Virusfilm SP groot succes: 100.000 versies verzonden in 1 week

Sp

De viral movie die de SP heeft ingezet om Jan Marijnissen persoonlijk langs kiezers te sturen blijkt een doorslaand succes. Door een nieuwe techniek kan men een volledig gepersonaliseerd filmpje ontvangen en versturen. In één week tijd werden al meer dan 100.000 unieke filmpjes verstuurd en opgevraagd en de belangstelling neemt met de dag toe. De SP heeft met deze methode een wereldprimeur: het is voor het eerst dat een politieke partij mensen benadert met een gepersonaliseerde viral movie.

In de viral movie gaat Jan Marijnissen op pad om het lokale verkiezingsprogramma van de SP aan te bieden aan individuele kiezers. De naam en woonplaats van iedere ontvanger zijn in het filmpje verwerkt. Aan het slot van het filmpje krijgt de ontvanger de standpunten van de SP in zijn of haar gemeente voorgeschoteld. De gekozen vorm komt het dichtst bij de 1 op 1 communicatie tussen kiezer en een politieke partij op lokaal niveau.

De viral movie van de SP is te zien op
www.eenbeternederlandbeginthier.nl/index.php?ID=154326&pwd=COVZHL

Het concept voor de film is ontwikkeld door Thonik en Niko Koffeman, uitvoering was in handen van Thonik, Snoep Films en Thisismint.

Meer informatie: Hans van Heijningen (campagneleider SP) 010 2435548 Thomas Widdershoven (Thonik) 020 468 35 25