PERSBERICHT
Buitenland promotie van Innovatief Nederland
COOL UNLIMITED LANCEERT NIEUW PROJECT INNOVATION NL, Pioneers in International Business
Amsterdam, 23 februari 2006 -Cool Unlimited lanceert INNOVATION NL. Een nieuw project, dat met een boek als platform, de presentatie van Innovatief Nederland in het buitenland tot doel heeft. Met ondersteuning van partijen als EVD, het Ministerie van Economische Zaken en NBTC wordt in juni aanstaande een boek gelanceerd met een vijftigtal portretten van Nederlandse innovatieve bedrijven en instanties die actief zijn in het buitenland. Cool Unlimited speelt hiermee in op recente onderzoeken naar de merkkracht van landen, waaruit blijkt dat de waarde van het merk 'Nederland' dalende is. Met INNOVATION NL wordt invulling gegeven aan een vernieuwende, gezamenlijke internationale presentatie van Nederland. Cool Unlimited was eerder al verantwoordelijk voor projecten als Superbrands, CoolBrands en CoolTravel. De selectie van de bedrijven die in het boek worden opgenomen, wordt in overleg met de verschillende partijen en samenwerkingspartners vastgesteld. Op initiatief van het Ministerie van Economische Zaken zal de nieuwe Holland Branding slogan Pioneers in International Business ook terug te vinden zijn in de titel van dit project. Het voorwoord wordt door staatssecretaris Economische Zaken en Buitenlandse Handel Karien van Gennip geschreven.
Internationale verspreiding
De bedrijven en instanties die in INNOVATION NL worden geportretteerd, worden beschreven aan de hand van hun product of dienst, hun onderscheidend vermogen, merkwaarden, de markten waarin ze actief zijn en de innovatieve prestaties en doelstellingen van de organisatie. Het boek wordt in het Engels gepubliceerd en de verspreiding gaat primair via de deelnemende bedrijven naar hun stakeholders. Tevens wordt het boek internationaal verspreid op Nederlandse steunpunten in het buitenland, zoals consulaten en ambassades. Bedrijven die zich al hebben aangesloten bij dit initiatief en hun organisatie beschrijven of een visiebijdrage leveren op het onderwerp, zijn in alfabetische volgorde: Bloemenbureau Holland, Boskalis, Dutch Fashion Foundation, Export Factory, GeoDelft, Iamsterdam, Japan Insite, Kennisland, Modint, NBTC, OMA (Rem Koolhaas), Sinot Design Associates, Syntens en TNO Delft.
De eerste editie van INNOVATION NL zal ook verkrijgbaar zijn in de betere boekhandel en via
Het project richt zich op de volgende sectoren:
Mode/Interieur/Tapijt-Design-Cultuur/Musea/Entertainment-Transport/Haven/Airport- Bloemen/Bloembollen/Veilingen-Land-Tuinbouw/Visserij-Offshore/ Maritiem/Jachtbouw-Ingenieurs/Architecten-Chemie/Pharma-Food/Beverage-Sport-Consumer-Electronics/ Software-Finance-Energie/Water/Waterzuivering.
Koepelorganisaties waarmee contact is of wordt gelegd: MKB NL-VNO/NCW-Kamer van Koophandel en Fabrieken-Economische Voorlichtingsdienst-Syntens-Stichting Nederland Kennisland-Ministerie van Economische Zaken-Ministerie van Buitenlandse Zaken-InnovatiePlatform-Fenedex-Produktschappen- SenterNovem-SMO-Hiswa.
---
Ingezonden persbericht