Selekt Mail cijfers 2005: ruime verdubbeling postvolume
Selekt mail nederland
Postvolume Selekt Mail in 2005 ruim verdubbeld
Dit jaar groei naar meer dan 330 miljoen poststukken
UTRECHT, vrijdag 24 februari 2006 - Selekt Mail heeft in 2005 ruim twee keer zoveel
poststukken bezorgd als in 2004. Het volume groeide van 100 miljoen poststukken naar 250
miljoen. Ook de omzet groeide in lijn met deze krachtige stijging van het postvolume
waarmee Selekt Mail in 2005 wederom bijdraagt aan het bedrijfsresultaat van
aandeelhouders Deutsche Post en Wegener. Selekt Mail verwacht in 2006 meer dan 330
miljoen poststukken te bezorgen bij bedrijven en huishoudens.
- Postvolume gestegen naar 250 miljoen stukken.
- Marktaandeel ruim 10 procent.
- Verwachting voor 2006: 330 miljoen poststukken
- Verdubbeling eigen wagenpark
- Verdriedubbeling van vierkante meters sorteerruimte
- Van 5.500 naar ruim 8.000 bezorgers
De organisatie van Selekt Mail is op alle fronten vorig jaar flink gegroeid. Had het
bedrijf in januari van 2005 nog zo'n 5.500 bezorgers, aan het einde van dat jaar waren
het er ruim 8.000. Ook het eigen wagenpark is aanzienlijk gegroeid. Daarnaast is het
aantal vierkante meters sorteerruimte verdriedubbeld, onder meer door de opening van een
groot sorteercentrum in Utrecht.
Selekt Mail blijft krachtig investeren om te kunnen blijven innoveren. Onder meer werden
in 2005 fondsen vrij gemaakt voor de aanschaf van een compleet nieuwe sorteerinstallatie
en de lancering van de website 'www.postveiling.nl'. In totaal verdubbelden de
investeringen in 2005 en voor dit jaar is opnieuw een verdubbeling van
innovatie-investeringen gebudgetteerd.
Laatste volledige jaar postmonopolie
Dit jaar is het laatste volle kalenderjaar dat een deel van de postverzending in Nederland
verplicht wordt uitgevoerd door TPG Post. Per januari is de grens van dit monopolie
verlaagd naar 50 gram (was 100 gram) en Minister Brinkhorst heeft de Tweede Kamer
toegezegd dat in 2007 de markt geheel wordt vrij gegeven. Al in de eerste zes weken zag
Selekt Mail de belangstelling van bedrijven en instellingen voor het verzenden van post
tussen de 50 en 100 gram enorm toenemen, tot al meer dan 50.000 stuks per week vandaag.
John Kuiper, managing director van Selekt Mail: 'Ook dit geeft aan dat het heel
belangrijk is dat de markt snel volledig wordt vrij gegeven. Bedrijven en instellingen
willen die keuzevrijheid en als zo de markt groter wordt, kunnen wij verder innoveren.'
Over Selekt Mail
Selekt Mail (www.selektmail.nl) is de onbetwiste nummer twee op het gebied van
postdienstverlening in Nederland. Het bedrijf is opgericht in 2002 door Deutsche Post en
Wegener en heeft zich sindsdien ontwikkeld tot een innovatief bedrijf dat kwalitatief
hoogwaardige dienstverlening biedt met een grote mate van flexibiliteit. Selekt Mail
biedt samen met de andere dochterondernemingen van Deutsche Post (MailMerge,
Selektvracht, DHL Global Mail en Interlanden) een complete dienstverlening op het gebied
van post voor zover deze niet binnen het postmonopolie valt.
In 2005 bezorgde Selekt Mail met ruim 8.000 bezorgers meer dan 250 miljoen poststukken
verspreid over heel Nederland.
Voor meer informatie: www.selektmail.nl
---
---
Noot voor de redactie,