Gemeente Beverwijk
23-02-2006 Ziektekostendeal voor de Beverwijkse minima
De gemeenteraad van Beverwijk heeft op 16 februari 2006 besloten om aan
inwoners van Beverwijk met een inkomen tot 110% van de bijstandsnorm de
mogelijkheid te bieden om een uitgebreider collectief aanvullend
verzekeringspakket af te sluiten.
De verzekerde betaalt zelf de premie voor de basisverzekering plus
aanvullende pakketten aan het Zilveren Kruis Achmea. Via de bijzondere
bijstand kan de verzekerde een tegemoetkoming in de premiekosten ontvangen
van de gemeente.
Informatie- en aanvraagpakket
Cliënten van Sociale Zaken worden via een brief geïnformeerd. Bij deze
brief wordt ook een aanvraagformulier bijzondere bijstand meegestuurd.
Als men geen uitkering ontvangt via de gemeente Beverwijk, kan men zich
melden in het Stadskantoor en vragen om een informatie- en aanvraagpakket
voor de collectieve verzekering. Wel moet men de inkomensgegevens over de
maand januari 2006 meenemen. Deze inkomensgegevens bestaan uit een
uitkeringsspecificatie, een loonstrook of een loonspecificatie. De
aanvrager ontvangt vervolgens een informatiefolder en een
aanvraagformulier. Daarbij zit ook een kaart voor de eventuele opzegging
van uw huidige verzekering. Het is belangrijk de aanvraag snel te doen. De
huidige verzekering moet voor 1 maart 2006 zijn opgezegd.
Aanvraag indienen
Men kan een aanvraag indienen voor de meerkosten van de premie voor het
Verzekeringspakket bij de consulent van het Publieksbureau in het
Stadskantoor.
Als men bij een andere ziektekostenverzekeraar dan Zilveren Kruis Achmea
verzekerd is, kan men ook periodieke bijzondere bijstand aanvragen voor een
vergelijkbaar aanvullend pakket.
Contact en aanvragen De informatie- en aanvraagset is op te halen in het
Stadskantoor. Voor vragen over de (periodieke) bijzondere bijstand, kan men
terecht bij een consulent van het Publieksbureau, telefoonnummer
0251-256256. Het Stadskantoor is geopend van maandag, woensdag en vrijdag
van 9.00 uur tot 16.00 uur. Op dinsdag van 9.00 uur tot 12.30 uur en op
donderdag van 9.00 uur tot 20.00 uur. Mensen met een bijstandsuitkering
kunnen voor vragen terecht bij hun vaste consulent Werk en Inkomen van de
afdeling Publiekszaken.