de nadruk leggen op langdurige relaties. Bekende namen in het klantenbestand van AccountView zijn onder andere: CBF, Free Record Shop Online, GIBO Groep, Humanitas, Intratuin, KNMI, Koningszuivel, Koninklijk Theater Carré, Mazars, SER en Xenos. Meer informatie over AccountView vindt u op www.accountview.com.