Gemeente Den Helder

23-02-2006
Vergaderingen

Donderdag 23 februari: raadscommissie Maatschappelijk Welzijn Op de agenda staat onder meer:

- een presentatie door de GGD van het Strategisch beleidsplan GGD Kop van Noord-Holland 2005-2008 en over het visiedocument GDD-en in Noord Holland-Noord;

- de concept kadernota Wet Maatschappelijke Ondersteuning;
- de voortgang en ontwikkeling van de afdeling Werk en Inkomen;
- de stand van zaken rondom de ontwikkeling van het Zorgcentrum Buitenveld Julianadorp, wijksteunpunten en toeslagenverordening Kamerbewoners.

Dinsdag 28 februari: Adviesraad voor de Sport
De vergadering is in kamer 008/010 van het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20 en begint om 19.00 uur. Op de agenda staat onder meer:
- het voorstel van de Adviesraad voor de Sport met betrekking tot de toekomst van de adviesraad;

- het inspraakverslag op de kadernota Lokaal Sportbeleid;
- het locatieonderzoek Nieuwbouw Stedelijk zwembad Den Helder en vervolgtraject;

- de stand van zaken rondom de structuurvisie Julianadorp;
- de sportonderscheidingen 2006.

Dinsdag 7 maart: centraal stembureauOp donderdag 9 maart 2006 om 10.00 uur vindt in de raadszaal van het stadhuis een openbare zitting van het centraal stembureau plaats. Tijdens deze zitting wordt de uitslag van de verkiezing van de leden van de gemeenteraad bekend gemaakt. Direct na de zitting ligt het proces-verbaal (P 22-2) voor een ieder ter inzage bij de Klantenservice.

Gemeenteraad vergadert

Woensdag 1 maart vergadert de gemeenteraad vanaf 19.30 uur in de raadzaal van het stadhuis. Op de agenda staat onder meer:
- het voorlopig vaststellen van de Regionale Woonvisie Kop van Noord-Holland 2005 2015 Groei in kwaliteit en identiteit;
- het bestemmingsplan De Stelling West 2004;
- het bouwplan voor de bouw van een Bezoekerscentrum en Kinderboerderij aan de Jan Verfailleweg 9 en 11 (Mariëndal), en het instemmen met het voeren van een vrijstellingsprocedure artikel 19, lid 1 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening;

- het besluit om aan het college van burgemeester en wethouders de bevoegdheid te delegeren van het al dan niet voeren van een vrijstellingsprocedure en het verlenen van vrijstelling op grond van artikel 19, lid 1 (WRO) voor de realisatie van een Bezoekerscentrum en Kinderboerderij aan de Jan Verfailleweg 9 en 11;
- het vaststellen van het Lokaal Integraal Veiligheidsprogramma 2006 2009 als het strategische beleidskader voor het gemeentelijke veiligheidsbeleid voor de programmaperiode;

- het verplaatsen van het woonwagencentrum G.P. Blankmanstraat;
- de kadernota Onderwijs- en Welzijnsaccommodaties 2006 2020 Samen voor kwaliteit;

- de kadernota Lokaal Sportbeleid Wat ons beweegt;
- het beschikbaar stellen van een bijdrage aan de Bestuurscommissie Openbaar Basisonderwijs voor een begeleidings- en trainingstraject;
- het vaststellen van de gewijzigde begroting 2006 van de Bestuurscommissie Openbaar Primair Onderwijs;

- deelname in het Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord;
- de Managementletter tussentijdse controle 2005;
- het vaststellen van de herziene Verordening op de uitgangspunten voor het financiële beleid, en het financiële beheer en voor de inrichting van de financiële organisatie van de gemeente;
- het vaststellen van de negende wijziging van de gemeenschappelijke regeling Gewest Kop van Noord-Holland;

- de voortzetting van de samenwerking tussen Libéma en de gemeente;
- het vaststellen van het bestemmingsplan Oostoever 2004;
- de nota Meer (dan) handhaving als leidraad vast te stellen voor het handhavingsbeleid voor de periode 2006 2009;

- het vaststellen van het bestemmingsplan De Stelling Midden 2004;
- uit de reserve vrouwenopvang 5.000,- beschikbaar te stellen voor incidentele investeringskosten die aan het projectonderdeel zelfstandig wonen van het Femgardproject zijn verbonden, en een aanvulling van 15.000,- van het budget 2007 in de startfase van het project;

- uit de reserve vrouwenopvang 6.583,- beschikbaar te stellen voor deskundigheidsbevordering ouderenmishandeling vanuit het Advies- en Steunpunt huiselijk geweld en een bedrag van 20.000,- te reserveren voor de cofinanciering van het project deskundigheidsbevordering kindermishandeling;

- uit de reserve vrouwenopvang 3.065,60 beschikbaar te stellen voor een training van Blijfmedewerkers in verband met de invoering van een project begeleide terugkeer;

- uit de reserve vrouwenopvang 20.000,- beschikbaar te stellen voor de inrichtingskosten van project Mi Kas;

- het opheffen van de reserve vrouwenopvang;
- het beschikbaar stellen van een krediet voor de realisering van veiligheidsvoorzieningen in het havengebied;

- het vaststellen van het paraplu-bestemmingsplan Beschermd Stadsgezicht (Grachtengordel) 2004;

- het voorstel om eenmalig 59.332,- uit het voormalige Weeshuisfonds ter beschikking te stellen van de Stichting Jeugdsportfonds Den Helder, en om de begrotingswijziging 2006 van de gemeente vast te stellen;

- het beschikbaar stellen van 135.625,- voor de uitbreiding van de urnentuin, het columbarium en het strooibos op de Algemene Begraafplaats;

- het instellen van een Parkeerbijdragefonds;
- het vaststellen van de algemene inkoopvoorwaarden van de gemeente voor de koop en/of levering van goederen, levering van diensten en het aannemen van werken tot een bedrag van 25.000,- (excl. BTW) en vanaf een bedrag van 25.000,- (excl. BTW);

- het wijzigen van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Den Helder;

- het voorstel tot besluitvorming door een vertegenwoordiging uit de gemeenteraad over de brief van mr. G.J. Kemper, vertegenwoordigende drs. J.M. Staatsen.

Gemeenteraad
De stukken die betrekking hebben op de agenda kunt u inzien tot en met woensdag 1 maart tot 16.00 uur bij de Klantenservice in de hal van het stadhuis, geopend op maandag, dinsdag en vrijdag van 08.00 uur tot 14.00 uur, op woensdag van 08.00 uur tot 15.30 uur en op donderdag van 08.00 uur tot 19.30 uur. U kunt daar ook een agenda van de vergadering krijgen. Overigens kunt u uw mening laten horen over onderwerpen die op de agenda staan. Meldt u dit dan tenminste 24 uur van tevoren bij de raadsgriffie, telefoon (0223) 678105, met vermelding van naam, adres, telefoonnummer en het onderwerp waarover u wilt inspreken. Wilt u de vergadering volgen maar bent u niet in de gelegenheid naar het stadhuis te komen? De Lokale Omroep Stichting zendt de bijeenkomst rechtstreeks via de radio uit (kabel FM 89.0 MHz, ether 105.6 MHz).

Raadscommissies
U kunt bij de vergaderingen van de raadscommissies inspreken. Het maakt niet uit of het gaat over een onderwerp dat op de agenda staat. Uiteraard moet het wel over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende commissie. Tijdens iedere commissievergadering is voor spreekrecht in totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt inspreken, telefoon (0223) 678105. Elke spreker krijgt vijf minuten het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie, telefoon (0223) 678105.

De vergaderingen beginnen om 20.00 uur en worden gehouden in de raadzaal van het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, tenzij anders vermeld. De volledige agendas kunt u nalezen op deze website onder de rubriek Bestuur & Politiek/vergaderingen . U kunt de agenda's ook krijgen bij de Klantenservice in het stadhuis, geopend op maandag, dinsdag en vrijdag van 08.00 uur tot 14.00 uur, op woensdag van 08.00 uur tot 15.30 uur en op donderdag van 08.00 uur tot 19.30 uur.