Ingezonden persbericht


Persbericht

Consumenten in de problemen door achterstanden bij verzekeraars met acceptatie

Haarlem, 23 februari. Veel consumenten die overgestapt zijn naar een nieuwe zorgverzekeraar hebben nog niets gehoord van de nieuwe zorgverzekeraar. Sommige consumenten weten zelfs nog niet of ze geaccepteerd worden. Hierdoor kunnen consumenten hun oude verzekering nog niet opzeggen. Consumenten zijn echter verplicht voor 1 maart hun oude zorgverzekering op te zeggen. Verzekeringssite roept Zorgverzekeraars Nederland en minister Hoogervorst op om met een oplossing te komen. De problemen zijn ontstaan doordat er veel meer mensen zijn overgestapt naar een nieuwe verzekeraar dan gedacht. Verzekeraars hebben hierdoor grote achterstanden.

Oplossingen

Volgens Verzekeringssite zijn er diverse oplossingen denkbaar voor het probleem. De eerste mogelijkheid is dat consumenten hun verzekering pro forma op kunnen zeggen onder voorwaarde dat de nieuwe verzekeraar ze accepteert. Een tweede oplossing zou zijn dan alle verzekeraars alle nieuwe verzekerden accepteren. Vooral voor uitgebreide tandartsverzekeringen is er vaak een medische selectie. Bijna de helft van de verzekeraars accepteert nu al elke nieuwe verzekerde voor alle aanvullende verzekeringen. Een laatste oplossing zou zijn de uiterste opzegdatum verschoven wordt naar een moment dat verzekeraars de achterstanden bij de acceptatie hebben weggewerkt.

Verzekeringssite

Verzekeringssite vergelijkt alle ziektekostenverzekeraars. Verzekeringssite is volledig onafhankelijk en verkoopt zelf geen verzekeringen. Verzekeringssite krijgt haar inkomsten uit offerte-aanvragen. Jaarlijks maken meer dan 2,5 miljoen mensen gebruik van Verzekeringssite.


---

Noot voor de redactie.