Gemeente Den Helder

23-02-2006
Openbare kennisgevingen week 8

Bouwzaken

Ingediende bouwaanvragen
Burgemeester en wethouders hebben aanvragen om een bouwvergunning ontvangen voor:

- Dintelstraat 67a, voor het plaatsen van een omheining en een dierenverblijf voor de duur van 2,5 jaar (ontvangen 9 februari 2006);
- J.T. Kampstraat 12, voor het bouwen van een aanbouw achter de woning (ontvangen 13 februari 2006);

- J.A. Wentelstraat 3, voor het uitbreiden van de woning (ontvangen 13 februari 2006);

- J.A. Wentelstraat 1, voor het uitbreiden van de woning (ontvangen 13 februari 2006);

- Reigerstraat 46, voor het uitbreiden van de woning (ontvangen 13 februari 2006);

- Doorzwin 4159, voor het wijzigen van de voorgevel van de woning (ontvangen 15 februari 2006);

- Wierbalg 1146, voor het uitbreiden van de woning (ontvangen 15 februari 2006);

- Oostoeverweg 24a, ter legalisatie van diverse opstallen op het bedrijfsterrein (ontvangen 15 februari 2006).
Het gaat hier om een bekendmaking als bedoeld in artikel 41 van de Woningwet. De bouwplannen zijn in behandeling en liggen mogelijk om advies bij verschillende afdelingen. Ze liggen dus niet ter inzage. Wilt u informatie over een van deze bouwplannen, maak dan eerst telefonisch een afspraak met het team Vergunningen van de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving, telefoon (0223) 678623.

Bouwplannen/vrijstellingen
Burgemeester en wethouders hebben een verzoek om vrijstelling ontvangen voor:

- Doorzwin 1102, voor het uitbreiden van de woning. Burgemeester en wethouders kunnen hieraan alleen meewerken door het verlenen van vrijstelling op grond van het bepaalde in artikel 19, lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening.
In verband hiermee ligt het verzoek tot vrijstelling met vanaf 27 februari 2006 gedurende zes weken ter inzage bij de afdeling Ruimte, Wonen en Ondernemen aan de Drs. F. Bijlweg 1.
Gedurende deze termijn kunt u uw zienswijze over de aanvragen schriftelijk en mondeling kenbaar maken bij het college van burgemeester en wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. Voor het mondeling indienen van zienswijzen kunt u contact opnemen met het team Planontwikkeling van de afdeling Ruimte, Wonen en Ondernemen op het telefoonnummer (0223) 678825.

Verleende bouwvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben een bouwvergunning verleend voor:
- Handelsweg 6a t/m 6i, voor het oprichten van bedrijfsunits (verzenddatum 13 februari 2006);

- Spoorstraat 9, voor het wijzigen van de voorgevel van het winkelpand (verzenddatum 9 februari 2006);

- Diaconiestraat 40, voor het wijzigen van de voorgevel op de woning (verzenddatum 9 februari 2006);

- Hoogstraat 25, voor het uitbreiden van de woning (verzenddatum 9 februari 2006);

- De Keizerskroon 102, voor het plaatsen van een kap op de recreatiewoning (verzenddatum 9 februari 2006);
- Hector Treubstraat 56, voor het optrekken van de achtergevel en het plaatsen van een dakkapel in het achtergeveldakvlak (verzenddatum 9 februari 2006);

- Spoorstraat 2, voor het wijzigen van de gevels van het bankgebouw (verzenddatum 9 februari 2006);

- Wierbalg 1152, voor het bouwen van een garage/berging op het zijerf van de woning (verzenddatum 13 februari 2006);

- Het Arsenaal 4 t/m 38 en 4a t/m 38a, voor het bouwen van achttien woningen en daarbij behorende bedrijfseenheden op het voormalige DIVMAG terrein (verzendatum 13 februari 2006);

- Jonkerstraat 10, voor het bouwen van vier woningen en zestien garages (verzenddatum 13 februari 2006);

- Timorlaan 8, voor het uitbreiden van de woning (verzenddatum 13 februari 2006);

- Boterzwin 1118, voor het uitbreiden van de woning en het plaatsen van een dakkapel in het voorgeveldakvlak van de woning (verzenddatum 14 februari 2006);

- Middenweg 91, voor het uitbreiden van de woning (verzenddatum 15 februari 2006).
Bent u door het verlenen van de bouwvergunningen rechtstreeks in uw belangen getroffen, dan kunt u binnen zes weken na de dag waarop de beslissing is toegezonden aan de aanvrager bezwaar indienen bij het college burgemeester en wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. Doet u dit tijdig dan kunt u bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank in Alkmaar (Postbus 251, 1800 BG) schorsing van dit besluit aanvragen.

Sloopvergunning
Burgemeester en wethouders hebben een vergunning verleend voor het slopen van de voormalige veestal op het perceel Langevliet 18.

Agenda Welstandscommissie
De Welstandscommissie vergadert donderdag 2 maart a.s. De agenda van deze vergadering ligt vanaf woensdagmiddag 1 maart inzage bij de Klantenservice in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20. N.B.: de welstandstoets is een van de facetten van de bouwplanbeoordeling. Behandeling van een bouwplan door de Welstandscommissie houdt niet in dat reeds aan de overige toetsingscriteria is voldaan. Aan de behandeling in de vergadering van de Welstandscommissie kunt u dan ook geen rechten ontlenen.

Bestemmingsplannen
De gemeenteraad heeft in haar vergadering van 1 februari 2006 besloten (nr. 6/Ruimte, Wonen en Ondernemen (2006)), dat bestemmingsplannen worden voorbereid voor een tweetal gebieden in de wijk Nieuw Den Helder die liggen aan het Seringenplein en de Marsdiepstraat 445 t/m 449a. Dit besluit is op 3 februari 2006 in werking getreden. U kunt het besluit met de daarbij behorende tekeningen inzien vanaf 24 februari 2006 bij de Klantenservice in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20 op maandag, dinsdag en vrijdag tussen 8.00 en 14.00, op woensdag tussen 8.00 en 15.30 en op donderdag tussen 8.00 en 20.00. Belanghebbenden kunnen binnen zes weken na datum van publicatie van dit besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij de gemeenteraad. Het bezwaarschrift moet tenminste bevatten: A. de naam en het adres van de bezwaarmaker;
B. de dagtekening;
C. een omschrijving van de beschikking waartegen het bezwaar is gericht en
D. de reden waarom u het niet eens bent met de beschikking. Een bezwaarschrift schorst de werking van het besluit niet. Wilt u als belanghebbende een voorlopige voorziening treffen voor schorsing van dit besluit, dan kunt u deze aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank Alkmaar, Postbus 251, 1800 BG Alkmaar.

Milieuzaken

Verleende kapvergunningen
Burgemeester en wethouder hebben een kapvergunning verleend voor:
- Meidoornsingel, voor het kappen van zeven wilgen in de grasstrook langs het water;

- Korvetstraat, voor het kappen van twee elzen in het openbaar groen ter hoogte van Het Koggeschip;

- Azaleastraat 34, voor het kappen van een meelbes voor de woning;
- Fregatstraat 6, voor het kappen van een wilg in de bestrating voor de woning;

- Verlengde Zuiderhaaks/Langevliet, voor het kappen van een eik in het openbaar groen.
Tegen het verlenen kunnen belanghebbenden tot zes weken na publicatie van deze vergunning schriftelijk bezwaar indienen bij het college van burgemeester en wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. Wilt u de stukken inzien maak dan eerst telefonisch een afspraak met de heer P.L. Hijman van het team Vergunningen van de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving, telefoon (0223) 678623.

Wet geluidshinder
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij van plan zijn bij het college van gedeputeerde staten van Noord-Holland twee verzoeken in te dienen voor het vaststellen van hogere waardes zoals bedoeld in artikel 83, lid 1 van de Wet geluidshinder. De hogere waardes worden aangevraagd voor:

- het nieuwe terrein voor woonwagens tussen de rijksweg N250 en de Cornelis Gerritz Geusstraat. Met het vaststellen van een hogere waarde wordt de toegestane geluidsbelasting vanwege het wegverkeer op de grens van het terrein maximaal 51 dB(A). Deze waarde is na aftrek van 2 dB(A) zoals genoemd in artikel 6 van het Reken- en meetvoorschrift wegverkeerslawaai 2002 en artikel 103 van de Wet geluidshinder;
- de nieuwbouw van het appartementencomplex Drooghe Weert aan de Mr. J.J. Henderikxstraat. Met het vaststellen van een hogere waarde wordt de toegestane geluidsbelasting vanwege het wegverkeer op de gevel aan de zijde van de Langevliet maximaal 54 dB(A). Deze waarde is na aftrek van 5 dB(A) zoals genoemd in artikel 6 van het Reken- en meetvoorschrift wegverkeerslawaai 2002 en artikel 103 van de Wet geluidshinder.
In verband hiermee liggen de verzoeken vanaf 27 februari 2006 gedurende twee weken voor een ieder ter inzage bij de afdeling Ruimte, Wonen en Ondernemen aan de Drs. F. Bijlweg 1. Gedurende deze termijn kunt u uw zienswijze schriftelijk kenbaar maken bij het college van burgemeester en wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder.
Er bestaat ook de mogelijkheid om mondelinge opmerkingen te maken. Dit kan tijdens een openbare zitting op donderdag 2 maart 2006 om 15.00 uur bij de afdeling Ruimte, Wonen en Ondernemen aan de Drs. F. Bijlweg
1.

Verkeerszaken

Onttrekking deel Het Nieuwediep aan openbaarheid De gemeenteraad is van plan het gedeelte van de openbare weg op Het Nieuwediep dat ligt onder het gebouw met het huisnummer 33 (Havenkantoor), aan de openbaarheid te onttrekken. Het betreffende weggedeelte is bestemd voor het parkeren van voertuigen. Na de onttrekking zal de beheerder van dit weggedeelte, tevens de eigenaar van het gebouw, het parkeerterrein met een slagboom afsluiten om het parkeren van voertuigen door anderen dan direct belanghebbenden tegen te gaan.
De stukken liggen vanaf 7 april 2006 gedurende een termijn van zes weken ter inzage bij de Klantenservice in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20 op maandag, dinsdag en vrijdag tussen 8.00 en 14.00 uur, op woensdag tussen 8.00 en 15.30 en donderdag tussen 8.00 en 19.30. Bent u belanghebbende, dan kunt u gedurende deze termijn schriftelijk uw zienswijze kenbaar maken bij de gemeenteraad van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. Voor het indienen van mondelinge zienswijzen kunt u een afspraak maken met een van de medewerkers van het team Planontwikkeling van de Afdeling Ruimte, Wonen en Ondernemen, telefoon (0223) 678821.

Gemeenteraadsverkiezingen

Bekendmaking verkiezingsuitslag
De voorzitter van het Centraal Stembureau voor de gemeenteraadsverkiezingen op dinsdag 7 maart maakt bekend dat op donderdag 9 maart het Centraal Stembureau zitting heeft om 10.00 uur in de raadzaal van het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20. Tijdens deze openbare zitting wordt de uitslag van de
gemeenteraadsverkiezingen bekend gemaakt. Direct na de zitting ligt het proces-verbaal (P 22-2) voor een ieder ter inzage bij de Klantenservice op maandag, dinsdag en vrijdag van 08.00 tot 14.00 uur, op woensdag van 08.00 tot 15.30 uur en op donderdag van 08.00 tot 19.30 uur.
Op deze website onder de rubriek Bestuur & Politiek vindt u meer informatie over de gemeenteraadsverkiezingen. Hier vindt u ook informatie over hoe de einduitslag en de zetelverdeling wordt berekend.

DEN HELDER, 23 februari 2006
mr. G.H. Faber, burgemeester
drs. A.J. van den Berg, secretaris