Dienstverlening van de provincie Groningen uitstekend
21 februari 2006
Groningers die in 2005 hebben ingesproken in een commissie van
Provinciale Staten waarderen de dienstverlening met een ruime
voldoende, een 7,8. Vrijwel alle insprekers hebben het contact met de
provincie Groningen als positief tot zeer positief ervaren. Uit het
onderzoek kan geconcludeerd worden dat het goed is gesteld met de
dienstverlening van de provincie Groningen ten aanzien van de
insprekers.
Alle aspecten van de dienstverlening worden gemiddeld met meer dan een
7 gewaardeerd. Het nakomen van afspraken krijgt gemiddeld meer dan een
8, terwijl belangrijke aspecten als behulpzaamheid en vriendelijkheid
bijna op dat cijfer komen.
Er is sprake van een aanmerkelijke verbetering in de waardering voor
de dienstverlening ten opzichte van 2003, toen werd een 6,9 behaald.
Het onderzoek, een telefonische enquête, is uitgevoerd door bureau
MarktTracé uit Groningen in opdracht van de Staten van de provincie
Groningen.
21 februari 2006
Provincie Groningen