N.V. Holdingmaatschappij De Telegraaf

Grote belangstelling voor Beslissers Onderzoek Bedrijfsleven

Uitgeversmaatschappij De Telegraaf en Elsevier Media Amsterdam hebben in samenwerking met MarketResponse een onderzoek laten uitvoeren naar de wijze waarop beslissingen in het bedrijfsleven tot stand komen. De uitkomsten van het onderzoek zijn recentelijk succesvol gepresenteerd tijdens een bijeenkomst in Amsterdam.

Een uniek initiatief, dit onderzoek waarin nu eens niet over oplage en bereik wordt gerept, maar waarin kenmerken en gedragingen van topbeslissers binnen verschillende branches in kaart worden gebracht.

Het Beslissers Onderzoek Bedrijfsleven geeft niet alleen inzicht in het verloop van beslissingsprocessen bij de aanschaf van producten en diensten in het bedrijfsleven, maar bevat ook informatie over de basis waarop deze beslissingen worden genomen en over de verwachtingen die topbeslissers hebben van toekomstige beslissingen.

Per branche is onderzocht hoe lang een bepaald beslissingstraject duurt en wie daarop invloed uitoefent. Immers, niet in elke branche wordt hetzelfde zakelijke beslissingstraject gevolgd. De onderzochte branches zijn kantoorapparatuur, automatiseringsdiensten, externe consultants, facilitaire dienstverlening, wagenparkbeheer, bedrijfsfinanciering, bankzaken, werknemersverzekeringen, zakelijke vliegreizen, tijdelijk personeel, telecommunicatiediensten en bedrijfshuisvesting.

Uitgeversmaatschappij De Telegraaf en Elsevier Media Amsterdam verwachten met de onderzoeksresultaten adverteerders te ondersteunen bij effectievere communicatieplannen en media inzet. Het Beslissersonderzoek Bedrijfsleven is een aanvulling op het bestaande decision makers survey onderzoek en het bijbehorende aanhang-onderzoek (Corporate Image Barometer)


---


Noot voor de redactie (

N.V. Holdingmaatschappij De Telegraaf