Ingezonden persbericht


Persbericht

eService Center geeft Friesland Bank ruimte voor dienstverlening op maat

Wilp, 20 februari 2006 - Friesland Bank heeft het eService Center(TM) van Trinicom in gebruik genomen. Vanwege de introductie van internetbankieren in het vierde kwartaal van 2005 verwachtte de bank een grote toename in het e-mailverkeer. Met het eService Center is men nu in staat om klantvragen op een efficiënte en uniforme wijze af te handelen, zodat de medewerkers voldoende tijd hebben voor complexere adviesgesprekken en dienstverlening op maat.

Friesland Bank richt zich op particulieren, bedrijven, instellingen en ondernemers die hechten aan een bank, waar advies en maatwerk op de eerste plaats komen. De bank zet het eService Center in voor de beantwoording van veel voorkomende klantvragen via drie kanalen: telefoon, e-mail en internet. Alle kennis is verzameld in één kennisbank, die vervolgens eenvoudig voor alle kanalen kan worden ingezet. Omdat de standaardvragen nu snel en efficiënt beantwoord worden, kunnen medewerkers meer tijd besteden aan klanten die met specifiekere of persoonlijke vragen zitten of complexer advies nodig hebben.

"We hebben verschillende leveranciers gesproken, maar het eService Center sloot het best aan bij onze eisen en wensen. Zo heeft het systeem een open structuur en is het dus compatibel met andere systemen. Ook qua prijs-/kwaliteitverhouding onderscheidde Trinicom zich duidelijk. Verder was het bewezen succes bij gerenommeerde bedrijven voor ons van belang", vertelt Marco Vrouwenvelder, Supervisor Service Center bij Friesland Bank. "De toenemende stroom e-mail die de introductie van internetbankieren met zich meebrengt kunnen we dankzij het eService Center goed het hoofd bieden. We zijn dan ook positief over het gebruik ervan."

Wilco Rietberg, Algemeen Directeur van Trinicom: "Juist voor een organisatie die een persoonlijke benadering hoog in het vaandel heeft staan, zoals Friesland Bank, is het eService Center zeer geschikt. Je biedt je klant immers een hoogwaardige dienstverlening via het kanaal van zijn eigen keuze en hebt daarnaast alle tijd om hem persoonlijk te helpen bij niet-standaard vragen of problemen."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60

E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom

Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management en agent support. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van zijn kernproduct: het Trinicom eService Center(TM). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde eService software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder ClientLogic, Thales, Zilveren Kruis Achmea, Volkswagen/Audi, TUI, Rabobank International, Waterschapsbedrijf Limburg, Albert Heijn, Wolters Noordhoff en Tiscali. Trinicom is één van de snelst groeiende technologiebedrijven in Europa, met een 25ste plaats in de Deloitte Technology Fast 500 EMEA. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.

Over Friesland Bank Groep

Friesland Bank is in 1913 opgericht. Het is een zelfstandige bankgroep met het hoofdkantoor in Leeuwarden. De balans van de Friesland Bank Groep bedroeg medio 2005 9,4 miljard euro. Haar gepubliceerde nettowinst over 2004 bedroeg 72,3 miljoen euro. Friesland Bank heeft officiële ratings van Moody's Investors Service (A3) en Fitch Ratings (A).

Haar dienstverlening omvat: bancaire zaken (Friesland Bank), verzekeringen (Friesland Bank Assurantiën/AECUM) en private equity (Friesland Bank Investments). Friesland Bank bezit financiële deelnemingen in o.a Kempen & Co N.V., Van Lanschot N.V. en Triodos Bank N.V.

Bij Friesland Bank Groep werken in totaal ruim 1000 medewerkers.

Voor meer informatie zie: www.frieslandbank.nl.


---

Voor redactionele informatie:

Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn,

tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: frieda@influx-pr.com