Februari 2006

Succesvolle commercial zorgt voor recordbezoek website Groningen De in januari uitgezonden tv-commercial `Er gaat niets boven Groningen' heeft geleid tot topdrukte op de toeristische website van Groningen. Vorig jaar verdubbelde het bezoek aan de site reeds ten opzichte van begin 2004, maar in januari van dit jaar is dat aantal ook weer verdubbeld.
Maar liefst 60.000 unieke bezoekers bezochten de site. Januari is een belangrijke maand voor het toerisme omdat veel mensen dan voor het eerst gaan nadenken over hun zomervakantie. De verdubbeling van het bezoek loopt vrijwel parallel met de uitzendingen van de commercial. Opvallend is dat ook na de commercial het bezoek zich op een hoger niveau heeft gestabiliseerd.

Ruim 19.000 toeristische gidsen
De respons op de mogelijkheid om de Toeristische Gids aan te vragen was boven verwachting. Binnen anderhalve week werden ruim 19.000 gidsen aangevraagd., waardoor direct een herdruk noodzakelijk werd.

Het is nog te vroeg om dit als een voorbode voor het toeristische seizoen in Groningen te zien, maar duidelijk is dat de oriëntatie op een verblijf in de provincie Groningen sterk toeneemt.

Nieuw aanbod
Vanaf 1 maart gaat Marketing Groningen de tv-spot weer op de nationale tv uit zenden met een nieuw aanbod. Bezoekers van Groningen.nl kunnen dan gratis het magazine Noorderland opvragen.

De site www.groningen.nl/toerisme werd afgelopen jaar door 410.000 mensen bezocht, die samen 10 miljoen pagina's bekeken. Inmiddels ontvangen 26.000 abonnees de gratis digitale nieuwsbrief.