Gemeente Beverwijk


23-02-2006 Ziektekostendeal voor de Beverwijkse minima

De gemeenteraad van Beverwijk heeft op 16 februari 2006 besloten om aan inwoners van Beverwijk met een inkomen tot 110% van de bijstandsnorm de mogelijkheid te bieden om een uitgebreider collectief aanvullend verzekeringspakket af te sluiten.
De verzekerde betaalt zelf de premie voor de basisverzekering plus aanvullende pakketten aan het Zilveren Kruis Achmea. Via de bijzondere bijstand kan de verzekerde een tegemoetkoming in de premiekosten ontvangen van de gemeente.

Informatie- en aanvraagpakket
Cliënten van Sociale Zaken worden via een brief geïnformeerd. Bij deze brief wordt ook een aanvraagformulier bijzondere bijstand meegestuurd. Als men geen uitkering ontvangt via de gemeente Beverwijk, kan men zich melden in het Stadskantoor en vragen om een informatie- en aanvraagpakket voor de collectieve verzekering. Wel moet men de inkomensgegevens over de maand januari 2006 meenemen. Deze inkomensgegevens bestaan uit een uitkeringsspecificatie, een loonstrook of een loonspecificatie. De aanvrager ontvangt vervolgens een informatiefolder en een aanvraagformulier. Daarbij zit ook een kaart voor de eventuele opzegging van uw huidige verzekering. Het is belangrijk de aanvraag snel te doen. De huidige verzekering moet voor 1 maart 2006 zijn opgezegd.

Aanvraag indienen
Men kan een aanvraag indienen voor de meerkosten van de premie voor het Verzekeringspakket bij de consulent van het Publieksbureau in het Stadskantoor.
Als men bij een andere ziektekostenverzekeraar dan Zilveren Kruis Achmea verzekerd is, kan men ook periodieke bijzondere bijstand aanvragen voor een vergelijkbaar aanvullend pakket.

Contact en aanvragen De informatie- en aanvraagset is op te halen in het Stadskantoor. Voor vragen over de (periodieke) bijzondere bijstand, kan men terecht bij een consulent van het Publieksbureau, telefoonnummer 0251-256256. Het Stadskantoor is geopend van maandag, woensdag en vrijdag van 9.00 uur tot 16.00 uur. Op dinsdag van 9.00 uur tot 12.30 uur en op donderdag van 9.00 uur tot 20.00 uur. Mensen met een bijstandsuitkering kunnen voor vragen terecht bij hun vaste consulent Werk en Inkomen van de afdeling Publiekszaken.