Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Stichting Europrix.nl kondigt samenwerking aan met MarketShare
MarketShare en Europrix.nl hebben afgesproken samen te werken op een drietal terreinen bij de editie 2006 van de Eurorpix.nl, de wedstrijd voor de beste nederlandstalige e-content producties naar inhoud en creativiteit.
1. Market Share heeft in 2005 de WebOlympics georganiseerd. Deze wedstrijd voor beste website van Nederland op basis van een CMS, heeft in korte tijd naam gemaakt. De uitreiking van de WebOlympics vond plaats tijdens de TINE beurs in de Amsterdam RAI. (www.tine.nl) MarketShare zal de tweede editie van deze verkiezing in 2006 voortzetten als integraal onderdeel van de Europrix onder de naam sitewinner. (www.sitewinner.nl).
2. Europrix.nl (www.europrix.nl) is opgezet als een prijs voor nederlandstalige producties in de digitale creatieve industrie cluster. Sinds 1 januari bestaat er een nauwere samenwerking met België voor het werven van nederlandstalige projecten. MarketShare zal deze trend verder voortzetten door ook de nederlandstalige Multimedia projecten uit de Caribische eilanden te werven.
3. MarketShare zal operationele ondersteuning geven bij de organisatie en uitvoering van de verkiezingen en de prijsuitreiking. MarketShare zal ook na deze verkiezing deelnemen aan de overige activiteiten zoals de master classes voor de industrie en Best of. colleges voor hogescholen.
Hans van de Rakt, directeur van MarketShare: De vele verkiezingen maken het niet overzichtelijk voor iedereen. Ik ben dan ook verheugd dat de stichting Europrix open staat voor deze samenwerking. Samen kunnen we laten zien wat er in de Nederlandstalige gebieden mogelijk is en dat er zeer goede en innovatieve e-producties gemaakt worden.
Jak Boumans, voorzitter van de Stichting Eurorpix.nl is blij met de samenwerking. "De samenwerking betekent gebiedsuitbreiding. Aan de wedstrijd wordt een publieksprijs toegevoegd en het wervingsgebied wordt uitgebreid naar de Caribische eilanden. Met Triple-P en MarketShare krijgt Europrix.nl professionele ondersteuning op deze manier om het bedrijfsleven te enthousiasmeren om kwaliteitsproducten in te leveren.
EUROPRIX.nl
EUROPRIX.nl is een wedstrijd waarbij creativiteit en Nederlandstalige multimedia content voorop staan. De wedstrijd wordt in 2006 voor de vierde keer gehouden. Eerdere overall winnaars waren in 2003 Talmon Communicatie met Contact: duizenden meldingen per dag, in 2004 VPRO met 3voor12 en in 2005 Stichting Fabchannel met Fabchannel.com
EUROPRIX.nl is een initiatief van Stichting EUROPRIX.nl . De Stichting werkt samen met Lynx Media Technologie van het RIVIO, een afdeling van de Hogeschool Rotterdam. Als sponsors hebben reeds het Nederlandse bedrijf Triple-P en de Belgische instelling EROV hun medewerking toegezegd. www.europrix.nl
MarketShare
MarketShare ondersteunt het MKB en grotere bedrijven, bij het ondernemen met internet. Doel hiervan is de ondernemingsresultaten te verbeteren met website bouwen, internet marketing, en proces optimalisatie. Klanten kunnen kiezen uit optimalisatie advies, leveranciersselectie, events en publicaties. MarketShare is in 2002 gestart en actief in Nederland en België. www.marketshare.nl
SiteWinner
Dit is een verkiezing voor meest innovatieve website op basis van een Content Management Systeem(CMS) Hierbij wordt gelet op o.a. nieuwe toepassingen, gebruikersinterface, cross media effect, etc. Dit is de tweede editie voor Nederland nadat in 2005 een zelfde soort verkiezing is gehouden onder de naam WebOlympics. De award uitreiking vond toen plaats tijdens de TINE beurs
in de Amsterdam RAI. In 2006 is SiteWinner geïntegreerd als publieksprijs voor de Europrix verkiezing. www.sitewinner.nl