Februari 2006
Succesvolle commercial zorgt voor recordbezoek website Groningen
De in januari uitgezonden tv-commercial `Er gaat niets boven
Groningen' heeft geleid tot topdrukte op de toeristische website van
Groningen. Vorig jaar verdubbelde het bezoek aan de site reeds ten
opzichte van begin 2004, maar in januari van dit jaar is dat aantal
ook weer verdubbeld.
Maar liefst 60.000 unieke bezoekers bezochten de site. Januari is een
belangrijke maand voor het toerisme omdat veel mensen dan voor het
eerst gaan nadenken over hun zomervakantie. De verdubbeling van het
bezoek loopt vrijwel parallel met de uitzendingen van de commercial.
Opvallend is dat ook na de commercial het bezoek zich op een hoger
niveau heeft gestabiliseerd.
Ruim 19.000 toeristische gidsen
De respons op de mogelijkheid om de Toeristische Gids aan te vragen
was boven verwachting. Binnen anderhalve week werden ruim 19.000
gidsen aangevraagd., waardoor direct een herdruk noodzakelijk werd.
Het is nog te vroeg om dit als een voorbode voor het toeristische
seizoen in Groningen te zien, maar duidelijk is dat de oriëntatie op
een verblijf in de provincie Groningen sterk toeneemt.
Nieuw aanbod
Vanaf 1 maart gaat Marketing Groningen de tv-spot weer op de nationale
tv uit zenden met een nieuw aanbod. Bezoekers van Groningen.nl kunnen
dan gratis het magazine Noorderland opvragen.
De site www.groningen.nl/toerisme werd afgelopen jaar door 410.000
mensen bezocht, die samen 10 miljoen pagina's bekeken. Inmiddels
ontvangen 26.000 abonnees de gratis digitale nieuwsbrief.