Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Hilversum, 24 februari 2006

BNN EN ENDEMOL NEDERLAND STARTEN NIEUW BEDRIJF VOOR MOBIELE CONTENT

BNN en Endemol Nederland hebben op 20 februari jl. een nieuw bedrijf opgericht dat mobiele content gaat ontwikkelen en produceren. Onder de titel O, NO (Onderweg naar Overmorgen) wordt er gekeken naar de ontwikkeling en productie van digitale toepassingen. In eerste instantie is gesproken over de populaire soap Onderweg naar Morgen waarvan Endemol Nederland de producent is, maar in de toekomst zullen ook andere programma's worden bekeken. Zowel BNN als Endemol Nederland zijn voor 50% eigenaar van het nieuwe bedrijf

Naast het succes van ONM op tv zal de samenwerking tussen BNN en Endemol Nederland zich richten op de vertaling van ONM naar nieuwe crossmediale platformen. Hierbij zal de kijker en fan de mogelijkheid krijgen om ook van ONM te genieten op mobiel en via breedband.

BNN Voorzitter Laurens Drillich: 'We staan aan de vooravond van een crossmediale revolutie. BNN is een sterk merk, met goede titels op radio, tv en internet. Maar we willen en zullen ook op andere gebieden van ons doen spreken, zoals met digitale kanalen en mobiele toepassingen. Het doel is altijd hetzelfde: onze doelgroep, de jongeren tussen 15 en 35, bereiken. Dus waar de doelgroep zich bevindt, daar zal BNN ook te horen, te zien en te lezen zijn. Deze samenwerking met Endemol maakt dat mogelijk op het gebied van de mobiele toepassingen. De kennis die we daar beiden op gaan doen kan van onschatbare waarde blijken in een omroeptoekomst die niemand kent. En wie weet levert het nog wel meer op. Had niet iemand het over (maatschappelijk) ondernemen?'

Dick van der Graaf, Commercieel Directeur van Endemol Nederland: 'O, NO past uitstekend bij de digitale ambities van ons bedrijf. Bovendien is ONM vanwege de trouwe en grotendeels jonge kijkersgroep een zeer geschikt platform voor digitale initiatieven. Net als Endemol is BNN een creatief bolwerk. Dat maakt de samenwerking op voorhand al iets om naar uit te kijken.'

Sinds 15 augustus 2005 is ONM iedere werkdag bij BNN te zien. Dagelijks volgen gemiddeld 800.000 mensen de belevenissen van de ONM-ers. Op internet zijn er wekelijks 40.000 bezoeker en zijn er ruim 350.000 pageviews.

De overeenkomst is een voorgenomen besluit en is onder voorbehoud van een advies van de Ondernemingsraad van Endemol Nederland.

Meer informatie:
BNN: Ingrid Timmer, tel: 035-6555321, mail: ingrid.timmer@bnn.nl Endemol Nederland: Jeroen van Waardenberg, jeroen.van.waardenberg@endemol.nl

9d6abc.jpg