AutoRai

Lancia viert honderdjarig bestaan in Genève

(2/27/2006)
Tijdens de Internationale Autosalon van Genève tracteert Lancia de bezoekers op een fraaie mix van historische en moderne Lanciaâs. In het kader van het 100-jarig bestaan neemt Lancia het publiek als het ware mee op reis door de geschiedenis van het trotse, chique merk. De meest aansprekende, klassieke Lanciaâs worden geflankeerd door de jongste modelgeneratie.
100 jaar Lancia
De boodschap van deze unieke combinatie is tweeledig: enerzijds laat het op duidelijke wijze zien dat Lancia ongekend toonaangevend was op het gebied van technologie en racerij. Anderzijds laat de Lancia-stand zien, dat het nog immer een vitaal merk is. Het actuele Lancia-gamma wordt gekenmerkt door zaken als comfort, elegantie en high-tech toepassingen.

Lancia Ypsilon en Musa âCentenario editionâ
Ter verdere illustratie van het 100 jarig jubileum van Lancia, wordt een tweetal âspecialsâ gepresenteerd op de Zwitserse beursvloer: de Lancia Ypsilon Centenario edition en de Lancia Musa Centenario edition. Vanaf april zijn beide versies beschikbaar. Kenmerken van de Centenario edition zijn de two tone kleurstelling en het orginele Centenario logo, dat wordt geplaatst op de B-stijl. Er zijn niet minder dan 13 kleurcombinaties mogelijk. Nieuw voor de Lancia Musa Centenario edition is tevens een 90 pk versie van de beproefde 1.3 MultiJet 16v krachtbron (komt naast de 70 pk variant).

Lancia Thesis 2006
Uiteraard ontbreekt het absolute vlaggenschip van Lancia niet in Genève. In het kader van modeljaar 2006 krijgt Lanciaâs toplimousine Thesis een nieuwe dieselmotor in het vooronder. Het betreft hier een 2.4 MultiJet 20v vijfcilinder common-rail turbodiesel. De basisgegevens van deze krachtbron zijn al even indrukwekkend als het eigenzinnige exterieure lijnenspel van de Thesis: 185 pk en een maximum koppel van liefst 330 Nm bij slechts 1500 t/min. In combinatie met de adaptieve, sequentieel te schakelen 5-traps automatische transmissie staat deze nieuwe krachtbron (die uiteraard voldoet aan de Euro 4-norm) garant voor rijden in rust en comfort. Souplesse in optima forma.

Lancia Ypsilon MomoDesign
Een andere eye-catcher op de Lancia-stand is de Ypsilon MomoDesign. Deze trendy variant werd ontwikkeld in samenwerking met het MomoDesign Styling Centre. Het Italiaanse Momo is het meest bekend door haar brede productaanbod van sportieve auto-accessoires. Daarnaast brengt Momo onder het label âMomoDesignâ een fraaie selectie exclusieve lifestyle artikelen op de markt. Denk hierbij aan modieuze scooter-helms, fashionable zonnebrillen en fraaie lederen tassen. Met Momo deelt Lancia de passie voor innovatief design, aandacht voor elk detail en het gebruik van nieuwe materialen. De Lancia Ypsilon MomoDesign is herkenbaar aan het matzwart gelakte dak en stijlen (voor het eerst toegepast op een massaproductie auto), in combinatie met de non-metallic body. Er is een viertal kleurcombinaties mogelijk: zwart/zwart, ivoor/zwart, oranje/zwart en rood/zwart.

Lancia kalender â1906-2006: Once upon a timeâ¦â Tijdens de Salon van Genève toont Lancia vier iconen uit het verleden: de Beta Torpedo, Aurelia GT, Fulvia Coupé en uiteraard het onoverwinnelijke rallywapen de Delta HF integrale EVO Martini . Dit kwartet werd tevens op de gevoelige plaat vastgelegd door één van de bekendste Italiaanse fotografen, Fulvio Bonavia, ter gelegenheid van de speciale kalender â1906-2006: Once upon a timeâ¦â. Lancia brengt deze kalender uit als symbolisch startschot voor alle festiviteiten in het jubileumjaar 2006.

BedrijfsautoRAI.nl