Nationale-Nederlanden tekent WK multimediaovereenkomst met NOS en STER
02-03-2006
Nationale-Nederlanden heeft op 1 maart een multimediaovereenkomst
ondertekend met NOS en STER. De overeenkomst stelt
Nationale-Nederlanden in staat om voorafgaande aan en tijdens het WK
voetbal in Duitsland haar verbondenheid met het Nederlands Elftal uit
te dragen.
Het pakket bestaat uit commercials rond de wedstrijden van het
Nederlands Elftal, billboarding van de wedstrijden, radiocommercials
tijdens de uitzending van Langs de Lijn en de live radioverslagen van
het WK. Daarnaast wordt er een internetpakket ingezet dat
Nationale-Nederlanden in staat stelt te adverteren op de WK-site van
de NOS, de site van NOS teletekst en de mediaplayer van Radio 1.
De overeenkomst werd, voor de oefeninterland Nederland-Ecuador,
ondertekend door Arian Buurman, algemeen directeur STER, Jan de Jong,
adjunct-directeur NOS, en Willem van Es, directeur
Nationale-Nederlanden. Jan de Jong van de NOS, is zeer verheugd met de
samenwerking: "Het is mooi dat absolute A-merken zich aan elkaar
verbinden. De NOS zendt sport en evenementen uit op een manier die
onderscheidend is. Het is prettig om te merken dat een topmerk als
Nationale-Nederlanden dat onderkent en zich daarmee wil associëren.
Dat geeft extra vertrouwen in de toekomst."
Arian Buurman, algemeen directeur STER: "Nationale-Nederlanden maakt
ontzettend mooie en kwalitatief hoogwaardige commercials. Met
ongetwijfeld weer een bijzondere campagne in combinatie met de
crossmediale media-inzet, zal het tijdens het WK niemand meer ontgaan
dat de hoofdsponsor van het Nederlands Elftal, Nationale-Nederlanden,
Oranje een warm hart toedraagt. Ik ben bijzonder trots op deze
samenwerking, die laat zien dat kwaliteit elkaar versterkt.".
Nationale-Nederlanden is uiteraard druk bezig met het ontwikkelen van
een mooie WK campagne. Willem van Es: "Het is voor ons van belang
samen te werken met mediapartners, die net als wij kwaliteit hoog in
het vaandel hebben. Het gaat om deskundige verslaggeving, gevoel voor
de dynamiek van het voetbal en vooral het vertrouwd zijn met de
beleving van de spelers. Een mediapartner die dat biedt is de
autoriteit voor de Nederlandse supporters. Dit legt de basis voor het
mooiste media-evenement van dit decennium. Dat belooft het, mede door
deze samenwerking, ook voor Nationale-Nederlanden te worden."
Nationale-Nederlanden