Ingezonden persbericht


Axios Systems blijft de IT-Service Management markt voortstuwen als marktleider blijkt uit onafhankelijk onderzoek

Amsterdam: 21 februari 2006. Axios Systems (www.axiossystems.com), internationaal leverancier van IT-Service Management oplossingen, heeft vandaag aangekondigd dat zij is gepositioneerd als 'leider' door marktanalist Forrester in het 'Forrester Wave report for Service Desk Management Tools', kwartaal 1 van 2006.

Axios Systems behoorde tot de geselecteerde bedrijven die door Forrester waren uitgenodigd om deel te nemen aan het rapport, dat twaalf Servicedesk Managementproducten heeft geëvalueerd van negen leveranciers op 80 criteria. Gebaseerd op het huidige aanbod van iedere leverancier, de toekomststrategie en de aanwezigheid op de markt, positioneert het rapport Axios Systems als 'leider' in het aanbieden van "ITIL-Based Service Desk Management for Larger Enterprises" 2.

Het rapport bevat een nauwgezette evaluatie van de sterkten en zwakheden van de leveranciers en hun oplossingen en definieert diegene die in staat zijn grote en/of complexe organisaties te ondersteunen alsmede de mogelijkheid om: Grote volumes aan meldingen te ondersteunen, vorm te geven aan grote en complexe workflows, te integreren met algemeen geaccepteerde systemen en asset managementoplossingen, en het verrichten van installatie en ondersteuning voor grote, internationale ondernemingen.

Als commentaar in de samenvatting van het leveranciersrapport voor Axios, schrijft Forrester Research Analist en schrijver van het rapport, Chip Gliedman: "With service management as its sole focus and with the ITIL framework as its architectural model, the company has created a robust tool set that can be implemented out-of-the-box for many organizations." 1

Het rapport gaat verder: "The vendor is laser-focused around delivering ITIL-compliant service management tools" 1.

Tasos Symeonides, Algemeen Directeur van Axios Systems, geeft als commentaar: "Axios is trots genoemd te worden als leider in het rapport. Axios is toegewijd aan het leveren van Best Practice gebaseerde IT-Service Management oplossingen aan onze klanten, deze erkenning ondersteunt dit en versterkt onze marktpositie. Dit is een prachtig resultaat dat we zowel delen met onze klanten als met onze partners."

Axios' kernoplossing assyst is vanaf het begin ontwikkeld rond het ITIL-raamwerk en biedt een unieke levenscyclus-benadering voor IT-Service Management door de integratie van alle ITIL-processen in één enkele, out-of-the-box oplossing.

De consolidatie van deze processen is de kracht van assyst, welke de gebruikers door ieder proces leidt en die altijd een Best Practice implementatie garandeert.

Tijdens de evaluatie heeft Forrester ook gesproken met meer dan 30 door de leverancier aangeleverde referenties. Het rapport geeft als commentaar op de gevoerde discussies met een grote Noord-Amerikaanse klant van Axios, die was "very impressed with the ability for Axios personnel to support the modeling of a very complex and distributed organization." 1 De organisatie in kwestie heeft 300 softwarelicenties en ondersteunt 25.000 medewerkers.

Met haar hoogste rangschikking voor incident oplossing en rapportage capaciteiten, garandeert de geavanceerde kennisdatabase van assyst snelle oplossing van incidenten en derhalve een hogere 'first time fix rate' en is daarmee uiteindelijk kostenbesparend.

Analyst Relations Manager bij Axios, Neil Whyte, geeft als commentaar: " Er worden steeds meer eisen gesteld aan IT-diensten door de business. assyst genereert meer dan 100 op ITIL gebaseerde out-of-the-box rapporten, alsmede ad hoc rapporten en voorziet zowel IT als de business van waardevolle 'business intelligence'."

Het rapport benadrukt ook de mogelijkheid van assyst om internationale implementaties te ondersteunen, het commentaar van Chip Gliedman: "The offering exhibits top-of-class language support." 3

assyst is Unicode-compliant en is in staat iedere taal te ondersteunen. Op dit moment is de oplossing verkrijgbaar in het Engels, Frans, Duits, Arabisch, Spaans en Nederlands.

Axios Systems heeft recentelijk haar re-branding onthuld, om de toewijding van de organisatie aan het leveren van klantgerichte Best Practice IT-Service Managementoplossingen te benadrukken.

Axios Systems heeft haar hoofdkantoor in de UK met kantoren in Amerika, Europa, Azië en Australië.


1 Axios Systems Provides ITIL-Based Service Desk Management For Larger Enterprises, The Forrester Wave Vendor Summary, Q1 2006


2 The Forrester Wave Service Desk Management Tools, Q1 2006


3 The Forrester Wave Service Desk Management Tools, Q1 2006, Vendor Scorecard: Axios Systems

Axios Systems

Axios Systems is een toonzettende leverancier van op Best Practice gebaseerde IT-Service Managementoplossingen.

Onze klantgerichte aanpak gecombineerd met onze bekroonde oplossingen, garandeert klanten dat zij hun dienstverlening en ondersteuning wereldwijd kunnen aansluiten op de doelstellingen van hun business.

Voor meer informatie over Axios Systems: www.axiossystems.nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Axios Systems Benelux

Heerco Groenewegen

Tel: +31 (0) 20 521 0290

Fax: +31 (0) 20 521 0299

E-mail: info@assyst.nl

-----------------------
Persbericht


---- --