Nationale-Nederlanden

Mijn.NN.nl toont in 2005 wederom sterke groei
22-02-2006
Het gebruik van Mijn.NN.nl, het extranet van Nationale-Nederlanden, toont in 2005 een groei van ruim 30%. Deze groei wordt verklaard door een sterke toename van het gebruik door het intermediair. Met ruim 800.000 bezoeken op Mijn.NN.nl in 2005 is aantal bezoeken zelfs verdubbeld ten opzichte van 2004.
Sinds de introductie van Mijn.NN.nl, oktober 2003, is het gebruik van dit extranet enorm gestegen. Momenteel maken er ruim 5.500 intermediairs gebruik van Mijn.NN.nl voor het uitvoeren van particulierenschade- en leventransacties. De totale online verwerking van transacties (aanvragen en mutaties) toont een groei van 30%.

De groeicijfers van Mijn.NN.nl maken duidelijk dat het intermediair hecht aan een snelle en kostenefficiënte werkwijze. Ruim 80% van alle particuliere schade - en levensverzekeringaanvragen van Nationale-Nederlanden vindt nu online plaats. Ketenintegratie is dus van groot belang voor Nationale-Nederlanden. Uit onderzoek, dat in opdracht van Nationale-Nederlanden in 2005 is uitgevoerd, blijkt dat het intermediair door ketenintegratie een gemiddelde relatieve rendementsstijging van 15% kan realiseren op de particuliere schade en levenportefeuille.

In augustus 2005 introduceerde Nationale-Nederlanden een nieuwe autoverzekering. Uniek is dat offertes en aanvragen voor deze verzekering uitsluitend worden verwerkt via Mijn.NN.nl. Dat maakt het verwerkingsproces sneller, efficiënter en betrouwbaarder. De premiestelling kan daardoor omlaag waardoor het intermediair de klant een heel gunstig en competitief aanbod kan doen. Dat deze werkwijze succesvol is, blijkt uit de ruime vervijfvoudiging van het aantal aanvragen voor de autoverzekering van Nationale-Nederlanden.

Het verder uitbreiden en stimuleren van het gebruik van Mijn.NN.nl is voor Nationale-Nederlanden een belangrijk speerpunt in 2006. Stimuleringsprogramma's als Click & Kick boekten in 2005 al veel succes. Het intermediair dat participeert in dit stimuleringsprogramma laat een groei in het gebruik zien van 45% tegenover een gemiddelde groei van 30%. In 2006 zal Mijn.NN.nl hier op verschillende manieren navolging aan geven.

Ketenintegratie past in het streven van Nationale-Nederlanden naar een optimale samenwerking met en dienstverlening aan het intermediair. De eerste stappen zijn gezet om zakelijke schadeverzekeringen en pensioenproducten ook via Mijn.NN.nl te ontsluiten, zoals het aanvragen van offertes voor ZCB, ziekengeld en collectieve pensioenen. In 2006 worden de mogelijkheden van Mijn.NN.nl verder uitgebreid en zal de backoffice meer ontsloten worden zodat mutaties snel en accuraat verwerkt kunnen worden. Nationale-Nederlanden wil op deze wijze overbodige administratieve handelingen tot een minimum beperken, processen stroomlijnen en tijd besparen. Hierdoor houdt het intermediair meer tijd over voor het adviseren van de klant en kan er een scherpe premie geboden worden.