Eye wish
PERSBERICHT
Geschikt voor onmiddellijke plaatsing - 24 februari 2006
Nieuw winkelconcept eye wish inspireert consumenten bij aankoop
Soesterberg - Kwaliteitsopticien Eye Wish introduceert een uniek winkelconcept waarin
consumenten geïnspireerd worden door vormen, beelden, merken en kleuren. Het
gerestylede interieur geeft consumenten een winkelbeleving die uniek is binnen de
optiekbranche. Consumenten zijn het drukke winkelbeeld meer dan zat en gaan op zoek naar
persoonlijke aandacht.
Uit onderzoek van Popai, het instituut voor winkelcommunicatie, blijkt dat consumenten op
zoek zijn naar intimiteit. Consumenten zien shoppen als een vorm van ontspanning, waar
alles draait om plezier en persoonlijke aandacht. Kwaliteitsopticien Eye Wish speelt met
haar nieuwe winkelconcept in op deze maatschappelijke trend. Berith de Haan,
persvoorlichtster van Eye Wish: 'Eye Wish is een modebewuste opticien waar het niet
alleen draait om goed zien, maar ook om er goed uitzien. We doen er dan ook alles aan om
de match met het uiterlijk zo optimaal mogelijk te maken. Een persoonlijk tintje is
hierbij belangrijk, want elke consument is anders. De nieuwe winkelinrichting zorgt
ervoor dat de consument zich thuis voelt, maar ook dat hij geïnspireerd en
gemotiveerd wordt.'
Uitleg winkelconcept
Het nieuwe winkelconcept bestaat uit een aantal losse elementen, die samen een positieve
houding creëren bij klanten door emotie, merkbeleving en warmte toe te voegen aan
het winkelbeeld.
Thematische signing
Bij binnenkomst maakt de consument als eerste kennis met de thematische signing boven de
brillenrekken. De monturen zijn onderverdeeld in verschillende categorieën; men,
women, fashion en sun & sport. De signing helpt consumenten bij hun keuze, maar zorgt
ook voor gemak. De favoriete bril is door de duidelijke bewegwijzering namelijk snel
gevonden.
Wall of Fashion
Aangezien een bril een belangrijk onderdeel is van het uiterlijk, is de juiste brilkeuze
essentieel. Via de Wall of Fashion kan de consument inspiratie opdoen. Toonaangevende
merken zoals Calvin Klein, Björn Borg en Mart Visser presenteren hier hun
topmonturen. De klant kiest het merk waarmee hij zich identificeert en laat zich
inspireren door de geadviseerde monturen. De Wall of Fashion wisselt regelmatig zodat
consumenten altijd op de hoogte zijn van de laatste modetrends.
Kassagraphics
Bij de kassa vindt de Eye Wish klant geen opdringerige last minute aanbiedingen, maar een
last minute experience. De klant wordt getrakteerd op een ware sensatie voor het oog.
Over Eye Wish
Eye Wish is een modebewuste kwaliteitsopticien met meer dan 70 jaar ervaring. In alle 90
filialen, verspreid over heel Nederland, werken mensen met passie voor optiek en kennis
van zaken. Bij Eye Wish staan goed zien en er goed uitzien centraal. Consumenten kunnen
bij Eye Wish terecht voor brillen, zonnebrillen en contactlenzen, maar ook voor advies
over bijvoorbeeld ooglaseren. Eye Wish heeft een uitgebreide collectie die bestaat uit
meer dan 20 topmerken zoals; Tommy Hilfiger, Björn Borg, Vogue, Gucci, Dior,
MaxMara, Diesel, Hugo Boss en Ralph Lauren, maar ook uit prijsbewuste private label
merken van Eye Wish. De collectie varieert regelmatig en is altijd gebaseerd op de
laatste modetrends.