Ingezonden persbericht
Luchthaven Schiphol, 27 februari 2006
Lufthansa wint prijs voor beste brandstofbeleid
Hoogste noteringen in onderzoek / Winnaar in zes categorieën
Lufthansa heeft een prijs ontvangen van de Armbrust Aviation Group voor het beste brandstofbeleid in de luchtvaartindustrie. De brandstofleveranciers bekroonden Lufthansa in 6 van de 8 categorieën waaronder het 'meest innovatief', 'meest prijsbewust' en 'de beste medewerkers'. Helmut Fredrich, General Manager Brandstofbeleid van Lufthansa: "Brandstof is een van de belangrijkste kostenfactoren voor luchtvaartmaatschappijen. Door de drastische prijsstijgingen van olie en kerosine is meer dan ooit een geïntegreerde en professionele aanpak nodig van het brandstofbeleid."
Lufthansa heeft een jaarlijkse brandstofbehoefte van rond de 6 miljoen ton. Sinds 1990 is de luchtvaartmaatschappij succesvol in het hedgen om heftige fluctuaties in brandstofkosten te voorkomen. Dit heeft een totale kostenbesparing opgeleverd van 1,5 miljard euro.
http://media.lufthansa.com
Lufthansa maakt deel uit van Star Alliance. Dit netwerk is opgericht in 1997 als de eerste echt wereldwijd opererende luchtvaartalliantie, die reizigers een wereldwijd bereik van bestemmingen en een probleemloze reiservaring biedt. Skytrax heeft Star Alliance in 2003 en 2005 tot beste luchtvaartalliantie verkozen. De leden zijn: Air Canada, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, bmi, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Singapore Airlines, Spanair, TAP Portugal, Thai Airways International, United, US Airways and VARIG Brazilian Airlines. South African Airways en SWISS zullen in de eerste helft van 2006 toetreden tot Star Alliance. Alle Star Alliance luchtvaartmaatschappijen samen bieden nu meer dan 15.000 dagelijkse vluchten naar 790 bestemmingen in 138 landen
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Monique Haras, Van Luyken Communicatie Adviseurs.
Tel. +31 (0)23 540 04 24, Fax + 31 (0)23 535 48 06
E-mail: haras@vanluyken.nl
---- --