Fontys


Jean-Pierre Buijtels wint De Lage Landen scriptieprijs

Jean-Pierre Buijtels, oud-student van de opleiding International Business and Management Studies van Fontys Hogeschool Marketing Management, heeft de jaarlijkse De Lage Landen scriptieprijs gewonnen. Zijn scriptie: `Management Information System' voor Roxus Technologies in Beijing werd beloond met EUR 500,- en een werkervaringsplaats bij De Lage Landen.
donderdag 23 februari 2006 door
Buijtels ontving de prijs vanmiddag uit handen van de heer Kim Egger, Sales Director Healthcare van De Lage Landen en Hennie Kuijken, voorzitter van de Raad van Advies van Fontys Hogeschool Marketing Management. De jury bestond verder uit Martijn Gleijm van marketing-communicatiebureau Gleijm & Van der Waart.

De jury noemt de scriptie: `een rapportage van een uitmuntende prestatie'. In het juryrapport staat verder: `Het operationele afstudeertraject van deze scriptie speelt zich af in een volstrekt vreemde omgeving. In zijn eentje heeft de schrijver een management informatiesysteem gebouwd en geïmplementeerd. Hij heeft daarbij niet alleen een scherp oog gehad voor de technische inhoudelijke details, maar vooral ook voor de gevolgen voor de organisatie en voor cultuurveranderingen. Deze afstudeerder is er zelfs in geslaagd om de onderneming te behoeden voor een verder financieel debacle. Een groot compliment is dan ook op zijn plaats!'

De Lage Landen Scriptieprijs is een jaarlijkse prijs voor de beste afstudeerscriptie van studenten aan Fontys Hogeschool Marketing Management in Eindhoven. Om in aanmerking te komen voor de prijs moet de scriptie tijdens de afstudeerzittingen met minimaal een negen zijn beoordeeld.