Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Carrefour kiest Checkpoint Systems voor beveiliging van zijn hypermarkten

Met ambitieus programma voor bronbeveiliging van consumentengoederen beoogt Carrefour 'meer verkoop en minder verlies'

23 februari 2006 - Checkpoint Systems (NYSE : CKP), wereldwijd toonaangevend leverancier van oplossingen voor dervingsmanagement- en -identificatie, kondigt een overeenkomst aan met CARREFOUR, de grootste retailorganisatie in Europa.

Digitale radiofrequentietechnologie van Checkpoint wordt dominant in Europa

Carrefour Frankrijk gaat in al zijn hypermarkten - 179 vestigingen - de digitale radiofrequentietechnologie van Checkpoint installeren. Na Italië, Spanje en België werpt RF zich hiermee nu als standaard in Europa op. Deze keuze moet Carrefour helpen om zijn artikelstromen te verbeteren en derving te bestrijden. Derving in de Europese retail was in 2005 goed 32 miljard euro waarvan meer dan 5 miljard euro in Frankrijk (bron: CRR).

De overeenkomst met Carrefour Frankrijk houdt in dat Checkpoint Systems 7800 3e generatie digitale RF-antennes, evenals 8300 deactivatoren CP IX van de nieuwste generatie en de scanners bij de kassa zal leveren. Voor een optimale evaluatie van het anti dervingsprogramma zal Checkpoint ten slotte nog 179 CheckProTM Reporter pakketten installeren en bovendien de toepassing voor onderhoud op afstand.

In Frankrijk is de introductie van het dervingsbestrijdingsprogramma van Checkpoint Systems in de Carrefour-winkels eind 2005 begonnen met de uitrusting van 16 hypermarkten en in 2006 komen er nog 75 installaties bij. Het project zou tegen eind 2007 afgerond moeten zijn.

Carrefour Italië, Portugal en België rusten eveneens bepaalde hypermarkten uit met de Checkpoint Systems RF-technologie van de 3e generatie. Door de samenwerking tussen Frankrijk, Spanje, Italië en België moeten de bronbeveiligingsprogramma's in heel Europa versneld kunnen worden. Tot slot zijn ook tests gaande met de rapportagesoftware CheckProTM Reporter en de bijbehorende remote service.

Consumentengoederen: ambitieus programma voor bronbeveiliging

Tegelijk met de uitrusting van zijn warenhuizen start Carrefour een ambitieus programma voor bronbeveiliging - het aanbrengen van een elektronisch artikelbeveiligingslabel in of op producten ten tijde van fabricage of verpakking. Het hele jaar 2006 zal gewerkt worden aan de uitbouw van dit RF-bronbeveiligingsprogramma, dat alle diefstalgevoelige artikelen betreft in alle productfamilies van eigen merk en van A-merken: kleding, multimedia, alcoholische dranken...

Dit programma sluit aan bij de verwachtingen van de consument, die almaar hogere eisen stelt inzake de kwaliteit van presentatie van de producten en snelle aanvulling van de schappen.

In dat verband verklaarde Jean-Claude Coutant, projectleider bronbeveiliging bij de non-food Supply Chain van Carrefour Hyper France: "De omschakeling naar de

RF-technologie was noodzakelijk om bronbeveiliging verder te ontwikkelen, prettigere winkelervaring en verkorte time to shelf. Wij hebben in Checkpoint een partner gevonden met de nodige competentie om ons te helpen dit programma uit te werken."

Bernard Théobald van de vereniging Perifem (Association Technique du Commerce et de la Distribution) stelt: "Alle retailers willen graag dat bronbeveiliging zich verder doorontwikkeld. Perifem wil rondom dit onderwerp dan ook werkgroepen opzetten ter ondersteuning van beveiliging aan de bron, die zich in Frankrijk en in Europa gaat verbreiden, onder invloed van deze beslissing van Carrefour."

"Wij zijn blij met de overeenkomst die met Carrefour is gesloten. De implementatie is gestart en dankzij de toewijzing van een bronbeveiligingsdeskundige van Checkpoint Systems aan Carrefour is kwalitatieve begeleiding en installatie van ons uniek programma gegarandeerd", verklaarde Per Levin, Executive vice-president General Manager Europe van Checkpoint Systems.

Vanmiddag zal Checkpoint Systems zijn sterke financiële resultaten over 2005 presenteren. Het persbericht volgt later vandaag.

Over Checkpoint Systems, Inc.

Checkpoint Systems Inc. is wereldleider in productidentificatie en oplossingen voor dervingsreductie voor de kleinhandel en zijn supply chain. Checkpoint biedt zijn klanten verhoogde efficiëntie vanaf het moment van productie tot en met het moment van verkoop en verbetert de winkelervaring van de consument. Checkpoint is beursgenoteerd op de NYSE, doet zaken in alle geografische regio's en heeft wereldwijd meer dan 4.000 medewerkers. Het is gespecialiseerd in RF-technologie (radiofrequentie). Het productportfolio bestaat o.m. uit : systemen voor digitale RF/EAS (elektronische artikelbeveiliging) en RFID (Radio Frequente Identificatie), RF-bronbeveiliging en etikettering. Het aanbod wordt ondersteund door een wereldwijd netwerk van 26 servicebureaus. Website: www.checkpointeurope.com

Over Carrefour

Carrefour, Europa's leider in retail en wereldwijd nummer twee, heeft verspreid over 30 landen, meer dan 11 000 hypermarkten, supermarkten en maxi discounts. De groep heeft wereldwijd 430 000 medewerkers. Meer informatie: www.carrefour.com

Over PERIFEM, Association Technique du Commerce et de la Distribution

Perifem is een vereniging met ruim 160 lidbedrijven waaronder alle algemene distributiewinkels, talrijke gespecialiseerde winkels en ketens, de ontwikkelaars en beheerders van winkelcentra, alsook de industriële- en servicepartners die betrokken zijn bij de exploitatie en vernieuwing van het winkelpark.

Meer informatie: www.perifem.com