Ingezonden persbericht


Persbericht

Amersfoort, 15 februari 2006

Calco werft nieuw IT-personeel in Opel-showrooms

Handtekening onder arbeidscontract levert leaseauto op

Amersfoort - De vraag naar getalenteerd IT-personeel neemt weer fors toe. Daarom lanceert Calco Information Technology (www.calco-it.nl) een nieuwe wervingscampagne die zich afspeelt in de showroom van verschillende Opel-dealers in Nederland. Wie aangenomen wordt, kan direct in een nieuwe lease-auto wegrijden. De eerste wervingsdag van Calco IT vindt plaats op zaterdag 25 februari bij Het Motorhuis in Den Haag.

Calco is de campagne "Gezonde toekomst in de ICT" gestart om het huidige en toekomstige tekort aan IT-professionals het hoofd te bieden. Nico Laan, algemeen directeur stelt: "De markt trekt duidelijk aan. Er is enorme behoefte aan hoogwaardig IT-personeel. Wij denken met deze opvallende actie veel nieuw talent aan te trekken."

De wervingscampagne houdt in dat sollicitanten bij participerende Opel-dealerbedrijven de sollicitatieprocedure van Calco zullen doorlopen. De sollicitatieprocedure bestaat uit een analytische test en een persoonlijk gesprek waarin Calco onder meer een beeld schetst van haar projecten en detacheringactiviteiten. Vervolgens onderzoekt Calco in hoeverre de wensen en ervaringen van kandidaten daar op aansluiten. Is dat het geval, dan kan de nieuwe werknemer na het ondertekenen van de arbeidsovereenkomst direct in een nieuwe leaseauto wegrijden.

Calco IT is een dienstverlenende onderneming die zich richt op IT-detachering en IT-projecten met een resultaatgerichte aanpak. De opdrachten en projecten bevinden zich vooral op het gebied van software-ontwikkeling, kwaliteitszorg en infrastructureel management. Calco is een relatief jonge speler binnen de ICT-branche, maar heeft een hoog ambitieniveau: "Om onze doelstellingen voor de komende jaren te realiseren zijn we naarstig op zoek naar goede IT-professionals; dit jaar willen we 50 tot 100 nieuwe werknemers aannemen. De komende vier jaar voorzien we een groei naar omstreeks 1.000 werknemers", aldus Laan.

De wervingscampagne loopt van 25 februari tot en met 7 oktober. Er is bewust voor zaterdagen gekozen; dit houdt het laagdrempelig en waarborgt een snelle afronding. De wervingscampagnes zullen plaatsvinden bij verschillende Opel-dealerbedrijven verspreid door het hele land. Op de website van Calco (www.calco-it.nl) zijn data en locaties te vinden en kunnen geĂŻnteresseerden zich opgeven.