Mijn.NN.nl toont in 2005 wederom sterke groei
22-02-2006
Het gebruik van Mijn.NN.nl, het extranet van Nationale-Nederlanden,
toont in 2005 een groei van ruim 30%. Deze groei wordt verklaard door
een sterke toename van het gebruik door het intermediair. Met ruim
800.000 bezoeken op Mijn.NN.nl in 2005 is aantal bezoeken zelfs
verdubbeld ten opzichte van 2004.
Sinds de introductie van Mijn.NN.nl, oktober 2003, is het gebruik van
dit extranet enorm gestegen. Momenteel maken er ruim 5.500
intermediairs gebruik van Mijn.NN.nl voor het uitvoeren van
particulierenschade- en leventransacties. De totale online verwerking
van transacties (aanvragen en mutaties) toont een groei van 30%.
De groeicijfers van Mijn.NN.nl maken duidelijk dat het intermediair
hecht aan een snelle en kostenefficiënte werkwijze. Ruim 80% van alle
particuliere schade - en levensverzekeringaanvragen van
Nationale-Nederlanden vindt nu online plaats. Ketenintegratie is dus
van groot belang voor Nationale-Nederlanden. Uit onderzoek, dat in
opdracht van Nationale-Nederlanden in 2005 is uitgevoerd, blijkt dat
het intermediair door ketenintegratie een gemiddelde relatieve
rendementsstijging van 15% kan realiseren op de particuliere schade en
levenportefeuille.
In augustus 2005 introduceerde Nationale-Nederlanden een nieuwe
autoverzekering. Uniek is dat offertes en aanvragen voor deze
verzekering uitsluitend worden verwerkt via Mijn.NN.nl. Dat maakt het
verwerkingsproces sneller, efficiënter en betrouwbaarder. De
premiestelling kan daardoor omlaag waardoor het intermediair de klant
een heel gunstig en competitief aanbod kan doen. Dat deze werkwijze
succesvol is, blijkt uit de ruime vervijfvoudiging van het aantal
aanvragen voor de autoverzekering van Nationale-Nederlanden.
Het verder uitbreiden en stimuleren van het gebruik van Mijn.NN.nl is
voor Nationale-Nederlanden een belangrijk speerpunt in 2006.
Stimuleringsprogramma's als Click & Kick boekten in 2005 al veel
succes. Het intermediair dat participeert in dit stimuleringsprogramma
laat een groei in het gebruik zien van 45% tegenover een gemiddelde
groei van 30%. In 2006 zal Mijn.NN.nl hier op verschillende manieren
navolging aan geven.
Ketenintegratie past in het streven van Nationale-Nederlanden naar een
optimale samenwerking met en dienstverlening aan het intermediair. De
eerste stappen zijn gezet om zakelijke schadeverzekeringen en
pensioenproducten ook via Mijn.NN.nl te ontsluiten, zoals het
aanvragen van offertes voor ZCB, ziekengeld en collectieve pensioenen.
In 2006 worden de mogelijkheden van Mijn.NN.nl verder uitgebreid en
zal de backoffice meer ontsloten worden zodat mutaties snel en
accuraat verwerkt kunnen worden. Nationale-Nederlanden wil op deze
wijze overbodige administratieve handelingen tot een minimum beperken,
processen stroomlijnen en tijd besparen. Hierdoor houdt het
intermediair meer tijd over voor het adviseren van de klant en kan er
een scherpe premie geboden worden.
Nationale-Nederlanden