Gemeente Doesburg


week 08-2006

Nieuws uit het stadhuis, d.d. 22 februari 2006, week 08.

BESTUURSVERGADERINGEN
Raadsvergadering
Op donderdag 23 februari 2006 vergadert de gemeenteraad van Doesburg te 19.30 uur in de raadzaal van het stadhuis. De agenda ziet er als volgt uit:

1. Opening, mededelingen en vaststellen definitieve agenda.
2. Vaststellen besluitenlijst raadsvergadering van 26 januari 2006.
3. Ingekomen stukken.

4. Collectieve aanvullende ziektekostenverzekering uitkeringsgerechtigden.

5. Bespreking wijzigingsvoorstellen SP inzake belastingtarieven 2006.
6. Vaststellen voorbereidingsbesluit Molenveld-De Ooi.
7. Aanpassing van de gemeentelijke bouwverordening en instelling mobiliteitsfonds.

8. Vaststellen Milieuprogramma 2006 en Handhavingsprogramma 2006.
9. Initiatiefvoorstel D66 inzake het Burgerinitiatief.
10. Intentieverklaring gemeentelijke samenwerking.
11. Rondvraag raadsleden.

De vergadering is openbaar. Nadere inlichtingen bij W. Stoppels, tel. 481 320.

Besluiten van het college van burgemeester en wethouders Dinsdag 14 februari j.l. heeft het college van burgemeester en wethouders onder meer de volgende besluiten genomen:


- Uitgebreid is gesproken over een ambtelijk voorstel tot het aanpassen en verbeteren van de parkeervoorziening op De Bleek. In plaats van al op korte termijn behoorlijk fors te investeren in allerlei maatregelen is het college van oordeel, dat er eerst een visie moet worden geformuleerd ten aanzien van de toekomstige invulling van deze locatie.
Daarbij zal onder meer rekening moeten worden gehouden met het te zijner tijd vervallen van de afrit vanaf de brug en met een substantieel aantal parkeerplaatsen in combinatie met andere functies (bebouwing).
In afwachting daarvan zal voor de huidige parkeervoorziening worden volstaan met beperkte onderhoudsmaatregelen.
Tevens is aan de politie gevraagd om nader advies uit te brengen over een mogelijke toepassing van camerabewaking op De Bleek.


- Binnen het college is gediscussieerd over eventueel aan te passen criteria voor de verkoop van openbare groenstroken aan particulieren. Deze discussie zal in het college een vervolg krijgen, nadat de betreffende raadscommissie zich eveneens heeft kunnen buigen over de ambtelijke discussienota.


- Het college heeft een tijdelijke projectleider aangesteld voor de uitvoering van het Kleine Steden Beleid. Het gaat hierbij om een project voor twee jaar. Het zal diverse sociale en fysieke deelprojecten omvatten, die voornamelijk in De Ooi en het Zuidelijk Molenveld zullen plaatsvinden. De projectleider zal daarbij nauw samenwerken met o.a. de betreffende wijkraden, de woningcorporatie en de welzijnsinstelling.


- Het college is zich nog aan het beraden over het eventueel plaatsen van bloembakken in de binnenstad. Daarbij gaat het zowel om de financiële gevolgen daarvan als om de zorg voor beheer en onderhoud.

BOUWEN EN WONEN
Vrijstellingsprocedure F.D. Rooseveltsingel 10
Burgemeester en wethouders van Doesburg geven kennis van het verzoek om vrijstelling van het bestemmingsplan Binnenstad ten behoeve van de verbouw en ingebruikname van het pand aan de F.D. Rooseveltsingel 10 tot woning. Het verzoek is in strijd met de voorschriften van het bestemmingsplan Binnenstad, omdat een gebruik als woning niet in overeenstemming is met de gebruiksbepalingen van het geldende bestemmingsplan.
Het college is voornemens hiervoor vrijstelling te verlenen overeenkomstig artikel 19 lid 2 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening. Het verzoek om vrijstelling en de ruimtelijke onderbouwing liggen met ingang van 23 februari 2006 gedurende zes weken ter visie op het Publieksbureau, Ph. Gastelaarsstraat 2. Gedurende deze termijn kan een ieder zijn/haar zienswijze tegen het voornemen om vrijstelling te verlenen schriftelijk naar voren brengen bij burgemeester en wethouders, postbus 100, 6980 AC te Doesburg. Indien u mondeling wilt reageren, kan dit na afspraak met de heer A.J.A. Putker, tel. (0313) 481371.

Vrijstellingsprocedure Leigraafseweg 27a (doe-het-zelf zaak) Burgemeester en wethouders van Doesburg maken bekend op 15 februari 2006 vrijstelling te hebben verleend ten behoeve van het gebruiken van het pand aan de Leigraafseweg 27a ten behoeve van een doe-het-zelf zaak).
Tegen dit besluit kan een belanghebbende die tijdig een zienswijze naar voren heeft gebracht, alsmede een belanghebbende aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat hij geen zienswijze naar voren heeft gebracht, binnen zes weken na de dag van bekendmaking van dit besluit aan de aanvrager, schriftelijk beroep instellen bij de Arrondissementsrechtbank, postbus 9030, 6800 EM, Arnhem. Het besluit treedt na bekendmaking in werking. Het beroepschrift heeft geen schorsende werking. Als er naar uw mening spoedeisende belangen aanwezig zijn en u hebt een beroepschrift ingediend, kan om een voorlopige voorziening bij de Voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank, postbus 9030, 6800 EM, Arnhem.

Aanvraag bouwvergunningen
De volgende aanvragen om bouwvergunning zijn ontvangen op: 10-2-2006, Zanderskamp 142: gedeeltelijk vergroten van de woning. 13-2-2006, Bingerdenseweg 33: plaatsen van een schuur / blokhut. 14-2-2006, Broekhuizen 29: vergroten van een woning. 14-2-2006, Koppelweg 2: tijdelijk plaatsen van een prefab toilet- en doucheruimte.
15-2-2006, Meipoortstraat 1: herplaatsen van de entreedeur. 15-2-2006, Gasthuisstraat 11: plaatsen van veiligheidshaken aan een rijksmonument.
16-2-2006, Potsmaat 83: vergroten van een woning. 16-2-2006, Leigraafseweg 15d en 15e: oprichten van een bedrijfsverzamelgebouw.

Het publiceren van een aanvraag om een vergunning wil nog niet zeggen dat de vergunning al is verleend. Er mag dan ook nog niet met de uitvoering gestart worden. Tegen een aanvraag kan geen bezwaar worden gemaakt, wel kunt u eventuele zienswijzen kenbaar maken.

Verleende bouwvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben voor het volgende bouwplan vergunning verleend op:
13-2-2006, Eekstraat 7: vergroten en veranderen van de woning met een dakuitbouw.

Vergunningvrij
Het volgende bouwplan is beoordeeld als zijnde vergunningvrij: De Pol 62: plaatsen van een houten schutting.
Meipoortstraat 1: herplaatsen van de entreedeur.

Verleende sloopvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben voor het volgende sloopplan vergunning verleend op:
14-2-2006, Seringenlaan 2: slopen van tien seniorenwoningen.

Alle genoemde aanvragen en verleende vergunningen kunnen tijdens de openingstijden van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 12.00 uur worden ingezien bij Bouw- en Woningtoezicht, cluster Ruimtelijke en Economische Ontwikkeling.

Welstandscommissie te Doetinchem
De eerstvolgende zitting van de Welstandscommissie is gepland op maandag 27 februari 2006 in het stadhuis van Doetinchem. Tijdens deze openbare zitting worden de bouwplannen en overige verzoeken welke niet door de rayonarchitect onder mandaat zijn afgehandeld om advies voorgelegd aan de Welstandscommissie. De agenda hiervoor kan de vrijdag voorafgaand aan deze zitting worden opgevraagd bij Bouw- en Woningtoezicht (0313 481362).

OVERIGE VERGUNNINGEN
Palmpasenoptocht
Aan Stad en Ambt Doesborgh, Streekmuseum De Roode Tooren, is voor 8 april 2006 onder voorwaarden vergunning verleend voor de organisatie van de Palmpasenoptocht in de binnenstad tussen 10.00 en 13.00 uur.

BEZWAARSCHRIFTEN
Tegen de hiervoor vermelde besluiten kan binnen zes weken na datum van bekendmaking een gemotiveerd bezwaarschrift worden ingediend. Het bezwaarschrift dient te worden gericht aan het gemeentebestuur, Postbus 100, 6980 AC Doesburg. Mochten hieromtrent nog vragen bestaan (u wilt bijvoorbeeld eerst inzage in de stukken), dan adviseren wij u telefonisch contact met ons op te nemen.
U kunt zich dan wenden tot de heer D.J. Lokhorst (tel. 0313 481 324).

MILIEU
Verzoek tot vaststellen hogere grenswaarden op grond van de Wet geluidhinder
Het college van burgemeester en wethouders is voornemens een verzoek in te dienen bij Gedeputeerde Staten van Gelderland tot het vaststellen van hogere grenswaarden in het kader van de Wet geluidhinder voor:

het pand aan de F.D. Rooseveltsingel 10 te Doesburg (verbouw van een loods/opslagruimte tot een woning). De voorkeursgrenswaarden op de gevel van dit pand worden overschreden.

Vanaf donderdag 23 februari 2006 tot en met 22 maart 2006 ligt het ontwerpverzoek met de daarbij behorende stukken ter inzage op het Publieksbureau, Ph. Gastelaarsstraat 2 te Doesburg. Gedurende deze termijn kan een ieder schriftelijk of mondeling zienswijzen inbrengen tegen dit voornemen. Schriftelijke zienswijzen kunnen worden gericht aan het College van burgemeester en wethouders, Postbus 100, 6980 AC, Doesburg. Voor het indienen van mondelinge zienswijzen kunt u contact opnemen met Mw. M. van Merrebach, tel.: (0313) 481367.

BELASTINGEN
Gemeente Doesburg - Aanslagbiljet gemeentelijke belastingen (incl. WOZ)
Eind februari worden in de gemeente Doesburg de aanslagen gemeentelijke belastingen verstuurd. Op het aanslagbiljet kunnen WOZ-beschikkingsregels en de volgende belastingen voorkomen: onroerende zaakbelastingen, hondenbelasting, onderhoudsrecht graven, baatbelasting.
Op het aanslagbiljet gemeentelijke belastingen wordt voor het tweede achtereenvolgende jaar een extra regel met de vastgestelde WOZ-waarde voor een object vermeld, de WOZ-beschikking. Er wordt geen afzonderlijke WOZ-beschikking (meer) verstuurd. Bewaart u het aanslagbiljet daarom goed want het kan voorkomen dat u in een later stadium de WOZ-beschikking opnieuw nodig heeft (aangifte inkomstenbelasting, hypotheekaanvraag etc.).

Wet Waardering Onroerende Zaken
De Wet WOZ regelt de waardering van uw onroerende zaken ten behoeve van de belastingheffing door het rijk, de gemeenten en de waterschappen. Door deze wet is er één instantie de gemeente die alle relevante gegevens verzamelt en de waarde bepaalt. De gemeente geeft de gegevens door aan de belastingdienst en aan de waterschappen. Zo gebruiken deze drie instanties dezelfde WOZ-waarde voor hun belastingen.

De WOZ-waarde is van belang voor:


- de onroerende zaakbelastingen (OZB),


- het eigen woningforfait inkomstenbelasting


- en de waterschapsbelasting omslag gebouwd.

In de wet staat dat de gemeente een vaste waardepeildatum moet aanhouden. Voor de jaren 2005 en 2006 is de waardepeildatum 1 januari 2003. De WOZ-waarde wordt bepaald naar de waarde die het object had op de waardepeildatum. De vorige peildatum was 1 januari 1999. Deze gold voor het tijdvak 2001 tot en met 2004. Het is de bedoeling dat vanaf 2007 de waarde jaarlijks wordt vastgesteld.
De gemeente houdt rekening met bijvoorbeeld nieuwbouw, verbouw of sloop die na de waardepeildatum heeft plaatsgevonden. Wanneer zich bepaalde omstandigheden (mutatiegronden) voordoen kan dit leiden tot een waardeverandering. Deze mutatiegronden moeten wel een zogenaamde drempel overschrijden.

Onroerende zaakbelastingen
De onroerende zaakbelastingen (OZB) vormen een belangrijke inkomstenbron voor de gemeente. De opbrengsten worden gebruikt voor een groot aantal algemene uitgaven.
Onroerende zaakbelastingen (tarieven 2006) per 2.500,- van de WOZ-waarde

Tarief niet-woningen:

* eigenarenbelasting: 3,13

* gebruikersbelasting: 2,51

Tarief woningen

* de eigenarenbelasting: 2,56

de gebruikersbelasting is vervallen

Wetswijziging - afschaffing OZB gebruikersdeel op woningen De Tweede Kamer heeft in het najaar van 2005 het wetsvoorstel tot afschaffing van het gebruikersdeel OZB op woningen aangenomen. Dit betekent dat met ingang van 1 januari 2006 gebruikers van woningen, waaronder huurders, geen aanslagen OZB meer ontvangen. Omdat gebruikers van woningen deze aanslagen niet meer ontvangen hebben zij geen (fiscaal) belang meer bij de WOZ-waarde van de woning. Zij ontvangen dan ook geen WOZ-beschikking meer en kunnen geen verzoek om een WOZ-beschikking doen of bezwaar maken tegen de WOZ-waarde.

Voor niet-woningen met woondelen gaat, vooruitlopend op een definitieve regeling in 2007, in de gemeente Doesburg gelden dat het woondeel belastingvrij wordt voor de gebruikersbelasting niet-woningen. Degene die voor een dergelijke vermindering in aanmerking komen ontvangen hierover bericht van de gemeente. Bij het wetsvoorstel is ook een wijziging van de waarde-eenheid meegenomen voor de berekening van het aanslagbedrag. De vastgestelde WOZ-waarde wordt bij de berekening gedeeld door de nieuwe waarde-eenheid van 2.500,00 (was: 2.268,00).

Hondenbelasting
Gemeenten zijn in hun keuze voor belastingheffing beperkt tot de mogelijkheden die de wet biedt. De hondenbelasting is er één van. De gemeente Doesburg maakt gebruik van de mogelijkheid om hondenbelasting te heffen.

* eerste hond: 36,94

* tweede hond: 55,08

* iedere volgende hond: 82,87

Een ieder is verplicht een wijziging in het aantal honden aan de gemeente door te geven. Dit kan met een hiervoor bestemd aan- of afmeldingsformulier.

Onderhoudsrecht graven
De Algemene Begraafplaats aan de Meipoort is in beheer bij de gemeente Doesburg. Dat houdt in, dat de gemeente zorgt voor het algemeen onderhoud van de begraafplaats, de (urnen)graven en het columbarium (urnenmuur). Om deze diensten te kunnen verlenen heft de gemeente rechten. Indien geen afkoop heeft plaatsgevonden wordt voor het onderhoud van geplaatste voorwerpen op een graf of een urn jaarlijks een aanslag onderhoudsrecht graven opgelegd.

* marmerslag, grind, flagstones: 24,92

* zerk, staande steen: 18,18

* stel stenen banden: 13,02

* palen, paaltjes, enig voorwerp 6,74

* urnennis 7,66

* urnengraf en bijhorende plantvak 15,37

Bezwaar
Mocht u het niet eens zijn met de volledige aanslag, of één van de aanslagregels op het aanslagbiljet, dit geldt dus ook voor de vastgestelde WOZ-waarde, dan kun u bezwaar aantekenen. Dit moet schriftelijk gebeuren. Een bezwaarschrift moet aan de volgende eisen voldoen:

* het moet binnen zes weken na dagtekening van het aanslagbiljet worden ingediend;

* het moet de gronden van het bezwaar, een deugdelijke motivering, bevatten;

* het moet zijn voorzien van handtekening, naam en adres van de indiener;

* het moet zijn gedagtekend;

* het moet een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht bevatten.

De verplichting tot betaling wordt niet zonder meer opgeschort door het indienen van een bezwaarschrift. Zo nodig kan uitstel van betaling worden verleend. In dat geval is het noodzakelijk dat u een schriftelijk verzoek indient, onder opgave van het bedrag waarvoor u uitstel wenst.

Betalingsmogelijkheden
Automatische incasso; In het geval dat u een machtiging heeft afgegeven voor automatische incasso betaalt u het totaal verschuldigde belastingbedrag in 6 termijnen. De machtigingsformulieren zijn verkrijgbaar bij het Publieksbureau. Een automatische incasso heeft de volgende voordelen: het is makkelijk, u heeft er geen omkijken naar, en u kunt het belastingbedrag gespreid betalen. Acceptgiros; Wanneer u geen machtiging voor automatische incasso heeft afgegeven ontvangt u bij het aanslagbiljet 2 acceptgiros. U kunt in dit geval als volgt betalen: in één keer, vóór de eerste vervaltermijn of in 2 maandelijkse termijnen.

VERKEER
Verkeersmaatregelen i.v.m. evenement IJsselkade De burgemeester van de gemeente Doesburg heeft besloten vergunning te verlenen aan het college van burgemeester en wethouders van Doesburg voor het houden van een evenement ter gelegenheid van de officiële opening van de IJsselkade. Een en ander zal plaatsvinden op vrijdag 3 maart 2006.
In verband met dit evenement is besloten de IJsselkade van donderdag 2 maart 08.00 uur tot en met vrijdag 3 maart 18.00 uur af te sluiten voor alle verkeer door het plaatsen van hekwerk en door plaatsing van borden C1 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

IJSSELKADE

* AFRONDING PARKEER EN VERKEERSMAATREGELEN

In de rubriek van 25 januari jl. is vermeld, dat eind januari gestart is met de plaatsing van 2 parkeerautomaten ter afronding van de verkeersmaatregelen in het plan IJsselkade.
In de rubriek van 01 februari jl. is vermeld, dat door de weersomstandigheden het nutsbedrijf de energieaansluiting nog niet kon realiseren en het betaald parkeren daarom ook nog niet van kracht was.

Inmiddels heeft het nutsbedrijf vorige week beide parkeerautomaten aangesloten. Beide parkeerautomaten worden deze week door de leverancier ingeregeld. In de loop van deze week wordt de maatregel betaald parkeren dan ook van kracht. Dit betekent, dat er alleen nog tegen betaling geparkeerd kan worden in de vakken. Eén parkeerautomaat is geplaatst aan de Hanzeweg, de andere op de hoek van het nieuwe gedeelte Contre Escarpe met de Veerpoortdijk.

Kort samengevat nogmaals de verkeersmaatregelen, die getroffen zijn:
* Het gebied is ingericht als 30 km/h zone.
* Het gebied is een parkeerverbodzone. Dit betekent, dat er in het hele gebied niet geparkeerd mag worden, behalve in de parkeervakken.

* De Bleekerskade heeft éénrichtingverkeer vanaf de Hanzeweg in de richting van de Veerpoortdijk.

* De IJsselkade (hoge kade langs de Gelderse IJssel) is gesloten voor al het gemotoriseerd verkeer.

* De bovengrondse openbare parkeerplaatsen zijn betaald parkeren.
* Het betaald parkeren geldt van maandag tot en met zaterdag van 09.00 20.00 uur.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot:

* P.F.G. Vermeulen, telefonisch bereikbaar onder nummer 0313 48 13 68;

* C.J. Duindam, telefonisch bereikbaar onder nummer 0313 48 13 69.

OVERIGE MEDEDELINGEN
Gemeenteraadsverkiezingen dinsdag 7 maart 2006. Op dinsdag 7 maart 2006 kunt u uw stem uitbrengen voor de verkiezing van de leden van de raad van de gemeente Doesburg. Hierbij verloopt een aantal zaken iets anders dan dat u gewend bent. In de gemeente Doesburg staat het u vrij om in elk willekeurig stemlokaal binnen de gemeente te gaan stemmen. Op uw stempas staat wel het adres van een stemlokaal bij u in de buurt maar u bent niet verplicht om daar naar toe te gaan. Als het u beter past om in een ander stemlokaal te stemmen dan kan dat. Ook moet u voortaan uw stem uitbrengen op een stemmachine.

Stemmen met een Stempas
Om overal in Doesburg te kunnen stemmen zult u geen oproepingskaart maar een stempas ontvangen. De stempas toont aan dat u gerechtigd bent om te stemmen. Zonder de stempas kunt u uw stem niet uitbrengen. Het is daarom van groot belang dat u deze niet vergeet mee te nemen. Mocht u uw stempas kwijtraken dan kunt u, uiterlijk 4 maart 2006, schriftelijk een vervangend exemplaar aanvragen bij het Publieksbureau in het stadhuis. Als u op zaterdag 4 maart 2006 nog een vervangende stempas aanvraagt (brief + kopie legitimatiebewijs deponeren in de brievenbus van het stadhuis) dan moet u deze bij het Publieksbureau op maandag 6 maart 2006 ophalen. Mocht u later uw oude stempas terugvinden dan kunt u daarmee niet stemmen; dat kan alleen met het nieuwe exemplaar. Op de dag van de stemming kan geen vervangende stempas meer worden uitgeschreven op een stembureau. Neem bij het stemmen naast uw stempas ook een identiteitsbewijs mee (bijvoorbeeld paspoort, identiteitskaart of rijbewijs). De voorzitter van het stembureau kan u hierom vragen.

Bent u zelf verhinderd om te gaan stemmen ?
U kunt uw stempas omzetten in een onderhandse machtiging. Dit kan tot op de dag van de stemming.
Nieuw is nu dat u met de stempas ook een kiezer uit een ander stemdistrict (uiteraard wel in Doesburg) kunt machtigen. Deze kan vervolgens bij een willekeurig stembureau in Doesburg, gelijk met zijn eigen stem, de machtiging effectueren.

Let op: De gevolmachtigde kan de volmachtstemmen (maximaal 2 stuks) alleen tegelijk met zijn eigen stem uitbrengen. Zorgt u er verder voor dat de stempas aan de achterzijde getekend is door de volmachtgever en de gemachtigde.

NIEUWSFLITS groot onderhoud De Ooi nr. 7
Omleiding buslijn
Met ingang van 8 januari is de buslijn van Connexxion, die door De Ooi rijdt, omgeleid wegens werkzaamheden van nutsbedrijven en de aannemer die riolering moet vervangen. De omleiding van Connexxion duurt tot 7 april. Afhankelijk van de nog aan te brengen asfaltverharding op Goudenregenstraat kan deze datum mogelijk iets uitlopen.

Stand van zaken
De werkzaamheden aan het riool in het noordelijk deel van de Goudenregenstraat en de Forsythiastraat zijn afgerond. Alle bouwmaterialen zijn opgeruimd en verwijderd. Hiermee is de wijk De Ooi weer bereikbaar via de Mgr. Bekkerslaan.
Momenteel wordt gewerkt aan de vervanging van het riool in de Magnolialaan (gedeelte Goudenregenstraat tot Den Helder) en een deel van Lijsterbeslaan. Het gedeelte tot aan de Notenstraat is gereed. In de Magnolialaan zullen enkele verkeersremmende maatregelen worden aangebracht.

Vorige week is het kruispunt Goudenregenstraat, Hortensiastraat en Prunusstraat aangepakt. Deze werkzaamheden waarbij een verkeersdrempel wordt aangebracht, zullen ongeveer een week in beslag nemen. Door de werkzaamheden aan deze kruising zijn de woningen aan de Prunusstraat en het Van Tuyllplein bereikbaar via de Esdoornlaan en Ribesstraat en zolang het mogelijk is, via de Lijsterbeslaan. Tijdens de werkzaamheden zijn de Ribesstraat en Prunusstraat tweerichtingsverkeer. De betrokken bewoners zijn middels een kort schrijven hierover geïnformeerd.

Het herstel van asfalt in het noordelijk deel van de Goudenregenstraat, Magnolialaan (gedeelte Goudenregenstraat tot Den Helder) staat gepland voor eind maart 2006.
Voor een goede bereikbaarheid van de woningen in de opgebroken wegen zal een tijdelijke puinverharding worden aangebracht. De planning van de bovengenoemde werkzaamheden kan worden beïnvloed door de weersomstandigheden.

Informatieverstrekking
Iedere morgen tussen 09.00 en 09.30 is het directieverblijf aan de Koppelweg (op het terrein van Dremefa) open voor belangstellenden. De opzichter, de heer R. Joling is dan aanwezig om informatie te verstrekken over het project. Ook kunt u, in het geval van dringende vragen, de heer Joling telefonisch bereiken onder nummer 06 - 54 24 50 94.

GROF HUISHOUDELIJK AFVAL
Op 7 maart 2006 is er weer een ophaalroute voor het grof huishoudelijk afval. U mag maximaal 1m³ aanbieden. Oud papier, chemisch afval, tuinafval en bouw- en sloopafval wordt niet meegenomen. Voor bruikbare spullen als televisies, potten en pannen, kleding en meubilair heeft 2-Switch interesse.
Indien u van de ophaalroute van de gemeente Doesburg gebruik wilt maken, kunt u zich aanmelden tot uiterlijk vrijdag 3 maart 12.00 uur bij de Stadswerf, tel. 481375.
De kosten voor deze service bedraagt 20,00 per m³.