MediaPlaza
Online marketing en met name zoekmachine-marketing neemt een steeds
belangrijkere plaats in de mediamix in. Zoekmachinemarketing kan u een
fantastische conversie en Return on Investment opleveren. Voor het
opzetten van een geslaagde zoekmachine-marketingcampagne is het zaak
dat u goed weet welke zaken belangrijk zijn om hoog te scoren in
zoekmachines. Bijna nog belangrijker is dat u goed moet snappen wat u
vooral niet moet doen. Naast een plaats in de natuurlijke ranking
('Organic search') is er ook de mogelijkheid tot het plaatsen van
advertenties ('Paid Search') om zo gevonden te worden.
De volgende vragen komen aan bod:
o Wat is zoekmachine-marketing?
o Wanneer kiest u voor 'Organic search' en wanneer voor 'Paid Search'?
o Hoe werken de verschillende zoekmachine en -gidsen?
o Hoe zoekt uw doelgroep?
o Wat zijn de componenten die Organic Search zoekresultaten bepalen?
o Hoe zet ik een betaalde zoekmachine-advertentiecampagne op?
o Hoe ziet de toekomst van zoekmachines eruit?
Door wie?
Deze masterclass geeft verdieping op het onderwerp zoekmachine
marketing. Keesjan Deelstra, schrijver van het boek Handboek
Zoekmachine Marketing en eigenaar van zoekmachine marketingbureau
InternetEffect , vertelt u hoe u succesvol een online
zoekmachine-marketing campagne opzet. Zowel op het gebied van
optimalisatie als van adverteren.
Inclusief
Elke deelnemer krijgt een exemplaar van het Handboek
Zoekmachine-Marketing. Daarnaast krijgt elke deelnemer een abonnement
cadeau op de zoekmachine-optimalisatie toolkit 'OptimizeKit'.
Voor wie?
Communicatie-, sales- en marketingprofessionals die
zoekmachine-marketing willen gaan toepassen of net begonnen zijn met
het inzetten van dit marketingkanaal.
Programma
09.00 Ontvangst met koffie
09.30 Wat is zoekmachine-marketing? Feiten en cijfers.
- Praktijkcase
- De spelers in Zoekland
- Integratie zoekmachine-marketing en site ontwerp
11.00 Pauze
11.15 De ideale situatie: 3 componenten in de zoekmachine-algoritmen
- Tekstcomponent
- Indexatiecomponent
- Populariteitscomponent
12.45 Lunch
13.30 Meest voorkomende problemen van site ontwerp voor
zoekmachine-optimalisatie
Zoekmachine SPAMdexing: wat vooral niet te doen
15.00 Pauze
15.15 Betaalde zoekmachine plaatsing: de ins- en outs
- Toekomst zoeken
- Uitbesteden of zelf doen?
16.00 Lancering bètaversie Ask.com Nederland; dé alternatieve
zoekmachine.
Ask.com Nederland is een nieuwe zoekmachine die fundamenteel anders
werkt en vindt wat een internetter écht zoekt. Miguel Acosta, Vice
President Business Development Europe, presenteert de unieke kenmerken
van Ask.com en de visie en strategie van het bedrijf.
16.45 Einde
Sprekers
Keesjan Deelstra, auteur handboek 'Zoekmachine Marketing'
Keesjan Deelstra (1966) studeerde Sociale Geografie in Amsterdam en
vond zijn stek uiteindelijk in de internetwereld. Zijn kennis over het
onderwerp Search Engine Marketing deed hij op tijdens het ontwikkelen
van het e-commercetraject voor zijn toenmalige trainingsbureau.
Keesjan Deelstra vond dit alles zo interessant dat hij besloot zijn
kennis en ervaring op het gebied van zoekmachinemarketing tot zijn
'core business' te maken. Hij schreef daarom het 'Handboek Zoekmachine
Marketing'. Daarnaast adviseert hij ondernemingen met zoekmachine
marketing bureau InternetEffect over hun searchstrategie en
ontwikkelde hij de webbased zoekmachine optimalisatie toolkit
OptimizeKit voor het midden- en kleinbedrijf.
Meer informatie?
Mocht u vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met Justin Vijgen op
030-2914159 of mailen naar Justin.vijgen@mediaplaza.nl.