Ingezonden persbericht
AT&T presenteert netwerkuitbreidingsplannen voor grootzakelijke multinationale klanten
Verdere investeringen in mondiaal netwerk verhogen
communicatieve slagkracht van internationaal opererende organisaties
BEDMINSTER, New Jersey, 22 februari 2006 - In het kader van zijn streven grootzakelijke multinationale klanten wereldwijd ruimere communicatiemogelijkheden te bieden, maakte AT&T vandaag details bekend van de uitbreidingsplannen van het mondiale communicatienetwerk van de onderneming.
AT&T verruimt zijn connectiviteitsaanbod met diensten, dekking en netwerktoegang in nieuwe locaties in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië, Latijns-Amerika en de Verenigde Staten. De uitbreidingen zijn onderdeel van een onlangs aangekondigde kapitaalsinvestering voor 2006 van 8,5 miljard dollar. De investering getuigt van commitment van AT&T aan zijn internationale grootzakelijke klanten, met name bedrijven die op de Amerikaanse markt actief zijn en die gediend zijn met een wereldwijd consistent servicepakket met een hoge graad van nauwkeurigheid, betrouwbaarheid, economie en automatisering, ongeacht het land van zakendoen. Via gerichte investeringen kan AT&T nu betrouwbare netwerktoegang bieden tot 97 procent van de wereldeconomie*.
Hoofdelementen in de uitbreidingsplannen voor 2006 zijn onder meer:
· Ruimere, verzekerde MPLS-georiënteerde toegang tot IP-netwerken, met service-knooppunten in 127 landen,
· Integratie van 1000 legacy SBC-knooppunten in het mondiale MPLS-ondersteunde netwerk van AT&T,
· Nieuwe netwerkkoppelingen voor verbeterde binnenlandse netwerkdekking in diverse landen,
· Extra remote-access punten, resulterend in meer dan 35.000 access punten in 150 landen,
· Verdubbelde DSL-landendekking voor zakelijke netwerktoegang, via allianties met lokale operators,
· Verdrievoudigde landelijke Ethernet-connectiviteit,
· Verbeterde netwerktoegang via satelliet, Wi-Fi en draadloos.
"Onze klanten vragen om een wereldwijd consistent dienstenpakket met een hoge graad van betrouwbaarheid, economie en automatisering. Via gerichte investeringen kunnen we nu betrouwbare netwerktoegang bieden tot 97 procent van de wereldeconomie," verklaarde Forrest Miller, groepspresident van AT&T Communications. "AT&T biedt met de uitbreiding van zijn infrastructuur en netwerkkoppelingen ruimere landendekking, met toegang tot vrijwel alle markten waar onze klanten ons vandaag nodig hebben. Met deze nieuwe investeringen verbeteren we ons dienstenaanbod en bieden we het bereik en de technologieën om onze klanten van dienst te zijn in de markten waarin ze activiteiten gaan ontwikkelen of uitbreiden."
De inspanningen die AT&T zich getroost in antwoord op de behoeften van multinationale bedrijven over de hele wereld worden onderkend door zowel klanten als onderzoeksbureaus. In studies van onderzoeksbureau Gartner naar de dienstverlening van netwerkoperators staat AT&T in het leidersvak van de Gartner Magic Quadrant voor alle wereldregio's.1 Om voor opname in het Magic Quadrant in aanmerking te komen worden bedrijven beoordeeld op een groot aantal criteria, waaronder lange-termijnstrategie, klantgerichtheid, kwaliteit van de dienstverlening, prijsstelling en innoverend vermogen.
"Als onderneming met 275 vestigingen in 50 landen over de hele wereld hebben wij behoefte aan een netwerkpartner die ons overal waar we werken connectiviteit kan bieden," zegt Rick Perrotta, Director Global Network Engineering & Services van witgoedfabrikant Whirlpool. "Dankzij de doorlopende investeringen van AT&T in zijn mondiale MPLS-georiënteerde IP-netwerk kunnen we de ondersteuning van onze wereldwijde ontwikkelings-, productie- en distributie-activiteiten sterk vereenvoudigen, en een solide basis leggen voor verdere groei van de Whirlpool-activiteiten. We beschikken daarmee over een uniforme netwerkoplossing voor geïntegreerde spraak- en datacommunicatie, real-time samenwerking en hogere productiviteit. Uiteindelijk kunnen we onze markten sneller bereiken met nieuwe producten, de communicatie met handelspartners en consumenten naar een hoger plan tillen, en ons streven naar verbeterde klantentrouw daadwerkelijk gestalte geven."
* Een analyse van onze 127-landenlijst versus het CIA World Factbook (editie 11/2005) met een overzicht van de wereldeconomieën toont aan dat AT&T via MPLS in contact staat met ruim 97,44 procent van de wereldeconomie.
Over het Magic Quadrant
1. Magic Quadrant for Global Network Service Providers, 2005 door D. Neil, J. Delcroix, J. Pultz, N. Rickard (12/15/05); Magic Quadrant for Network Service Providers, Asia/Pacific, 2005 door C. To, K. Desai (1/16/06); Magic Quadrant for Pan-European NSPs, 2005: Leaders and Visionaries door N. Rickard, J. Delcroix (6/30/05); auteursrechten berusten bij Gartner, Inc.. Voor publicatie is toestemming verleend. Het Magic Quadrant is een grafische momentopname van een markt gedurende een bepaalde periode. Het kwadrant weerspiegelt Gartner's analyse van de positie en prestaties van bepaalde leveranciers aan de hand van door Gartner gedefinieerde criteria voor de betreffende markt. Opname in het Magic Quadrant impliceert nadrukkelijk niet dat Gartner bepaalde leveranciers, producten of diensten zou aanbevelen, ook niet als die in het "leiderskwadrant" staan. Het Magic Quadrant is slechts bedoeld als onderzoekhulpmiddel en niet als specifieke leidraad voor keuze of handelen. Gartner wijst iedere expliciete of impliciete garantie met betrekking tot dit onderzoek af. Dit geldt ook voor iedere garantie ten aanzien van beschikbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel
Over het nieuwe AT&T
AT&T Inc. is een van 's werelds grootste houdstermaatschappijen in telecommunicatiediensten. Onder de mondiale merkvlag van AT&T genieten de AT&T-bedrijven over de hele wereld erkenning als vooraanstaande leveranciers van IP-georiënteerde communicatiediensten aan bedrijven. In de VS zijn de dochterondernemingen van AT&T toonaangevende aanbieders van high-speed DSL-diensten op het vlak van Internet, telefonie, abonnee-informatie en advertenties. AT&T Inc. heeft een belang van 60 procent in Cingular Wireless, de grootste Amerikaanse aanbieder van draadloze communicatiediensten met meer dan 52 miljoen abonnees. Kijk voor meer informatie over AT&T Inc. en de producten en diensten van AT&T op www.TheNewATT.com.
Plannen voor 2006 in meer detail
· Integratie van de meer dan 1000 Frame Relay/ATM-knooppunten van de Amerikaanse legacy SBC 13-statenregio in het hoofdnetwerk van AT&T, wat tegen eind 2006 zal resulteren in ruimere mogelijkheden voor MPLS-toegang.
· Installatie van zeven AT&T Global Network-knooppunten op Cyprus en in de Verenigde Arabische Emiraten, Saoedi-Arabië, Pakistan, Maleisië, India en Vietnam.
· Ingebruikneming van 16 nieuwe netwerkkoppelingen in Denemarken, Finland, Noorwegen, Zweden, Italië, Rusland, Vietnam, India, Japan, Brazilië, Honduras, Nicaragua, Panama, Guatemala, El Salvador en de Dominicaanse Republiek, voor fijnmaziger binnenlandse dekking.
· Extra DSL-breedbandmogelijkheden via samenwerkingsovereenkomsten met lokale carriers in Denemarken, Finland, Zweden, de Tsjechische Republiek, Estland, Hongarije, Polen, Duitsland, Spanje, Italië, Griekenland, Ierland, India, Australië, Nieuw-Zeeland, Argentinië, Brazilië, Maleisië, Taiwan en Singapore. Plannen voorzien in DSL-breedbandtoegang in ca. 25 landen per einde 2006.
· Extra Ethernet-connectiviteit in Canada, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, België, Ierland, Italië, Zwitserland, Zweden, Denemarken, Nederland, Spanje, Oostenrijk, India, Japan, Singapore, Hong Kong, Taiwan en Australië - zo'n 20 landen per einde 2006.
· Aanvullende satellietdekking in Afghanistan, Burkina-Faso, Tsjaad, Republiek Kongo, Democratische Republiek Kongo, Gabon, Guinea, Irak, Ivoorkust, Kenia, Madagascar, Malawi, Mali, Nigeria, Uganda, Zimbabwe, Bangladesh, Nepal, Brunei and Sri Lanka, wat neerkomt op toegang vanuit 20 landen.
· Het nieuwe AT&T biedt de Wi-Fi-ondersteuning van de beide oorspronkelijke bedrijven voor bredere Wi-Fi-dekking in zowel de VS als elders over de wereld. Als eerste demonstratie van deze verruimde slagkracht wordt AT&T Remote Access-abonnees Wi-Fi-toegang geboden vanuit meer dan 6000 McDonald's-vestigingen in de Verenigde Staten.
· Via een overeenkomst met WeRoam worden nog eens 5500 locaties in landen in Europa, het Midden-Oosten en de regio Azië-Pacific uitgerust met Wi-Fi-georiënteerde communicatie voor AT&T Remote Access-abonnees, waarmee deze gebruikers kunnen beschikken over Wi-Fi-toegang op meer dan 24.000 locaties in 52 landen.
Ingezonden persbericht