UMC Utrecht heeft beste recruitmentsite van Nederland.
Intelligence Group
UMC Utrecht heeft beste recruitmentsite van Nederland. KPMG Meijburg & CO. wint
publieksprijs.
Slechts 29% van de Nederlandse top werkgevers verbetert haar recruitmentsite ten opzichte
van 2005
Rotterdam, 26 februari 2006. Op het jaarlijkse seminar Zelf werven via internet heeft het
UMC Utrecht, evenals vorig jaar, de Yourfuture.tv Website Award gewonnen. Dit blijkt uit
het onderzoek Nationale Monitor van de beste recruitmentsites, waarin 309
recruitmentsites van Nederlands grootste werkgevers door Intelligence Group zijn
beoordeeld op 52 punten. De vacaturekrant.nl publieksprijs is gewonnen door
www.waarligtjouwtax.nl van KMPG Meijburg & Co.
werkenbijumcutrecht.nl beste recruitmentsite van Nederland
Net als vorig jaar, heeft het UMC Utrecht de Yourfuture.tv Website Award gewonnen voor
beste recruitmentsite van Nederland. Als enige niet-financiële dienstverlener blijft
zij ING en Deloitte voor, die respectievelijk tweede en derde zijn geworden. Met name
banken scoren hoog in het onderzoek van Intelligence Group. Een belangrijke reden
hiervoor is de steeds schaarser wordende arbeidsmarkt en het belang van internet in de
werving van nieuwe medewerkers.
Top 5 Yourfuture.tv Website Awards 2006
1. UMC Utrecht
2. ING
3. Deloitte
4. Rabobank
5. Fortis
waarligjouwtax.nl origineelste en meest aansprekende recruitmentsite van Nederland
De vacaturekrant.nl publieksprijs, de prijs voor de origineelste en meest aansprekende
recruitmentsite, is gegaan naar www.waarligtjouwtax.nl van KPMG Meijburg & Co. Op
deze site kun je pizza s bouwen, checklisten maken en koffers inpakken. Zo worden met
eenvoudige spelletjes complexe vaardigheden getest in een mooi vormgegeven site.
Top 5 vacaturekrant.nl publieksprijs 2006
1. waarligtjouwtax.nl
2. werkenbijdeluchtmacht.nl
3. airtrafficcontroller.nl
4. werkenbijdemarine.nl
5. politie-werving.nl
Nederlands gemiddelde daalt van 5,8 naar 5,5
Het gemiddelde rapportcijfer van recruitmentsites kwam in 2005 uit op een 5,8. In 2006 is
dit rapportcijfer gedaald tot een 5,5. Slecht 29 procent van Nederlands grootste
werkgevers heeft haar recruitmentsite verbeterd ten opzichte van 2005. Bij 45 procent was
er sprake van een lager rapportcijfer.
Grote mismatches tussen de wensen van werknemers en de informatie die terug te vinden is
op recruitmentsites, zijn met name gelegen op arbeidsvoorwaarden, opleidingsmogelijkheden
en informatie over de sollicitatieprocedure. Terwijl driekwart van de Nederlandse
beroepsbevolking het (zeer) belangrijk vindt om aanvullende informatie te vinden over
arbeidsvoorwaarden op een recruitmentsite, geeft maar 34 procent van de Nederlandse top
werkgevers hier aanvullende informatie over.
Welke informatie vind je belangrijk om terug te vinden op een recruitmentsite?
(zeer) belangrijk - % -
Arbeidsvoorwaarden 75%
Bedrijfsinformatie 74%
Contactgegevens 74%
Opleidings-/ontwikkelmogelijkheden 73%
Sollicitatieprocedure 71%
Toegankelijkheid/zoekgemak 68%
Cultuuromschrijving 59%
Mogelijkheid tot open solliciteren 58%
Mogelijkheid om op de hoogte gehouden te worden van nieuwe vacatures 55%
Online kunnen solliciteren 51%
Aanwezig op recruitmentsites 309 grootste werkgevers Nederland
Arbeidsvoorwaarden 34%
Bedrijfsinformatie 69%
Contactgegevens 71%
Opleidings-/ontwikkelmogelijkheden 29%
Sollicitatieprocedure 22%
Toegankelijkheid/zoekgemak 50%
Cultuuromschrijving 27%
Mogelijkheid tot open solliciteren 55%
Mogelijkheid om op de hoogte gehouden te worden van nieuwe vacatures 16%
Online kunnen solliciteren 49%
Voor meer informatie kunt u kijken op www.intelligence-group.nl of contact opnemen met
Intelligence Group
Geert-Jan Waasdorp / Britt Petri
010-2809010 / 06-48337283
info@intelligence-group.nl