Ingezonden persbericht


Telecombericht 20 februari 2006

KPN start campagne voor zakelijk sms-verkeer

Het Grote Sms-Boek: Tips, trucs en weetjes op zakelijk sms-gebied

Sms heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Jaarlijks worden er in de wereld meer dan 500 miljard(!) sms-berichten verzonden. Om de voordelen van zakelijk gebruik van sms onder de aandacht te brengen, ontwikkelde Media Republic voor KPN een crossmediale campagne, met als centraal punt 'Het Grote Sms-Boek'.

'Het Grote Sms-Boek' is een boekje op zakformaat waarin verschillende facetten van sms worden belicht en waarin duidelijk wordt waarom sms juist het zakelijke leven kan vereenvoudigen. Het Grote Sms-Boek vindt zijn weg naar de zakelijke eindgebruiker via een butler, metafoor voor de praktische, discrete en directe kenmerken van een sms. De butler schittert in een rijke crossmediale campagne en brengt 'Het Grote Sms-Boek' onder de aandacht via:


· point of sale in o.a. KPN Business Centers,


· promotieteams, bestaande uit sms-butlers, op verschillende locaties,


· advertenties in dagbladen, magazines en op internet en


· de website waar eindgebruikers het sms-boekje gratis kunnen bestellen: www.kpn.com, trefwoord 'sms zakelijk'

Aan de campagne is bovendien een actie verbonden waarbij deelnemers een Samsung Z320i kunnen winnen. "De actie roept gebruikers op hun favoriete oneliner in te sturen via sms. De leukste inzendingen worden online getoond op de website", aldus Bas Verhart, CEO en oprichter van Media Republic.

Marco Visser, Chief Operating Officer van KPN Mobiel vervolgt: "Het gemak van sms voor zakelijke doeleinden wordt regelmatig onderschat. Juist het karakter van sms is voor de drukbezette zakenman of -vrouw ideaal. We brengen dat aspect in deze campagne daarom graag nog eens onder de aandacht."

Over Media Republic

Media Republic ontwikkelt, realiseert en lanceert cross media concepten voor diverse mediabedrijven en adverteerders. De synergie van gecombineerde creativiteit en kennis van nieuwe kanalen en technologieën wordt gebruikt om - in samenwerking met globale en lokale partners - originele en unieke entertainment concepten te realiseren en te lanceren. Media Republic werkt met een groep van meer dan 45 creatieve top talenten, met technische know how en een uitgebreid business netwerk.



Ingezonden persbericht