Lancia viert honderdjarig bestaan in Genève
(2/27/2006)
Tijdens de Internationale Autosalon van Genève tracteert Lancia de
bezoekers op een fraaie mix van historische en moderne Lanciaâs. In
het kader van het 100-jarig bestaan neemt Lancia het publiek als het
ware mee op reis door de geschiedenis van het trotse, chique merk. De
meest aansprekende, klassieke Lanciaâs worden geflankeerd door de
jongste modelgeneratie.
100 jaar Lancia
De boodschap van deze unieke combinatie is tweeledig: enerzijds laat
het op duidelijke wijze zien dat Lancia ongekend toonaangevend was op
het gebied van technologie en racerij. Anderzijds laat de Lancia-stand
zien, dat het nog immer een vitaal merk is. Het actuele Lancia-gamma
wordt gekenmerkt door zaken als comfort, elegantie en high-tech
toepassingen.
Lancia Ypsilon en Musa âCentenario editionâ
Ter verdere illustratie van het 100 jarig jubileum van Lancia, wordt
een tweetal âspecialsâ gepresenteerd op de Zwitserse beursvloer: de
Lancia Ypsilon Centenario edition en de Lancia Musa Centenario
edition. Vanaf april zijn beide versies beschikbaar. Kenmerken van de
Centenario edition zijn de two tone kleurstelling en het orginele
Centenario logo, dat wordt geplaatst op de B-stijl. Er zijn niet
minder dan 13 kleurcombinaties mogelijk. Nieuw voor de Lancia Musa
Centenario edition is tevens een 90 pk versie van de beproefde 1.3
MultiJet 16v krachtbron (komt naast de 70 pk variant).
Lancia Thesis 2006
Uiteraard ontbreekt het absolute vlaggenschip van Lancia niet in
Genève. In het kader van modeljaar 2006 krijgt Lanciaâs toplimousine
Thesis een nieuwe dieselmotor in het vooronder. Het betreft hier een
2.4 MultiJet 20v vijfcilinder common-rail turbodiesel. De
basisgegevens van deze krachtbron zijn al even indrukwekkend als het
eigenzinnige exterieure lijnenspel van de Thesis: 185 pk en een
maximum koppel van liefst 330 Nm bij slechts 1500 t/min. In combinatie
met de adaptieve, sequentieel te schakelen 5-traps automatische
transmissie staat deze nieuwe krachtbron (die uiteraard voldoet aan de
Euro 4-norm) garant voor rijden in rust en comfort. Souplesse in
optima forma.
Lancia Ypsilon MomoDesign
Een andere eye-catcher op de Lancia-stand is de Ypsilon MomoDesign.
Deze trendy variant werd ontwikkeld in samenwerking met het MomoDesign
Styling Centre. Het Italiaanse Momo is het meest bekend door haar
brede productaanbod van sportieve auto-accessoires. Daarnaast brengt
Momo onder het label âMomoDesignâ een fraaie selectie exclusieve
lifestyle artikelen op de markt. Denk hierbij aan modieuze
scooter-helms, fashionable zonnebrillen en fraaie lederen tassen. Met
Momo deelt Lancia de passie voor innovatief design, aandacht voor elk
detail en het gebruik van nieuwe materialen. De Lancia Ypsilon
MomoDesign is herkenbaar aan het matzwart gelakte dak en stijlen (voor
het eerst toegepast op een massaproductie auto), in combinatie met de
non-metallic body. Er is een viertal kleurcombinaties mogelijk:
zwart/zwart, ivoor/zwart, oranje/zwart en rood/zwart.
Lancia kalender â1906-2006: Once upon a timeâ¦â
Tijdens de Salon van Genève toont Lancia vier iconen uit het
verleden: de Beta Torpedo, Aurelia GT, Fulvia Coupé en uiteraard het
onoverwinnelijke rallywapen de Delta HF integrale EVO Martini . Dit
kwartet werd tevens op de gevoelige plaat vastgelegd door één van de
bekendste Italiaanse fotografen, Fulvio Bonavia, ter gelegenheid van
de speciale kalender â1906-2006: Once upon a timeâ¦â. Lancia brengt
deze kalender uit als symbolisch startschot voor alle festiviteiten in
het jubileumjaar 2006.
BedrijfsautoRAI.nl
AutoRai