Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Carp Careerscope: in 2006 herhaaldelijke recruitment events

dbecc6.gif

Amsterdam, 22 februari 2006 Tijdschrift Carp gaat in 2006 zijn recruitment event, Careerscope, frequent organiseren. Careerscope is hiermee vast onderdeel van een set recruitment diensten, waarmee Carp zich verder specialiseert in de arbeidsmarktcommunicatie. Middels een uniek digitaal systeem worden de kandidaten vooraf gematcht aan de ingebrachte vacatures. Op een bijzondere locatie vinden vervolgens de gesprekken plaats. Door deze voorselectie weten zowel kandidaten als recruiters dat ze in principe geschikt voor elkaar zijn. Careerscope bevat elementen van het eerder door Carp geïntroduceerde speedsolliciteren (Meet at Speed); zo kunnen recruiters in één dag op locatie meerdere voorgeselecteerde kandidaten spreken, en vice versa. De eerstvolgende Careerscope vindt plaats op 11 mei in het Okura Hotel te Amsterdam. Informatie is te vinden op www.careerscope.nl.

Careerscope is toegankelijk voor Carp abonnees, die vooraf hun huidige arbeidsgegevens, maar ook hun gewenste, volgende stap digitaal kenbaar maken. Bedrijven die op zoek zijn naar hoogopgeleide professionals geven de criteria aan, waaraan kandidaten minimaal moeten voldoen. De database maakt vervolgens de match. Aldus geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd op Careerscope te spreken met de recruiter(s). Genodigden kunnen ook kennismaken met de andere aanwezige werkgevers. De eerste editie van Careerscope vond plaats op 4 november 2005 in Amsterdam en is succesvol verlopen. Deelnemende bedrijven waren: ABN AMRO, Accenture, Accenture Technology Solutions, Achmea, Atos Origin, ELQ, ING, Manpower, LogicaCMG, Vodafone, Wanadoo.

Carp

Carp informeert hoogopgeleide professionals (hbo- of wo- afgestudeerd) tot en met 37 jaar over werk, loopbaan, lifestyle en persoonlijke ontwikkeling. Carp bestaat uit het tijdschrift (oplage 150.000), de nieuwsbrief (oplage 60.000), website Carp.nl en de Wake-up Call (vacature e-mailservice).

Aromedia

Aromedia is uitgever van de merken B-Zik, TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda s, websites en cd-rom s. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs en doet ze met de TKMST Monitor onderzoek onder ruim 31.000 scholieren en studenten. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot en met 37 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

#####