Ingezonden persbericht

Coral centrales voor Brandweer Commando Containers

Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties kiest voor Coral centrales bij Brandweer Commando Containers

BREDA, 20060222 -- Na een openbare aanbesteding heeft het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties gekozen voor het Coral communicatiesysteem van Tadicom als telefoonvoorziening in de containers die bij rampenbestrijding door de Brandweer worden ingezet. In totaal zijn er 25 containers. Deze containers, Commando Haakarmbakken genaamd, zullen door Tadicom in samenwerking met de hoofdaannemer BAM Infra uit Den Bosch worden voorzien van telecommunicatiesystemen, waarbij standaard telefoonvoorzieningen, DECT telefonie en koppelingen op openbare infrastructuur, nationale noodnet en satellieten in één systeem worden gecombineerd. Er zijn momenteel in totaal 25 Commando Haakarmbakken die ieder met twee Coral telecommunicatiesystemen zullen worden uitgerust.


Voor de geboden oplossing is gekozen in verband met de betrouwbaarheid van het systeem (gebouwd op zware militaire specificaties) in combinatie met hedendaagse en toekomstige communicatiemiddelen.

Het Coral systeem is in de wereld een zeer veel gebruikt systeem (bijna 90.000 klanten wereldwijd met meer dan 10 miljoen geïnstalleerde poorten). Waar men ook actief is, is vaak ook een top 10 notering van best verkopende systemen voor de grotere klanten bereikt. Dit geldt ook voor Nederland.
Het Coral systeem is vooral een open systeem.
* Vele leveranciers zijn de afgelopen jaren gekomen met een snelle introductie van IP en SIP telefonie, met alle gebreken en opstartproblemen van dien en veelal een systeemgebonden SIP-protocol. Het Coral systeem is in de nieuwste versie ook volledig IP gereed, maar met een volledig open SIP protocol (native SIP).
* Veel leveranciers bieden een beperkte GSM integratie aan met hooguit 2 GSM-leveranciers. Het Coral systeem biedt zeer uitgebreide GSM-integratie met alle mogelijke GSM-handsets.
* Veel leveranciers beperken de mogelijkheden door systeemgebonden oplossingen. Het Coral systeem biedt zeer uitgebreide mogelijkheden op het gebied van DECT, paging, persoonsbeveiliging, koppeling van alarmeringssystemen, brandbeveiligingssystemen enzovoorts als gevolg van voortdurende samenwerking met derden en uitgebreide research. Als enige in de wereld besteedt de fabrikant bijna 15% van haar omzet aan R&D.
* Door de vele soorten geïntegreerde voice response oplossingen, in combinatie met uitgekiende software voor call centers kunnen vele organisaties bediend worden met de inrichting van hun contact centers. Tadicom biedt mogelijkheden voor call centers van klein tot groot, van 2 tot 400 agenten.

Over Tadicom

Al vele jaren levert Tadicom de Coral Flexicom en Coral IPx bedrijfscommunicatiesystemen ten behoeve van organisaties van 6 tot 6000 medewerkers. Door de vele uitgebreide mogelijkheden wordt de Coral door de vele gebruikers enorm gewaardeerd, omdat veranderingen in een organisatie vaak moeiteloos door de Coral kunnen worden ondersteund, vaak zonder onderbreking van de bedrijfsvoering.

Sinds januari 2006 vindt de distributie in Nederland plaats vanuit Breda vanuit de vestiging van Ooperon, die al sinds vele jaren ontwikkelingen uitvoert op het systeem in combinatie met diverse fabrikanten, waardoor de positie van Ooperon op het gebied van mobiele communicatiesystemen verder is versterkt.