Fontys
Jean-Pierre Buijtels wint De Lage Landen scriptieprijs
Jean-Pierre Buijtels, oud-student van de opleiding International
Business and Management Studies van Fontys Hogeschool Marketing
Management, heeft de jaarlijkse De Lage Landen scriptieprijs gewonnen.
Zijn scriptie: `Management Information System' voor Roxus Technologies
in Beijing werd beloond met EUR 500,- en een werkervaringsplaats bij
De Lage Landen.
donderdag 23 februari 2006 door
Buijtels ontving de prijs vanmiddag uit handen van de heer Kim Egger,
Sales Director Healthcare van De Lage Landen en Hennie Kuijken,
voorzitter van de Raad van Advies van Fontys Hogeschool Marketing
Management. De jury bestond verder uit Martijn Gleijm van
marketing-communicatiebureau Gleijm & Van der Waart.
De jury noemt de scriptie: `een rapportage van een uitmuntende
prestatie'. In het juryrapport staat verder: `Het operationele
afstudeertraject van deze scriptie speelt zich af in een volstrekt
vreemde omgeving. In zijn eentje heeft de schrijver een management
informatiesysteem gebouwd en geïmplementeerd. Hij heeft daarbij niet
alleen een scherp oog gehad voor de technische inhoudelijke details,
maar vooral ook voor de gevolgen voor de organisatie en voor
cultuurveranderingen. Deze afstudeerder is er zelfs in geslaagd om de
onderneming te behoeden voor een verder financieel debacle. Een groot
compliment is dan ook op zijn plaats!'
De Lage Landen Scriptieprijs is een jaarlijkse prijs voor de beste
afstudeerscriptie van studenten aan Fontys Hogeschool Marketing
Management in Eindhoven. Om in aanmerking te komen voor de prijs moet
de scriptie tijdens de afstudeerzittingen met minimaal een negen zijn
beoordeeld.