Gemeente Almelo

krant Alles wat u moet weten over gemeentelijke
de belasting`06
belastingen en heffingen

Pagina 2 Wet Waardering Onroerende Zaken Pagina 3 Onroerende- zaakbelastingen Verlaging lokale lasten Pagina 4-5 Afvalstoffenheffing Rioolrecht Hondenbelasting Afschaffing gebruikersdeel onroerende zaakbelastingen(OZB) Pagina 6 Kwijtschelding In het afgelopen jaar hebben er nogal wat veranderingen plaatsgevonden op het gebied van de gemeentelijke belastingen. Eind 2005 heeft de regering definitief besloten dat de onroerende zaakbelastingen voor gebruikers van Pagina 7 woningen wordt afgeschaft. Dit betekent voor u een aanzienlijke lastenverlichting. Betaling van de aanslag De onroerende zaakbelastingen komt hiermee voor huurders van woningen geheel te vervallen, eigenaren van woningen betalen slechts nog het eigenarengedeelte. Pagina 8 Bezwaar Daarnaast heeft het gemeentebestuur besloten de lasten niet verder te verzwaren. Werden in de voorgaande jaren de tarieven voor de onroerende-zaak- belastingen slechts aangepast aan de inflatie, in 2006 is er voor gekozen om de tarieven niet te indexeren.
De tarieven worden, in tegenstelling tot vorig jaar, gebaseerd op de waarde Aanpassing tarieven eenheid van elke 2500,- van de WOZ waarde, in tegenstelling tot de eerder gehanteerde eenheid van 2268,-. Per saldo merkt u hier niets van, de aanslag onroerende zaakbelastingen blijft nagenoeg gelijk. De aanslag van de OZB is ten opzichte De woonlasten voor een gemiddeld huishouden in Almelo zijn berekend aan de van vorig jaar niet gestegen. hand van onroerende zaakbelasting (voor eigenaren), de afvalstoffenheffing en Dit is een bewuste keuze van het het rioolrecht. De totale gemiddelde woonlasten per huishouden zijn voor 2006 gemeentebestuur geweest. ten opzichte van het jaar 2005 gedaald met 19,58%. Daarnaast is het tarief van de afval- stoffenheffing verlaagd met 1,06% Afvalstoffenheffing doordat de aangeboden hoeveelheid Doordat de aangeboden hoeveelheid huishoudelijke afvalstoffen is gedaald en het huishoudelijk afval is gedaald en het afval beter wordt gescheiden, is het basistarief voor de afvalstoffenheffing verlaagd afval beter is gescheiden. van 318,24 naar 299,76 per jaar. Dit betekent een besparing van 1,06%. De overige belastingtarieven zoals hondenbelasting en het rioolrecht zijn Overige heffingen ten opzichte van vorig jaar met 1,6% Om een kostendekking te handhaven, zijn de tarieven voor twee heffingen licht en 1,95% gestegen. Naast gestegen. Het gaat hierbij om de rioolrechten, een stijging van 1,95% t.o.v. 2005, een stijging van de kosten hebben en de hondenbelasting, waarvan de tarieven met 1,6% zijn verhoogd ten opzichte andere aspecten (onder andere het van vorig jaar. meerjarenrioleringsplan) invloed gehad op deze verhoging. www.almelo.nl Aanvullende informatie vind u op onze website www.almelo.nlproducten en dienstenbelastingen. de belasting`06 krant 1

Wet Waardering Onroerende Zaken (WOZ)

Wat is de Wet WOZ? Sinds 1995 geldt een landelijke regeling voor de waardering van onroerende zaken, de Wet Waardering Onroerende Zaken (Wet WOZ). Woningen, Wijziging winkels, bedrijven en scholen zijn voorbeelden van onroerende zaken. gebruik bedrijven Volgens de Wet WOZ stelt de gemeente de waarde van alle panden in de gemeente vast. De WOZ-waarde vermeld op de gecombineerde aanslag Als er in de loop van het jaar 2006 is dezelfde waarde als vermeld op de gecombineerde aanslag 2005. een wijziging plaatsvindt in het Tenzij de waarde is verlaagd naar aanleiding van een door u ingediend gebruik van een bedrijfsruimte bezwaarschrift in 2005. U ontvangt geen aparte WOZ-beschikking meer wordt u verzocht om dit tijdig, waarop de nieuwe waarde vermeld staat. vóór 1 januari, schriftelijk door
te geven aan het teamonderdeel De WOZ-waarde is de basis voor verschillende belastingen, zoals de gemeen- belastingen van de gemeente. Dit telijke onroerende-zaakbelastingen, maar ook het eigen-woningforfait in de om een foutieve tenaamstelling van inkomstenbelasting en de waterschapsheffing (omslag gebouwd). de WOZ-beschikking en de gecom-
bineerde aanslag te voorkomen. Wat is de WOZ-waarde? Bij de taxatie van uw pand is uitgegaan van het bedrag dat het zou kunnen opbrengen op 1 januari 2003. Bij woningen is dit de vrije verkoopwaarde, leeg opgeleverd. Met onder meer het waardedrukkende effect van verhuur of erfpacht wordt geen rekening gehouden. Bepalend voor de taxatie is de inhoud, de oppervlakte, het bouwjaar, de staat van onderhoud, de luxe en de verkoopprijs van panden. Daarnaast vult de gemeente deze informatie aan met gegevens over veranderingen aan uw woning in de afgelopen periode (verbouwingen en dergelijke). Nadat bovengenoemde kenmerken van uw pand zijn vastgesteld, worden de prijzen van soortgelijke verkochte woningen rond 1 januari 2003 onder- zocht. Bovendien vindt een vergelijking plaats van verschillende panden in uw omgeving. Voor woningen geldt dat deze niet afzonderlijk bezocht WOZ-waarde zijn. Vaak volstaat het bezoeken van één of een beperkt aantal woningen na verbouwing in uw straat of buurt. Het gaat dan vooral om woningen die verkocht zijn. De waarde van andere vergelijkbare woningen wordt hiervan afgeleid. Voor
1 januari 2003 is het uitgangspunt winkels, bedrijven, kantoren, scholen enzovoort geldt een afwijkende me- voor de waardebepaling van uw thode van taxeren. Deze zijn door een taxateur bezocht. pand. Als na deze datum de staat
van uw pand is gewijzigd, bijvoor- Taxatieverslag aanvragen beeld door een verbouwing, dan U kunt een taxatieverslag van uw woning digitaal opvragen. U kunt dit doen moet de gemeente op grond van door naar www.almelo.nl te gaan. U kiest vervolgens voor "producten en de Wet WOZ daar rekening mee diensten", "onderdeel belastingen" en "woz-portaal". houden. In dat geval is de waarde
vastgesteld naar de staat van uw U kunt ook schriftelijk verzoeken om een taxatieverslag (voor zowel pand op 1 januari 2006. woningen als bedrijven) bij de gemeente Almelo, Team Belastingen, Postbus 5100, 7600 GC Almelo.
2

Onroerende-zaak-
belastingen (OZB)

Wie krijgt de aanslag?
Voor het gebruiken en/of bezitten van een pand of een perceel grond, betaalt u onroerende-zaakbelastingen. Tarieven Er zijn twee soorten onroerende-zaakbelastingen:
· eigenarenbelasting voor woningen en niet-woningen;
· gebruikersbelasting voor niet-woningen. De gemeente heeft de tarieven OZB voor 2006 aangepast aan de Onder een niet woning kan worden verstaan een bedrijfspand, een bedrijfs- nieuwe rekeneenheid van 2.500,- matig gebruikt stuk grond, een sportcomplex, een garagebox en dergelijke. (voorheen werd er gerekend met 2.268,-). Door afrondingen in de Eigenarenbelasting berekening kunnen er kleine De eigenarenbelasting wordt opgelegd als u op 1 januari 2006 bij het verschillen in het aanslagbedrag kadaster als eigenaar van een pand, of een perceel grond staat ingeschreven. ontstaan. Van een lastenverzwaring is echter geen sprake. Gebruikersbelasting
De gebruikersbelasting geldt per 1 januari 2006 niet langer voor gebruikers Voor 2006 bedragen de tarieven per van woningen. Deze belasting wordt alleen nog opgelegd als u op 1 januari 2.500,- WOZ-waarde 2006 een bedrijfspand of een perceel grond gebruikt. Om dit vast te stellen, (= rekeneenheid voor het bepalen gebruikt de gemeente onder andere gegevens van het Kadaster en de van het aantal eenheden): Kamer van Koophandel. eigenarenbelasting woningen 3,03 Als bewoner van een koophuis wordt u dus alleen nog voor het eigenaren- eigenarenbelasting deel aangeslagen. Als bewoner van een huurhuis betaalt u geen onroerende niet-woningen 6,08 zaakbelastingen meer. gebruikersbelasting niet-woningen 4,87 Wijzigingen in de loop van het belastingjaar
Als u uw pand of perceel grond na 1 januari 2006 verkoopt, dan heeft u geen recht op vermindering van uw aanslag. De onroerende-zaakbelastingen Voorbeeld berekening zijn namelijk zogenaamde tijdstipbelastingen. aanslag onroerende-zaak- De situatie op 1 januari is bepalend voor uw belastingplicht. Bij de verkoop belastingen (woning) van uw huis wordt de eigenarenbelasting meestal door de notaris verrekend. Stel: Woningen en bedrijven in aanbouw De WOZ-waarde van uw woning Op grond van de Wet WOZ is de gemeente verplicht om alle panden in bedraagt 150.000,-. aanbouw en bouwterreinen te taxeren. Dit gebeurt op basis van de toestand op 1 januari van het betreffende belastingjaar. De rechter heeft bepaald dat De economische waarde werd in de gemeente verplicht is om over deze panden of bouwterreinen OZB te 2005 gedeeld door 2.268,-. heffen. Dit betekent dat, als u een woning of bedrijf in aanbouw heeft, 150.000,- : 2.268,- u kunt worden aangeslagen. = 66 eenheden. Eigenarenbelasting is 66 x 2,75 = 181,50 De economische waarde wordt in 2006 gedeeld door 2.500,- 150.000,-: 2.500,- = 60 eenheden Eigenarenbelasting is 60 x 3,03 = 181,80 de belasting`06 krant 3

Afvalstoffenheffing

Wie krijgt de aanslag? Extra container(s) De Wet Milieubeheer verplicht de gemeente om bij elk perceel huishoude- lijke afvalstoffen in te zamelen. De kosten hiervan worden betaald uit de afvalstoffenheffing. U moet als gebruiker van een woning afvalstoffenhef- Heeft u een extra container fing betalen, ook als u geen huisvuil aanbiedt. (boven op de basisvoorziening), dan
gelden de volgende tarieven: Wijzigingen in de loop van het belastingjaar Vertrekt u in de loop van het jaar naar een andere gemeente, dan ontvangt
· 89,04 voor een groene u automatisch een vermindering van de afvalstoffenheffing. Het is hierbij wel gft-container van 140 liter van belang dat u zich laat inschrijven bij de gemeente waar u gaat wonen. per extra container per jaar; De belasting wordt dan verrekend tot en met de maand waarin u verhuist.
· 143,40 voor een grijze
container van 240 liter Basistarief per extra container per jaar; Het tarief voor de basisvoorziening is 299,76 per jaar.
· 105,- voor een groene
gft-container van 240 liter Onder basisvoorziening wordt verstaan: per extra container per jaar. · een set minicontainers (= 140 liter groene gft-container en 140 liter of 240 liter grijze container); Heeft u een grotere groene · of een verzamelcontainer; gft-container (240 liter), dan · of huisvuilzakken. betaalt u 36,- extra belasting.
U ontvangt hiervoor een aparte
aanslag.
Rioolrecht Wie krijgt de aanslag? De gemeente is verantwoordelijk voor de aanleg, het onderhoud en de Afvalpas vervanging van het gemeentelijke rioleringsstelsel. De kosten hiervan worden verhaald via het rioolrecht. Het rioolrecht wordt aan u opgelegd als gebrui- Iedereen die in ker van een pand van waaruit afvalwater (ook regenwater) direct of indirect Almelo afvalstoffen- op de gemeentelijke riolering wordt afgevoerd. heffing betaalt, heeft
recht op een afvalpas. Wijzigingen in de loop van het belastingjaar Deze afvalpas is uw toegangsbewijs Vertrekt u in de loop van het jaar naar een andere gemeente, dan ontvangt u voor het afvalbrengpunt aan de automatisch een vermindering van het rioolrecht. Ook hierbij is het van belang Turfkade. Hiermee mag u per jaar dat u zich laat inschrijven bij de gemeente waar u gaat wonen. Uw heffing 400 kilo afval gratis wegbrengen. wordt dan verrekend tot en met de maand waarin u verhuist. Aan het begin van ieder nieuw jaar
wordt uw tegoed automatisch weer Tarief aangevuld tot 400 kilo. Het tarief is afhankelijk van de hoeveelheid afvalwater die u afvoert op Afval zoals papier, glas, asbest en de gemeentelijke riolering. Voor lozingen tot maximaal 500 m3 per jaar klein chemisch afval blijft gratis als u bedraagt het tarief 157,20. Het basistarief van 157,20 geldt voor de het gescheiden aanlevert. meeste huishoudens. Als uit de gegevens van Vitens, uw waterleverancier, blijkt dat u meer dan 500 m3 water heeft verbruikt en dus als afvalwater heeft afgevoerd, dan ontvangt u hiervoor een aparte aanslag. 4

Hondenbelasting

Wie krijgt de aanslag?
De houder van de hond krijgt de aanslag. U kunt dus ook hondenbelasting betalen voor een hond die u continu verzorgt, maar waar u niet de eigenaar van bent.
Voor honden, die door gezinsleden worden gehouden, wordt degene die ook voor de OZB belastingplichtig is, als belastingplichtige aangewezen. Aan- en afmelden
Als hondenbezitter bent u verplicht om bij de afdeling Publiekszaken van de gemeente Almelo schriftelijk aangifte te doen. Als uw hond overlijdt of wanneer het aantal honden vermindert, moet u dit schriftelijk melden. Een afmeldingsformulier kunt u afhalen bij de balie van de afdeling Publiekszaken of telefonisch aanvragen. Dit formulier stuurt u terug naar de gemeente, inclusief een verklaring van de dierenarts of van de nieuwe eigenaar. Het Teamonderdeel Belastingen zorgt dan voor een herziening van de aanslag hondenbelasting voor de resterende maanden. Stuurt u geen bewijs op, dan neemt de gemeente de datum van binnenkomst van het afmeldingsformulier als einddatum.
Vertrekt u naar een andere gemeente, dan heeft u ook recht op verminde- ring. Deze wordt automatisch verleend. Ook hier is het van belang dat u zich laat inschrijven bij de gemeente waar u gaat wonen.

Hondenpenning
Op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) moeten in de Tarieven gemeente Almelo honden op de openbare weg een halsband dragen, voorzien van een door de gemeente verstrekte hondenpenning. Zo laat u, · Voor de eerste hond als u met uw hond over straat loopt, zien dat u uw hondenbelasting heeft betaalt u 59,76. betaald. Naast een controlemiddel helpt deze penning ook om eigenaren · Voor een tweede hond van verdwaalde of loslopende honden te bereiken. betaalt u 107,40.
· Voor elke volgende hond Controle betaalt u 118,80. In de praktijk blijkt dat niet alle honden worden aangegeven. De gemeente · Het tarief voor een Almelo voert daarom controles uit. De controleurs zijn in het bezit van een kennel is 167,16. legitimatiebewijs. Als u bezoek krijgt van een controleur kunt u daar gerust naar vragen. De kennel moet wel geregistreerd zijn bij de Raad van beheer op kynologisch gebied in Nederland. Voorbeeld berekening Stel: U heeft drie honden, dan betaalt u: Eerste hond 59,76 Tweede hond 107,40 Derde hond 118,80 Totaal 285,96 de belasting`06 krant 5

Kwijtschelding

Heeft u een laag inkomen en bent u daardoor niet in staat om de ge- meentelijke belastingen te betalen? Dan kunt u in aanmerking komen voor kwijtschelding. Automatische
kwijtschelding Welke belastingen komen in aanmerking? Voor de volgende belastingen en heffingen is het mogelijk een verzoek om Omdat met ingang van 1 januari kwijtschelding in te dienen: 2006 verschillende regels veranderd · onroerende-zaakbelastingen zijn die invloed hebben op kwijt- · afvalstoffenheffing (basistarief) schelding (zoals het nieuwe · rioolrecht zorgstelsel en huurtoeslag), moet · hondenbelasting (alleen voor de eerste hond) iedereen dit jaar een volledig
verzoek om kwijtschelding indienen. Voor alle andere gemeentelijke belastingen en heffingen is geen kwijtschel- Er wordt dus geen automatische ding mogelijk. kwijtschelding verleend. Wie in de
afgelopen jaren automatisch Hoe dient u een verzoek in? kwijtschelding heeft gekregen, Een kwijtscheldingsformulier kunt u telefonisch opvragen of afhalen bij de ontvangt eind februari 2006 afdeling Publiekszaken in het stadhuis. U vult uw gegevens in op dit formu- persoonlijk een brief met daarin lier en aan de hand hiervan beslist de gemeente of u voor kwijtschelding in het verzoek de kwijtschelding aanmerking komt. opnieuw aan te vragen met het Om te voorkomen dat er onnodige invorderingskosten worden gemaakt, is bijgevoegde formulier. het van belang dat u zo snel mogelijk na ontvangst van de aanslag gemeen- telijke belastingen een verzoek om kwijtschelding indient. Wat heeft u nodig voor uw aanvraag? Uw verzoek om kwijtschelding kan alleen in behandeling worden genomen als alle gevraagde gegevens die op u van toepassing zijn, ingeleverd zijn. Het gaat hierbij om de volgende gegevens:
· een kopie van uw afschriften of uitdraai van uw bank-/girorekeningen (incl. spaarrekening en eventueel spaarloon) van de maand voorafgaand aan de aanvraag met daarop het saldo;
· bij een eigen woning: jaaropgave van de hypotheekverstrekker met openstaand saldo, bedrag aflossing en rente;
· bij een huurwoning: een kopie van de laatste huurspecificatie;
· een specificatie van de toegewezen huurtoeslag van de Rijksbelastingdienst;
· de laatste specificatie van uw inkomen (loon, pensioen, uitkering, ontvangen alimentatie en ontvangen kostgeld); Kwijtscheldings- · de beschikking Heffingskorting(en) van de Rijksbelastingdienst; formulier · een bankafschrift waarop staat wat u maandelijks aan ziektekosten- premie betaalt (bv. Amicon); Vanaf medio februari kunt u het · een specificatie van de aan u toegewezen zorgtoeslag van de kwijtscheldingsformulier ook Rijksbelastingdienst; downloaden van onze internetsite · een specificatie van eventuele betalingsverplichtingen, een overzicht www.almelo.nl. van de openstaande schuld(en) en de maandelijkse aflossing;
· een kopie van uw kentekenbewijs deel I en II. Beschikking Of u in aanmerking komt voor kwijtschelding is hoofdzakelijk afhankelijk van uw inkomen, uw uitgaven, uw bezittingen en uw eventuele schulden. Uiterlijk acht weken nadat u uw verzoek om kwijtschelding heeft ingeleverd bij de gemeente, krijgt u daarover een uitspraak. 6

Betaling van de aanslag

Automatische incasso
Heeft u voor de gecombineerde aanslag 2005 een machtiging voor automa- tische incasso ingeleverd, dan wordt ook de gecombineerde aanslag 2006 in tien gelijke termijnen automatisch van uw bank- of girorekening afgeschre- Wat doet ven, te beginnen in maart 2006. Ook als de automatische incasso door een een deurwaarder? aantal mislukte afschrijvingen in 2005 is stopgezet, wordt voor de aanslag 2006 gewoon een automatische incasso ingevoerd. De afschrijving van de Als u een belastingaanslag heeft termijnen vindt plaats rond de 25e van iedere maand. ontvangen en u heeft deze na de vervaldatum van de aanslag en de Wilt u alsnog gebruik maken van automatische incasso, dan kan dit pas per aanmaning niet voldaan, dan krijgt
1 januari 2007. Een machtigingskaart hiervoor kunt u opvragen bij de afde- de deurwaarder van de invorderings- ling Publiekszaken. ambtenaar de opdracht de schuld alsnog geïncasseerd te krijgen. Tekort op uw rekening Zo lang er geen invorderingsmaat- Als het bedrag van de automatische incasso niet kan worden geïncasseerd, regelen zijn genomen, kunt u bij de dan krijgt u hierover bericht en kunt u alsnog deze termijn overmaken. invorderingsambtenaar uitstel van Mislukt de afschrijving voor de tweede keer, dan vervalt de mogelijkheid van betaling of een betalingsregeling automatische incasso en daarmee ook de mogelijkheid van betaling in tien aanvragen. Een ingediend bezwaar termijnen. Ook hierover krijgt u dan bericht. tegen de belastingaanslag schort de betalingverplichting niet op. Wijziging banknummer
Wijzigt uw bank- of gironummer tussentijds, dan moet u dit schriftelijk Hoe is de verdere procedure? doorgeven. Uw brief kunt u richten aan het Team Belastingen van de Als de belastingschuldige ook na de Gemeente Almelo. aanmaning zijn aanslag niet heeft betaald, wordt er een dwangbevel Betaling in twee termijnen betekend. De kosten van een Maakt u geen gebruik van automatische incasso, dan betaalt u de aanslag dwangbevel zijn minimaal 34,- in twee termijnen. De vervaldagen staan op het aanslagbiljet vermeld. Deze en maximaal 10.140,- al naar geven aan wanneer de eerste en de laatste termijnbetaling bij de gemeente gelang van de hoogte van de binnen moet zijn. gevorderde som. Indien ook na de betekening van het dwangbevel de Voor de betaling kunt u gebruik maken van de acceptgiro's die u bij uw aanslag niet wordt voldaan, dan kan aanslag ontvangt. Staat er op de acceptgirokaart een verkeerd rekening- de deurwaarder zonder tussenkomst nummer, dan kunt u deze acceptgiro niet gebruiken. Betaalt u dan met een van de rechter beslag leggen. Dit in eigen overschrijvingsformulier of via telebankieren onder vermelding van het tegenstelling tot de gerechtsdeur- aanslagnummer. Ook bestaat de mogelijkheid om contant te betalen bij de waarder, die eerst een vonnis van de balie van de afdeling Publiekszaken. rechtbank nodig heeft. Betaling te laat Welke invorderingsmogelijk- Als u niet op tijd betaalt, krijgt u na het verstrijken van de vervaldag een heden staan de deurwaarder aanmaning. U krijgt dan nog tien dagen de tijd om het verschuldigde ter beschikking? bedrag te betalen. De kosten voor een aanmaning zijn minimaal 6,-, 1. Beslag op uw loon of uitkering afhankelijk van de hoogte van de aanslag. 2. Beslag op uw bank- en of girotegoeden Als u na ontvangst van de aanmaning nog steeds niet betaalt, ontvangt u 3. Beslag op uw roerende zaken een dwangbevel. Een dwangbevel kost u minimaal 34,-, afhankelijk van (inboedel, auto etc.) de hoogte van de aanslag. Betaalt u niet binnen de op het dwangbevel 4. Beslag op uw onroerende zaken gestelde termijn van twee dagen, dan kan de deurwaarder overgaan tot in Gevolgen kunnen zijn de openbare beslagname van uw bezittingen of beslag leggen op uw loon. verkoop van de in beslag genomen goederen of onroerende zaken. de belasting`06 krant 7

Bezwaar

Wanneer en hoe?
Als u het niet eens bent met de vastgestelde WOZ-waarde of met één van de heffingen op uw gecombineerde aanslag, kunt u binnen zes weken na dagtekening van het aanslagbiljet schriftelijk bezwaar maken. Bij wie u bezwaar kunt maken, leest u op de achterzijde van uw gecombineerde aanslag. Via www.almelo.nl, producten en diensten, belastingen, vindt u meer informatie over de mogelijkheid om bezwaar te maken. Uw bezwaarschrift moet voldoen aan enkele eisen. Vermeld in uw brief:

- het nummer van de aanslag;

- tegen welke heffing u bezwaar maakt;
- het adres waar het om gaat;

- de reden(en) waarom u bezwaar maakt;
- een persoonlijke ondertekening.
Uitstel van betaling
Ook al maakt u bezwaar tegen een aanslag, dan bent u nog steeds verplicht de aanslag binnen de aangegeven termijn te betalen. Als u uitstel (=opschor- ting) van betaling wenst, dan kunt u dit bij het bezwaarschrift aangeven. Uitstel van betaling wordt alleen verleend voor de belastingsoort waarvoor u een bezwaarschrift heeft ingediend en maximaal voor de hoogte van het betwiste bedrag. Vermeld dus de belastingsoort en het bedrag waarvoor u uitstel van betaling vraagt in uw bezwaarschrift. U krijgt bericht of uw verzoek om uitstel is geaccepteerd.
Beroep
Bent u het niet eens met de uitspraak op het bezwaarschrift, dan kunt u binnen zes weken na dagtekening van de uitspraak een beroepschrift indienen bij de sector Bestuursrecht van de Rechtbank te Almelo. Voor het instellen van beroep is griffierecht verschuldigd. Belangrijke adressen en telefoonnummers Gemeente Almelo
Bezoekadres: Stadhuisplein 1, 7607 EK Almelo Postadres: Gemeente Almelo, Team Belastingen Postbus 5100, 7600 GC Almelo Openingstijden:
Maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur. Donderdag van 9.00 tot 19.00 uur.

Telefoon: (0546) - 54 14 41
Fax: (0546) - 54 13 35
Internet: www.almelo.nl
8 © 2006 Aan deze folder kunnen geen rechten worden ontleend.