Time : 5:42:08 PM
Date : Monday, February 20, 2006
Sender Name: Challenger Organisation
20 februari 2006
20 jaar later ! De 'nieuwe' Challengers Trophy komt er aan
Zijn 40 plussers binnen ondernemingen steeds performanter ?
De nieuwe Challengers Trophy komt er aan; ditmaal onder de vorm van
een sportieve/avontuurlijke rally voor "40 plussers". Gebaseerd op
het concept van een raid tussen ondernemingen, ontstaan precies 20
jaar geleden, werd Challengres Trophy ontworpen om extra dynamiek
binnen ondernemingen bij te brengen, rond een sportieve uitdaging die
avontuur, ontdekking en fysieke inspanning combineert.
De doelstelling van "Challengers Trophy 40 plus" is eenvoudig:
aantonen dat "40 plus" geen synoniem is voor 'has been', maar dat zij
integendeel borg staan voor ervaring, prestaties, dynamiek,
mobiliteit, soms zelfs een beetje extra wijsheid...
"Challengers Trophy 40 plus" stelt deelnemers in staat hun vitaliteit
te benutten, het zal hun evaring in teamverband in het licht zetten,
alsook hun capaciteit om uitdagingen aan te gaan. Om te slagen zal
elke deelnemer het beste van zichzelf moeten geven, zowel op het
niveau van de inzet als voor de strategische aanpak. Kortom, de
attitude van de ondernemer zal vertaald worden naar het
sportieve/avontuurlijke terrein.
Het is een feit dat sinds enkele jaren kaderleden en in het bijzonder
senioren niet gespaard zijn gebleven in de ondernemingen in de race
naar het steeds verhogen van operationele resultaten. Zij waren
meestal te duur en er was bovendien staatssteun om er van zich van te
ontdoen: waarom zou je dat als onderneming niet benutten? Nochtans
heeft deze benadering één sterk nadeel: meer en meer 50 plussers
behoren niet langer tot de arbeidsmarkt en vormen bijgevolg een extra
kost voor de sociale zekerheid. Het is dus een echt actueel gegeven
om aan te tonen dat "40 plussers" meer dan zijn 'vrouw' of 'man' kan
staan en nog steeds meer dan
gewoon bekwaam zijn om excellente managers te blijven voor onze
ondernemingen en instellingen.
Vandaag zitten we in een nieuw denkpatroon. Omdat de wereld intussen
is gewijzigd!
Er wordt langer gestudeerd, het stichten van een gezin verschuift
naar later, de levensduur verlengt mede dank zij vooruitgang in de
medische wereld: we kunnen langer in goede gezondheid verder.
Globaal genomen kan je stellen dat alles met een 10-tal jaren is
opgeschoven. En dit heeft uiteraard gevolgen voor de politiek van de
tewerkstelling; het solidariteitspact is daar een eerste voorbeeld
van. Zowel "50 plus" als "60 plus" hebben onweerlegbaar nog een
flinke portie actief leven voor de boeg.
De definitie van senioren is vandaag niet meer die van de 'babyboom'
generatie - zo genoemd naar hoge geboortecijfers tussen 1945 en 1964.
Vandaag is hun leven onvergelijkbaar met dezelfde groep van 20 jaar
geleden.. Het beeld van pantoffels, een warm deken en de poes op de
schoot tijdens het televisiekijken werd verbannen en vervangen door
cultuur, reizen en sport.
Vandaag, eenmaal de vijftig bereikt beschikt men meer dan ooit over
energie om met open blik al wat de samenleving biedt aan te grijpen.
Althans, dat is het credo van 33% van de Belgische bevolking, 33%
Pseudo senioren die er met volle teugen willen van genieten. Ze zijn
nooit zo talrijk geweest en het loont de moeite om met hun
'vernieuwde' waarden en levenswijze rekening te houden.
Via dit evenement kan de generatie "40 plus" tonen dat ze er nog
volop staan met een grote fysische en mentale vitaliteit.
Deze rally wordt opgezet met teams van 4 personen, tijdens een
traject van drie dagen in een aangepast voertuig "all roads, breaks;
mono volumes..." van 8 tot 11 juni 2006. Op het programma:
kleiduifschieten, boogschieten, golf, mountainbike,
oriëntatieproef, intellectuele en behendigheidsproeven en een aantal
avontuurlijke verrassingen. Voldoende om zich te ontspannen en
tegelijkertijd zowel geest als lichaam in te zetten. De ideale
gelegenheid om duidelijk te maken dat efficiëntie, competitie een
vast gegeven is. Het geheel is bovendien een kennismaking met een
mooi parcours doorheen de Somme baai, langs Le Touquet en het Zoute.
Het is een rally die zich richt tot kaderleden en managers van KMO's
en tot hun klanten, tot de vrije beroepen en zelfstandigen. Andere
doelgroepen: partners van het bedrijf, tot de leden van sportclubs.
De enige vereiste: een spetterende 40 plusser zijn.
Een evenement dat de verandering van de samenleving in de kijker
plaatst!
Voor bijkomende informatie :
Challengers Trophy
Michel Malschaert
Francis Bries / Marc vande Gucht
Kloosterstraat 12
1000 Brussel
Tél: 02/413.03.83
GSM : 0496/59.05.70
E-mail : michel.malschaert@challenger.be
E-mail: francis.bries@challenger.be
E-mail : marcvandegucht@skynet.be
Evelyn Gessler
Lorraine de Fierlant
Keizerinnenlaan 13
1000 Brussel
GSM : 0475/23.53.92
E-mail: evelyn.gessler@ogilvy.com
E-mail: lorraine.defierlant@ogilvy.com
Voor voorwaarden en inschrijvingen :
www.challengerstrophy40plus.be