02-03-2006
Openbare kennisgevingen week 9
Bouwzaken
Ingediende bouwaanvragen
Burgemeester en wethouders hebben aanvragen om een bouwvergunning
ontvangen voor:
- Oostoeverweg 30a, voor het oprichten van een bedrijfsloods
(ontvangen 16 februari 2006);
- Saturnus 12, voor het uitbreiden van de woning (ontvangen 16
februari 2006);
- Schootenweg 1, voor het geheel vernieuwen van het Klein Chemisch
Afvaldepot (ontvangen 17 februari 2006);
- Wilhelminastraat 29, voor het legaliseren van de aanbouw aan de
woning (ontvangen 17 februari 2006);
- Robijn Reijntjesstraat 33, voor het veranderen van de kozijnen in de
voor- en achtergevel van de woning (ontvangen 17 februari 2006);
- Robijn Reijntjesstraat 33, voor het plaatsen van een erker voor de
woning (ontvangen 17 februari 2006);
- Schoolweg 3, voor het uitbreiden van de bedrijfsruimte (ontvangen 17
februari 2006);
- Blokmakersweg e.o., voor het bouwen van een bedrijfsloods (ontvangen
20 februari 2006);
- Ruyghweg 107, voor het optrekken van de achtergevel van de woning
(ontvangen 20 februari 2006);
- Vijzelstraat 44, voor het wijzigen van de voor- en achtergevel van
de woning (ontvangen 20 februari 206);
- Vijzelstraat 51, voor het uitbreiden van de bovenverdieping van de
woning (ontvangen 20 februari 2006);
- Landmetersweg 155, voor het wijzigen van een kozijn in de voorgevel
van de woning (ontvangen 20 februari 2006).
Het gaat hier om een bekendmaking als bedoeld in artikel 41 van de
Woningwet. De bouwplannen zijn in behandeling en liggen mogelijk om
advies bij verschillende afdelingen. Ze liggen dus niet ter inzage.
Wilt u informatie over een van deze bouwplannen, maak dan eerst
telefonisch een afspraak met het team Vergunningen van de afdeling
Veiligheid, Vergunningen en Handhaving, telefoon (0223) 678623.
Bouwplannen/vrijstellingen
Burgemeester en wethouders hebben verzoeken om vrijstelling ontvangen
voor:
- Middelzand 4422, voor het vergroten van de woning;
- Willem Barentszstraat 1, voor het wijzigen van de winkel met
bovenwoning in twee wooneenheden.
Burgemeester en wethouders kunnen hieraan alleen meewerken door het
verlenen van vrijstelling op grond van het bepaalde in artikel 19, lid
3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening.
In verband hiermee liggen beide verzoeken tot vrijstelling vanaf 6
maart 2006 gedurende zes weken ter inzage bij de afdeling Ruimte,
Wonen en Ondernemen aan Drs. F. Bijlweg 1.
Gedurende deze termijn kunt u uw zienswijze over de aanvragen
schriftelijk en mondeling kenbaar maken bij het college van
burgemeester en wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den
Helder. Voor het mondeling indienen van zienswijzen kunt u contact
opnemen met het team Planontwikkeling van de afdeling Ruimte, Wonen en
Ondernemen op het telefoonnummer (0223) 678825.
Verleende bouwvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben een bouwvergunning verleend voor:
- Ambachtsweg 15, voor het vernieuwen van de gevelbeplating van het
bedrijfspand (verzenddatum 22 februari 2006);
- Narcisstraat 16, voor het uitbreiden van de dakkapel in het
voorgeveldakvlak van de woning (verzenddatum 22 februari 2006);
- Narcisstraat 18, voor het vernieuwen en vergroten van de dakkapel in
het voorgeveldakvlak van de woning (verzenddatum 22 februari 2006);
- Marine Haventerrein, voor het veranderen van gebouw 001
(Mijnendienstcomplex NH 1426) van opslagloods naar kantoorruimte
(verzenddatum 22 februari 2006);
- Boterzwin 1129, voor het plaatsen van een carport naast de woning
(verzenddatum 22 februari 2006);
- Volkerakstraat 250, voor het oprichten van een spiltrap aan de
achtergevel van de woning (verzenddatum 22 februari 2006);
- Jacob van Heemskerckstraat 22, voor het plaatsen van een erker aan
de woning (verzenddatum 22 februari 2006);
- Doorzwin 4117, voor het uitbreiden van de woning (verzenddatum 22
februari 2006);
- Handelsweg 4, voor het oprichten van een bedrijfshal (verzenddatum
21 februari 2006);
- Kruiszwin 1252, voor het uitbreiden van de woning (verzenddatum 17
februari 2006);
- Prins Willem-Alexandersingel 53, voor het oprichten van een kap op
de garage/berging (verzenddatum 17 februari 2006);
- Meester J. de Vriesstraat 23, voor het uitbreiden van de woning en
het plaatsen van een dakkapel in het voorgeveldakvlak van de woning
(verzenddatum 20 februari 2006);
- Middenweg 121, voor het verbouwen van de winkel met bovenwoning
(verzenddatum 17 februari 2006);
- Schootenweg 2, voor het uitbreiden van de sporthal (verzenddatum 16
februari 2006).
- daarnaast hebben burgemeester en wethouders een aanlegvergunning
verleend voor het aanbrengen van verhardingen voor het realiseren van
een steiger aan de Middenvliet en een steiger aan de Doggersvaart
(voor deze projecten zijn aanvragen om bouwvergunning in behandeling)
(verzenddatum 22 februari 2006).
Bent u door het verlenen van deze vergunningen rechtstreeks in uw
belangen getroffen, dan kunt u binnen zes weken na de dag waarop de
beslissing is toegezonden aan de aanvrager bezwaar indienen bij het
college van burgemeester en wethouders van Den Helder, Postbus 36,
1780 AA Den Helder. Doet u dit tijdig dan kunt u bij de
Voorzieningenrechter van de rechtbank in Alkmaar (Postbus 251, 1800
BG) schorsing van dit besluit aanvragen.
Milieuzaken
Aanvraag kapvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben een aanvraag om een kapvergunning
ontvangen voor:
- De Garst 48, voor het kappen van een kronkelwilg achter de woning;
- IJsselmeerstraat 63a, voor het kappen van zes populieren aan de
zijkant van het Uitvaartcentrum (aan de kant van de Annie Romein
Verschoorlaan);
- Van Waardenburglaan 51, voor het kappen van een den voor de woning;
- Billitonstraat 28, voor het kappen van twee populieren.
Zienswijzen over de vergunningaanvragen kunt u voor 9 maart
schriftelijk indienen bij het college van burgemeester en wethouders
van Den Helder, postbus 36, 1780 AA Den Helder.
Verleende kapvergunningen
Burgemeester en wethouder hebben een kapvergunning verleend voor:
- Vogelzand 2231, voor het kappen van een berk en een els achter de
woning;
- hoek G.P. Blankmanstraat/Geulstraat voor het kappen van een els, een
esdoorn, en twee populieren.
Tegen het verlenen kunnen belanghebbenden tot zes weken na publicatie
van deze vergunningen schriftelijk bezwaar indienen bij het college
van burgemeester en wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den
Helder. Wilt u de stukken inzien, maak dan eerst telefonisch een
afspraak met de heer P.L. Hijman van het team Vergunningen van de
afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving, telefoon (0223)
678623.
Algemene wet bestuursrecht
Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten:
De navolgende functionarissen aan te wijzen als toezichthouder als
bedoeld in artikel 5:11 van de
Algemene wet bestuursrecht:
I. Handhavers openbare ruimte van de afdeling Veiligheid, Vergunningen
en Handhaving als toezichthouders op de naleving van het gestelde bij
of krachtens de Wet milieubeheer, de Wet milieugevaarlijke stoffen; de
Wet bodembescherming, de Flora- en faunawet, de Wet verontreiniging
oppervlaktewateren en de Algemene plaatselijke verordening 1996;
II. De handhavers inrichting gebonden milieu van de afdeling
Veiligheid, Vergunningen en Handhaving als toezichthouder op de
naleving van het gestelde bij of krachtens de Wet milieubeheer, de
Drank- en horecawet, de Wet milieugevaarlijk stoffen, de Wet
bodembescherming, de Wet verontreiniging oppervlaktewateren en de
Algemene plaatselijke verordening 1996;
III. De handhavers inrichting gebonden bouw van de afdeling Veiligheid
Vergunningen en Handhaving als toezichthouder op de naleving van het
gestelde bij of krachtens de Woningwet, de Wet op de ruimtelijke
ordening, Brandbeveiligingsverordening, de Drank- en horecawet en de
Algemene plaatselijke verordening 1996;
IV. De medewerkers van het team Preventie van de Brandweer als
toezichthouders op het gestelde bij of krachtens de Woningwet,
Brandbeveiligingsverordening en de Algemene plaatselijke verordening
1996.
Burgemeester en wethouders hebben daarnaast besloten om het besluit
van 7 augustus 2000 (nr. 14088) in te trekken, waarbij functionarissen
van de milieudienst zijn aangewezen als toezichthouder op naleving van
de bij naam genoemde wetten en plaatselijke verordeningen.
Het besluit ligt voor iedereen gedurende zes weken ter inzage bij de
Klantenservice in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20 op maandag,
dinsdag en vrijdag van 08.00 tot 14.00 uur, op woensdag van 08.00 tot
15.30 uur en op donderdag van 08.00 tot 19.30 uur.
Verkeerszaken
Lastgevingen
Langs de openbare weg staan gedurende langere tijd voertuigen en
wrakken die daar niet horen. Burgemeester en wethouders gelasten de
eigenaren daarvan op grond van artikel 5.1.3 en 5.1.5 van de Algemene
Plaatselijke Verordening hun eigendom binnen een week van de openbare
weg te verwijderen. Het gaat om:
- twee aanhangwagens zonder kenteken, die staan op de parkeerplaats
tegenover Bassingracht 142;
- een aanhangwagen met het kenteken PX-SB-30, die staat op de
parkeerplaats tegenover Bassingracht 142;
- een kampeerauto met het kenteken ZG-10-GK, die staat op de
parkeerplaats tegenover Bassingracht 142;
- een aanhangwagen zonder kenteken, die staat tussen de flats op de
Baskeweg;
- een aanhangwagen zonder kenteken, die staat op het parkeerterrein
van de Van Speykstraat;
- een boottrailer zonder kenteken, die staat tegenover
Commandeursplein 31;
- een caravan, die staat op het parkeerterrein van Kruiszwin 43.
Als de lastgevingen niet worden nagekomen, laten burgemeester en
wethouders de voertuigen op kosten van de eigenaren verwijderen en
opslaan. De eigenaren kunnen ze hierna gedurende drie maanden afhalen.
Nadere informatie kunt u krijgen bij de afdeling Veiligheid,
Vergunningen en Handhaving van maandag tot en met donderdag tussen
08.00 en 14.00, telefoon (0223) 678617.
Welzijn
Concept-kadernota Wet Maatschappelijke Ondersteuning
De raadscommissie Maatschappelijk Welzijn heeft in haar vergadering
van 23 februari 2006 gesproken over de concept-kadernota Wet
Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo). In deze nota staan de
hoofdlijnen voor het nog op te stellen meerjarenplan 2007 2010 dat op
basis van de Wmo geschreven wordt. De tekst van de concept-kadernota
ligt tot 10 april 2006 voor iedereen ter inzage bij de Klantenservice
in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20 op maandag, dinsdag en
vrijdag van 08.00 tot 14.00 uur, op woensdag van 08.00 tot 15.30 uur
en op donderdag van 08.00 tot 19.30 uur. U vindt de concept-kadernota
ook op onze website www.denhelder.nl onder de rubriek Welzijn en
Zorg/gemeentelijk beleid Wmo.
Bent u belanghebbende, dan kunt u schriftelijk uw zienswijze op de
concept-kadernota Wmo indienen tot 10 april 2006. Uw zienswijze kunt u
sturen naar gemeente Den Helder, afdeling Onderwijs, Welzijn en Sport,
Postbus 36, 1780 AA Den Helder of e-mailen naar info@denhelder.nl.
Alle schriftelijke reacties die wij in de inzagetermijn ontvangen,
worden meegenomen bij het opstellen van een definitief concept dat aan
de gemeenteraad wordt voorgelegd ter vaststelling.
DEN HELDER, 2 maart 2006
mr. G.H. Faber, wnd. burgemeester
drs. A.J. van den Berg, secretaris
Gemeente Den Helder