Verbond van Verzekeraars

Website verkeersongeval goed bezocht

De website www.verkeersongeval.nl is sinds de start in november 2004 ruim 62.000 keer bezocht. Dat staat in een evaluatierapport van het Nationaal Platform Personenschade (NPP). Uit het surfgedrag en de vragen/reacties die via de site binnenkomen, blijkt dat de website in een informatiebehoefte voorziet.

De website www.verkeersongeval is een initiatief van het NPP, waarin het Verbond, Slachtofferhulp Nederland, de ANWB, letselschadebehandelaars en medisch adviseurs zijn vertegenwoordigd. De website werd gelanceerd om verkeersslachtoffers (en hun familie) een helpende hand te bieden na een ongeval, zodat ze meer greep krijgen op de situatie.
Uit een evaluatie blijkt dat de meeste bezoekers relatief lang op de site rondkijken. Gemiddeld bekijkt een bezoeker zon vijf à zes paginas. Naast particulieren wordt de site ook frequent door andere partijen bezocht, zoals hulpverleners, politie en verzekeraars. De meeste bezoekers (66 procent) komen binnen via een zoekmachine, het vaakst via Google.

Behoefte aan luisterend oor
Uit de reacties en vragen die binnenkomen, blijkt dat slachtoffers vooral behoefte hebben om hun verhaal kwijt te kunnen. Daarnaast willen ze antwoord op specifieke, individuele kwesties. Het NPP heeft daarom eind vorig jaar als pilot een callcenter ingesteld. Deze pilot zal binnen het NPP apart worden geëvalueerd.

Verzekerd!, februari 2006