Citroën C4 hybride HDi brengt brandstofverbruik en CO2-uitstoot terug
(2/28/2006)
Citroën presenteert de C4 hybride HDi, een conceptcar waarin hybride
techniek wordt gecombineerd met een HDi-dieselmotor. Het model koppelt
het uitzonderlijk hoge rendement van de HDi dieselmotor bij hogere
snelheden (met een verbruik dat 20 procent lager is dan van een
vergelijkbare benzinemotor) aan de voordelen van een elektromotor, die
zich uitstekend leent voor stadsverkeer.
De C4 hybride HDi heeft een laag brandstofverbruik (3,4 l/km) en lage
CO -uitstoot (90 g/km). Tegelijkertijd biedt hij het rijcomfort waar
de HDi-motoren om bekend staan, een eigenschap die wordt ondersteund
door de specifieke eigenschappen van de hybride aandrijflijn, zoals de
volledig elektrische aandrijving bij lage snelheden.
Deze conceptcar is grotendeels gebaseerd op state-of-the-art
technologie die al in Citroën-modellen wordt toegepast, zoals de
HDi-dieselmotor, het roetfilter (FAP), Stop & Start en het
Elektronisch bediende zesversnellingsbak (EBZ). Al deze technologie
werkt samen om brandstofverbruik en CO -emissies tot een minimum te
beperken.
De vormgeving van de C4 draagt aan deze doelstellingen bij: de lage
daklijn optimaliseert de aërodynamica en daarmee ook het
brandstofverbruik.
Daarnaast biedt de C4 innovatie, veiligheid en comfortabel weggedrag.
In 2005 verkocht Citroën in West-Europa meer dan 200.000 C4âs, in een
marktsegment dat goed is voor éénderde van de totale autoverkopen.
De C4 hybride HDi is een oplossing voor de middellange termijn waarmee
Citroën een tastbare bijdrage levert aan de verdere reductie van
brandstofverbruik en CO -emissies, twee pluspunten voor de
West-Europese markt waar dieselmotoren bijzonder populair zijn.
BedrijfsautoRAI.nl
AutoRai