Persbericht
KPN kiest Alcatel voor de levering van Managed Communication Services
Maandelijkse pay-per-use -telefonie is vanaf heden beschikbaar voor MKB-ers in Nederland
Rijswijk, 21 februari 2006 - Alcatel heeft vandaag bekendgemaakt dat KPN heeft gekozen voor Managed Communications Services van Alcatel voor de levering van geavanceerde zakelijke telefoniediensten. KPN is de eerste dienstverlener in Nederland die deze innovatieve, flexibele pay-per-user dienst aan het MKB zal aanbieden.
De Zakelijke TelefoonCentrales van KPN bestaan uit een beheerde IP-PBX aanbod welke gebaseerd is op een bedrag van E 9,95 per gebruiker per maand, en richt zich voornamelijk op bedrijven tussen de 20 en 250 werknemers. Deze oplossing biedt klanten de mogelijkheid om het aantal gebruikers en diensten per maand aan te passen. Op deze manier betaalt men alleen voor datgene wat men gebruikt.
Daar de IP-PBX apparatuur eigendom is van KPN en ook door hen wordt beheerd, kunnen eindgebruikers vooruitbetaalde kapitale uitgaven om de oplossing toe te passen minimaliseren. Tevens zullen de klanten van KPN profiteren van een toekomstvaste oplossing die hen in staat stellen nieuwe d functionaliteiten en diensten toe te voegen naarmate deze nodig zijn, waaronder de meest geavanceerde IP telefonie.
Deze beheerde oplossing van KPN voor communicatiediensten versterkt Alcatel's OmniPCX Office platform door de levering van een reeks geavanceerde telefoniemogelijkheden, waaronder zowel standaard als geavanceerde IP telefonieoplossingen, voicemail messaging en mobiliteit.
"Deze oplossing is ideaal voor bedrijven die zich willen richten op hun kernactiviteiten en die de zorg voor hun telecommunicatie-infrastructuur over laten aan professionele dienstverleners zoals KPN. De weg naar IP maakt fundamenteel onderdeel uit van onze strategie. Door het partnership met Alcatel, zullen KPN en zijn klanten de beschikking hebben over de nieuwste IP telefonieoplossingen," aldus Henjo Groenewegen, directeur Zakelijke Markt bij KPN.
"Ons werk met KPN onderstreept een van de voornaamste voorbeelden van onze inspanningen om partner te worden met toonaangevende dienstverleners om beheerde communicatiediensten aan te bieden," zegt Jean-Christophe Giroux, President van Alcatel's Enterprise activiteiten. "Hedendaagse ondernemingen hebben oplossingen nodig die niet alleen uit toonaangevende technologieën bestaan, maar die tevens in innovatieve uitrolmodellen voorzien voor flexibele installaties en pay-per-user betaalopties."
Over KPN
KPN biedt telecommunicatiediensten aan zowel particuliere als zakelijke klanten. De kernactiviteiten van KPN zijn telefonie-, internet- en televisiediensten in Nederland, mobiele telecommunicatiediensten in Nederland, Duitsland en België, en datadiensten in West-Europa. KPN is marktleider in de belangrijkste segmenten van de Nederlandse telecommunicatiemarkt en werkt actief aan de groei van zijn marktaandeel in de nieuwe IP- en DSL-markten. Via E-Plus en BASE heeft KPN een sterke positie in de mobiele markten van respectievelijk Duitsland en België.
Per 31 december 2005 bediende KPN met 29.286 medewerkers (26.598 fte's). 6,9 miljoen klanten met een vaste telefoonaansluiting en 2,2 miljoen internetklanten in Nederland alsmede 20,8 miljoen mobiele klanten in Duitsland, Nederland en België. KPN is in 1989 verzelfstandigd. De aandelen zijn genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt. Kijk voor meer informatie over KPN of Zakelijke TelefoonCentrales op www.kpn.com, trefwoord 'Zakelijke TelefoonCentrales'.
Over Alcatel
Alcatel levert complete communicatie-oplossingen aan telecomoperators, dienstenaanbieders en het bedrijfsleven. Hierdoor kunnen zij spraak-, data- en videotoepassingen bieden aan hun klanten of hun medewerkers. Alcatel gebruikt zijn leidende positie op het gebied van vaste en mobiele breedbandnetwerken, toepassingen en diensten om zijn partners en klanten te helpen bij het uitbouwen van een "user-centric broadband world". Met een omzet van 13,1 miljard Euro en 58.000 werknemers in 2005, is Alcatel actief in meer dan 130 landen. Meer informatie over Alcatel vindt u op het internet: http://www.alcatel.nl.
KPN Pers Contact
|KPN Mediavoorlichting |Tel:+31 (0)70 446 63 |press@kpn.com | | |00 | |Alcatel Pers Contact
|Gabry C. de Kovel |Tel:+31 (0)70 3079 120|pers@alcatel.nl |
---- --