Nieuw Manpower klaar voor schaarste op arbeidsmarkt
Manpower uitzendorganisatie
Diemen, 21 februari 2006 - Manpower heeft voor de 72 landen van zijn wereldwijde netwerk
een nieuwe merkstrategie ontwikkeld die zijn eigentijdse dienstverlening in de wereld van
werk optimaal weerspiegelt. Het bedrijf introduceert voor zijn nieuwe identiteit
wereldwijd een nieuw logo, nieuw marketingmateriaal en een bijbehorende
communicatiecampagne voor alle 4.400 vestigingen. Het aantal Manpower-merken is van 200
teruggebracht naar vijf en alle 27.000 medewerkers zijn uitgebreid over de nieuwe
strategie geïnformeerd. Deze introductie markeert de ontwikkeling van Manpower tot
een full service-organisatie die uitstekend is toegerust voor de uiteenlopende
uitdagingen van een arbeidsmarkt waar schaarste heerst.
Eigentijds werken
Dit is de eerste keer sinds de oprichting in 1948 dat Manpower een dermate uitgebreide
herstructurering van zijn merk ondergaat, aldus Jeffrey Joerres, directievoorzitter en
CEO van Manpower Inc. Het nieuwe merk doet recht aan onze staat van dienst als
innovatieve en inspirerende bemiddelaar op de arbeidsmarkt, maar staat bovenal symbool
voor het brede scala van oplossingen voor eigentijds werken dat het nieuwe Manpower
biedt.
Tegenwoordig omvat de dienstverlening van Manpower de werving van personeel op vaste,
tijdelijke en contractbasis, assessment en selectie, training, outplacement, outsourcing
en consulting. De afgelopen zes jaar heeft Manpower wereldwijd permanent placement,
outplacement, outsourcing en consulting aan het dienstenpakket toegevoegd. Door deze
aanvullende diensten is de organisatie in staat toonaangevende multinationals te servicen
bij het beheren van hun totale, mondiale personeelsbestand.
Tegelijkertijd houdt Manpower vast aan de filosofie dat lokale mensen de lokale markten
moeten bedienen, zegt Hans Leentjes, algemeen directeur Manpower Nederland, aangezien dit
essentieel is voor de dienstverlening aan meer dan 300.000 werkgevers in het MKB per jaar.
Juist met de combinatie van de mondiale expertise en resources én het deskundige
lokale personeel onderscheidt Manpower zich in de HR-markt.
Het nieuwe merk
Het nieuwe logo bestaat uit vijf ovale vormen (de 'shapes') in vijf verschillende kleuren
waarin de initialen MP herkenbaar zijn. Als onderdeel van het proces om het nieuwe merk
in de markt te zetten, heeft Manpower zijn merkenarchitectuur van meer dan 200 merken
wereldwijd teruggebracht tot slechts vijf merken, die het volledige dienstenaanbod
omvatten. Deze vijf merken zijn Manpower, Manpower Professional, Elan, Jefferson Wells en
Right Management. Hun logos zijn zodanig aangepast dat zij in overeenstemming zijn met het
overkoepelende bedrijfslogo. Deze nieuwe logos zijn te bekijken op
www.manpower.com/mpcom/content.jsp?articleid=38
De grootste verandering voor de markt is de overstap van het grote aantal merken waaronder
Manpower tot vandaag in 31 landen diensten voor bemiddeling van hoger opgeleide
medewerkers aanbiedt. Voortaan vallen deze services in 34 landen onder 1 overkoepelend
merk: Manpower Professional. In Nederland gaan het voormalige Manpower Finance en
Engineering by Manpower op in Manpower Professional. Het in hoog tempo uitbreiden van
Manpower Professional heeft in Nederland prioriteit, aldus Hans Leentjes.
Manpower klaar voor kandidatenmarkt; publicatie Witboek
Wereldwijd heeft Manpower sinds 2000 meer dan 700 vestigingen aan zijn netwerk toegevoegd
en zijn er in dertien nieuwe landen activiteiten opgestart. De omzet is gestegen van
$10,8 miljard in 2000 tot $16 miljard in 2005. Hans Leentjes: Manpower wordt ook in
Nederland steeds veelzijdiger. Enerzijds profiteren wij van de traditionele marktgroei,
anderzijds slaan we ook zelf nieuwe wegen in met werving en selectie, bemiddeling van
professionals en outsourcing. Wij liggen op koers om zowel in volume als in de volle
breedte van het HR-speelveld een groeispurt te maken.
De aankondiging van vandaag valt samen met de publicatie van de resultaten van een
enquête naar de tien banen waarvoor werkgevers over de hele wereld de meeste moeite
moeten doen om geschikte kandidaten te vinden. Daarnaast wordt vandaag ook een Witboek van
Manpower gepresenteerd onder de titel 'Confronting the Coming Talent Crunch: What s
Next?'. In dit Witboek wordt aandacht besteed aan het groeiende wereldwijde tekort aan
talentvolle medewerkers en aan de vraag wat ondernemingen, overheden en individuele
personen kunnen ondernemen om hun HR-strategieën aan te passen.
Manpower Inc.
Manpower Inc. is wereldwijd leider op het gebied van personeelsdiensten, dankzij het
ontwikkelen en leveren van eigentijdse services waarmee opdrachtgevers op de dynamische
arbeidsmarkt een winnende koers kunnen volgen. Het bedrijf heeft een omzet van $16
miljard en verzorgt een breed dienstenpakket voor de gehele wereld van werk, inclusief de
werving van personeel op vaste, tijdelijke of contractbasis, assessment en selectie,
training, outplacement, outsourcing en consulting. Manpowers wereldwijde netwerk van
4.400 vestigingen in 72 landen en gebiedsdelen stelt het bedrijf in staat jaarlijks aan
de wensen van 400.000 opdrachtgevers tegemoet te komen. Deze klantenkring omvat zowel
kleine en middelgrote bedrijven in alle sectoren als 's werelds grootste multinationals.
De focus van Manpowers werk is gericht op het vergroten van de productiviteit door
verbeterde kwaliteit, efficiëntie en kostenreductie, waardoor opdrachtgevers zich
beter op hun kernactiviteiten kunnen richten. Naast de merknaam Manpower hanteren wij de
merknamen Manpower Professional, Right Management, Jefferson Wells en Elan. Voor meer
informatie over Manpower Inc. kunt u terecht op www.manpower.com.