"Samen met Vacansoleil hechten we groot belang aan het Nederlandse verenigingsleven"

De Grote Clubactie op weg naar nog meer succes

Tilburg, 1 maart 2006
De Grote Clubactie, de non-profitorganisatie die verenigingen financieel ondersteunt door het organiseren en volledig faciliteren van een jaarlijkse loterij, gaat 2006 van start met een nieuw logo. Dit logo staat geheel in het teken van nationale trots en winst voor het deelnemende verenigingsleven. Daarnaast heeft de Grote Clubactie in Vacansoleil een nieuwe hoofdsponsor gevonden. Beide organisaties nemen hun maatschappelijke verantwoordelijkheid om actieve deelname aan de samenleving van ouderen, jongeren en kinderen te bevorderen.

De Grote Clubactie kijkt terug op een succesvol jaar. In 2005 werd niet alleen een record aantal loten verkocht (3,6 miljoen), maar ook het aantal deelnemende verenigingen is aanzienlijk gestegen. "Deze stijgende lijn willen we graag voortzetten", zegt Peter Helmer, directeur Grote Clubactie. "Het nieuwe logo en onze nieuwe hoofdsponsor Vacansoleil spelen daarbij een belangrijke rol. Beide symboliseren onze ambitie om ons succes uit te breiden en daarmee nog méér financiële steun aan het Nederlandse verenigingsleven te verlenen."

Unieke partner
De Grote Clubactie en Vacansoleil hebben een overeenkomst gesloten voor minimaal drie jaar, waarin geld en prijzen beschikbaar worden gesteld. Algemeen directeur Vacansoleil Bart van der Linden ziet veel overeenkomsten in doelstellingen van beide organisaties. "Het Nederlandse verenigingsleven is van groot maatschappelijk belang. Door ondersteuning van de Grote Clubactie wil Vacansoleil - in het verlengde van de luxe kampeervakanties die onze onderneming verzorgt - een bijdrage leveren aan de beweging en ontspanning van miljoenen mensen. De Grote Clubactie is voor ons een unieke partner om deze doelstelling waar te maken."

Succes voor de clubs
De toegevoegde beeltenis aan het logo is een combinatie van een juichend verenigingslid én het euroteken. Het benadrukt het succes en de winst die deelname aan de Grote Clubactie verenigingen oplevert. Door het gebruik van de kleuren rood en blauw, in combinatie met wit, wordt gerefereerd aan de nationale trots. Met het nieuwe logo ondersteunt de Grote Clubactie haar groeiambitie die men samen met de deelnemende verenigingen wil bereiken.

Over de Grote Clubactie
Als non-profitorganisatie ondersteunt de Grote Clubactie participerende verenigingen bij het werven van fondsen. Al 34 jaar lang organiseert de Grote Clubactie een loterij waarvoor verenigingen, stichtingen en instellingen loten kunnen verkopen. Tachtig procent van de opbrengst van deze loten vloeit rechtstreeks naar de kas van de betreffende verenigingen, die dit geld naar eigen invulling kunnen besteden. Daarmee levert de Grote Clubactie een belangrijke bijdrage aan een gezonde maatschappij, zowel in fysiek als mentaal opzicht. Want het gaat niet alleen om sportclubs, het verenigingsleven is veel breder en functioneert als smeerolie van de samenleving.

Over Vacansoleil Camping Holidays
In de Benelux en Denemarken is Vacansoleil Camping Holidays marktleider op het gebied van luxe campingvakanties. Het afgelopen jaar boekte Vacansoleil ruim 109.000 luxe kampeervakanties en is daarmee goed voor een marktaandeel van 19%. Vacansoleil biedt 300 campings in 16 landen en is door de Consumentenbond uitgeroepen tot voordeligste aanbieder van luxe campingvakanties.

---
Persinformatie (