Website verkeersongeval goed bezocht
De website www.verkeersongeval.nl is sinds de start in november 2004
ruim 62.000 keer bezocht. Dat staat in een evaluatierapport van het
Nationaal Platform Personenschade (NPP). Uit het surfgedrag en de
vragen/reacties die via de site binnenkomen, blijkt dat de website in
een informatiebehoefte voorziet.
De website www.verkeersongeval is een initiatief van het NPP, waarin
het Verbond, Slachtofferhulp Nederland, de ANWB,
letselschadebehandelaars en medisch adviseurs zijn vertegenwoordigd.
De website werd gelanceerd om verkeersslachtoffers (en hun familie)
een helpende hand te bieden na een ongeval, zodat ze meer greep
krijgen op de situatie.
Uit een evaluatie blijkt dat de meeste bezoekers relatief lang op de
site rondkijken. Gemiddeld bekijkt een bezoeker zon vijf à zes
paginas. Naast particulieren wordt de site ook frequent door andere
partijen bezocht, zoals hulpverleners, politie en verzekeraars.
De meeste bezoekers (66 procent) komen binnen via een zoekmachine, het
vaakst via Google.
Behoefte aan luisterend oor
Uit de reacties en vragen die binnenkomen, blijkt dat slachtoffers
vooral behoefte hebben om hun verhaal kwijt te kunnen. Daarnaast
willen ze antwoord op specifieke, individuele kwesties. Het NPP heeft
daarom eind vorig jaar als pilot een callcenter ingesteld. Deze pilot
zal binnen het NPP apart worden geëvalueerd.
Verzekerd!, februari 2006
Verbond van Verzekeraars