Sandd verstevigt haar nummer 2 positie op de Nederlandse markt
Sandd bv
- PERSBERICHT -
Apeldoorn, 22 februari 2006
Met 230 miljoen poststukken in 2005
verstevigt Sandd haar nummer 2 positie op de Nederlandse markt
Sandd, het op één na grootste postbedrijf van Nederland, heeft haar omzet in
2005 zien stijgen met meer dan 50% ten opzichte van 2004 naar circa 50 miljoen EURO. Voor
circa 1000 klanten bezorgde Sandd vanuit 90 distributiecentra met bijna 9000 bezorgers
230 miljoen poststukken. Hiermee groeide het marktaandeel in het geliberaliseerde deel
van de postmarkt naar 8,5%.
Marktaandeel stijgt van 5% naar 8,5%
Sandd heeft het verspreidde volume zien stijgen van 130 miljoen poststukken in 2004 tot
230 miljoen in 2005. Daarmee is het marktaandeel van Sandd binnen de geliberaliseerde
postmarkt gestegen van 5% naar 8,5%. Naast een evenredige groei in vrijwel alle
marktsegmenten, heeft Sandd een explosieve groei doorgemaakt in de uitgeversbranche. Hier
steeg het volume van ruim 10 miljoen stuks in 2004 naar zo'n 40 miljoen in 2005. De markt
van abonnee tijdschriften wordt gekenmerkt als het meest kritische bezorgsegment.
Operationele winst ruim 5%
Met een omzet van bijna 50 miljoen EURO heeft Sandd een operationele winst voor
afschrijvingen behaald van ruim 5%. Dit is een sterke groei ten opzichte van 2004 waarin
voor het eerst een marginaal resultaat werd geboekt. In vergelijking met 2004 steeg de
omzet in 2005 van ruim 32 miljoen EURO tot bijna 50 miljoen EURO.
320 miljoen poststukken in 2006
Voor 2006 verwacht Sandd een volume stijging van 40% tot 320 miljoen poststukken. Het
marktaandeel zal hierdoor stijgen naar 12%. De omzet zal in 2006 uitkomen op circa 70
miljoen EURO.
Ten behoeve van een verdere verbetering van de kwaliteit heeft Sandd geïnvesteerd in
de ontwikkeling van een nieuw sorteersysteem. Deze innovatieve sorteermethodiek zal medio
2006 geïmplementeerd worden. Dit valt samen met het in gebruik nemen van het nieuwe
sorteercentrum en hoofdkantoor.
Postcodeloterij klant bij Sandd
Sandd is 2006 voorspoedig gestart. Na de gunning van de overheidsaanbesteding eind 2005
heeft Sandd met de Postcodeloterij opnieuw een partij weten te contracteren met een
jaarvolume van ruim 25 miljoen poststukken. De overeenkomst geldt voor twee jaar. De
Postcodeloterij geldt als één van de grootste Direct Mail verspreiders van
Nederland. Algemeen Directeur Bart Stomphorst is bijzonder trots. 'Het is natuurlijk
geweldig dat 2 van zulk gerenommeerde bedrijven voor een langere periode kiezen voor
Sandd. De markt raakt steeds meer overtuigd van onze dienstverlening.'
Meer blauw op straat
In het straatbeeld zal Sandd in 2006 steeds duidelijker zichtbaar worden. Naast de
branding van alle transportmiddelen, is Sandd inmiddels gestart met de uitlevering van
een uniek kledingpakket aan haar bezorgers. Bart Stomphorst: 'Door Sandd komt er echt
meer blauw op straat.'
Sandd
Sandd is het op één na grootste postbedrijf van Nederland. Met vaste
bezorgdagen, aantrekkelijke tarieven en betrouwbare dienstverlening bezorgt Sandd sinds
2001 geadresseerd drukwerk voor een uiteenlopende klantenkring van charitatieve
instellingen tot postorderaars en van direct mails tot tijdschriften. De doelstelling van
Sandd is een marktaandeel van 20-25% van de huidige vrije markt in 2008.
- EINDE BERICHT -
Achtergrondinformatie (