Harald van der Molen Commercieel Directeur Novum
2006: 'het jaar van de dagbladen'AMSTERDAM, 20060301 -- Harald van der Molen, 41 jaar, is per 1 maart benoemd tot Commercieel Directeur van persbureau Novum Nieuws. Van der Molen was hiervoor meer dan 10 jaar werkzaam als sales- en countrymanager voor news- en datavendor Dow Jones Telerate (later Bridge en Moneyline). Hij heeft een ruime ervaring in grote accounts op gebied van data en nieuws.
Van der Molen is binnen Novum verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van de voor Novum inmiddels succesvolle multimediale nieuwsgedachte. Novum heeft met haar andere kijk op nieuws en productinnovaties in de afgelopen 6 jaar klanten aan zich weten te binden in alle markten (dagbladen, radio, televisie, internet, mobiel, narrowcasting en IPTV).
Speciale aandacht in 2006 binnen Novum is er voor de markt van de dagbladen. Een markt die voor wat betreft volume significant is en zich kenmerkt door vernieuwende strategieën van de uitgevers. Strategieën die ook werkelijkheid kunnen worden door het aflopen van bestaande overeenkomsten per 1 januari 2007. Novum heeft bewezen het verschil te kunnen en willen maken en geeft deze ambitie graag verder vorm in 2006.
Bram Bloemberg, algemeen directeur van Novum Nieuws, is zeer verheugd met de komst van Harald van der Molen. 'Het is voor ons erg plezierig om in dit belangrijke jaar, het jaar waarin het monopolie van ANP daadwerkelijk afloopt, een ervaren persoon als Van der Molen aan boord te mogen verwelkomen. Het team van Novum is hiermee op volle sterkte om de ambitie van dit jaar ook daadwerkelijk te realiseren'.
Over Novum Nieuws:
Novum levert in Nederland, maar ook in het buitenland, een multimediaal nieuwsproduct aan radiostations, websites, ondernemingen en (overheids)instellingen, print media, narrowcastingondernemingen, mobiele operators en andere innovatieve media. Novum is in Nederland de grootste verspreider van nieuws op het internet, in zowel beeld (foto en video), als geschreven en gesproken woord.