Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Ede, 21 februari 2006
Nominaties vakprijzen beste Thuiswinkels van Nederland bekendgemaakt
De vakjury van de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards onder leiding van Roel Pieper heeft uit ruim 150 aanmeldingen de genomineerden voor de jaarlijkse vakprijzen voor de beste Thuiswinkels van Nederland bekendgemaakt. De vakprijzen worden uitgereikt in twee categorieën: 'beste Starter' (webwinkel is minder dan 2 jaar actief) en 'beste Thuiswinkel'.
Op 23 maart worden de prestigieuze vakprijzen uitgereikt aan de winnaars tijdens een gala-avond in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee.
De Nationale Thuiswinkel Awards is een initiatief van Thuiswinkel.org en wordt georganiseerd en gefinancierd door de Stichting Nationale Thuiswinkels Awards.
De Stichting reikt naast de vakprijzen ook publieksprijzen uit voor de Beste Webwinkels van Nederland. Deze nominaties zijn reeds op 28 januari jl. in De Telegraaf bekendgemaakt.
Nominaties Vakprijzen 2006
De volgende bedrijven zijn genomineerd voor de vakprijzen:
Beste Starter 2006
Genomineerde:
Website:
Direct Movie
www.directmovie.nl
Expeditie Kroost & Co
www.expeditiekroostenco.nl
Koffiecentrale
www.koffiecentrale.nl
Topgoods
www.topgoods.nl
YourSurprise
www.yoursurprise.nl
Beste Thuiswinkel 2006
Genomineerde:
Website:
bol.com
www.nl.bol.com
FBTO
www.fbto.nl
Score
www.score.nl
Swinging
www.swinging.nl
Wehkamp
www.wehkamp.nl
Vakjury onder leiding van Roel Pieper
Juryleden bestaande uit hoofdredacteuren van mediapartners enerzijds en onafhankelijke vakgenoten anderzijds hebben 10 bedrijven genomineerd voor de vakprijzen 2006. De jury staat onder leiding van Roel Pieper, Hoogleraar e-commerce aan de Universiteit van Twente.
Juryleden Mediapartners: Kai Doornink (IT Commercie), Anton van Elburg (Emerce), Allard Frederiks (Adforesult), Marcel ten Holte (Retailtrends), Alfred Monterie
(De Telegraaf), Maarten van Beernink (Elsevier Retail), Luuk Ros (Telecommerce Magazine), Marieke Verdonk (Twinkle) en Fred Sengers (Marketing Tribune).
Juryleden Vakgenoten: Christiaan Alberdingk Thijm (SOLV Advocaten), Arjen Bonsing (The Thought Full Spot), Jan-Willem Janssen (HBD), Bernard van Oranje,
Frank Sibbel (Blauw Research), Durk Jan Bruin (mijnWinkel), Joost Steijns Bisschop (Jungle Rating), Janet Sellis (Kieskeurig), Aad Weening (EMOTA) en
Edwin van Wijk (ITO)
De Nationale Thuiswinkel Awards 2006 worden ondersteund via campagnes o.a. print en internet.
Sponsors
Hoofdsponsors van de Nationale Thuiswinkel Awards 2006 zijn:
* Clockwork
* De Telegraaf
* PaySquare
* Selekt Mail
* Selektvracht
Co-sponsors van de Nationale Thuiswinkel Awards 2006 zijn:
* HCN Hét Callcenter Netwerk
* ilse media
* MailStreet
* Newtel Essence
* Ogone
* Onetomarket
* Tapps
* The Vision Web
- EINDE BERICHT -
STICHTING NATIONALE THUISWINKEL AWARDS
De Nationale Thuiswinkel Awards is een initiatief Thuiswinkel.org, de branchevereniging voor bedrijven die producten en/of diensten op afstand verkopen aan consumenten en wordt georganiseerd en gefinancierd door de Stichting Nationale Thuiswinkels Awards.
De Stichting is opgericht in juli 2001 met als doelstelling het organiseren van onafhankelijke Award verkiezingen voor de branche. In 2006 worden voor de vijfde maal de Nationale Thuiswinkel Awards uitgereikt op donderdagavond 23 maart, in Grand Hotel Huis ter Duin te Noordwijk aan Zee.
Met de uitreiking van de Awards beoogt de Stichting een positieve bijdrage te leveren aan het zelfbewustzijn van de branche, zowel bij bedrijven die verkopen op afstand aan consumenten als bij consumenten die kopen (gaan) op afstand.
Achtergrondinformatie (