Ford zet succesvolle samenwerking met UEFA Champions League voort
(2/20/2006)
Voortbouwend op 14 jaar succesvolle samenwerking, hebben Ford en de
UEFA vandaag bekendgemaakt dat de sponsorovereenkomst tussen Ford en
de UEFA Champions League is verlengd tot 2009.
De UEFA Champions League is het grootste en meest prestigieuze
toernooi in het Europese clubvoetbal. Het huidige contract loopt af
aan het einde van het UEFA Champions League-seizoen 2005-2006. Ford is
als sponsor bij het toernooi betrokken sinds de UEFA in 1992 met de
Champions League van start ging.
Als officiële leverancier blijft Ford zorgdragen voor het wagenpark
van ongeveer 800 auto's waarmee officials en VIP-gasten worden
vervoerd.
Tijdens de Autosalon van Genève zal op de stand van Ford aandacht
worden besteed aan het voortgezette samenwerkingsverband met de UEFA
Champions League. Ook zal hier de nieuwe Ford S-MAX worden onthuld,
die de kern zal vormen van het officiële wagenpark voor de UEFA
Champions League. De S-MAX zal ook de rest van het seizoen te zien
zijn op de nieuwe reclameborden langs het veld.
John Fleming, president en CEO van Ford Europa, zegt hierover: "Door
ons sponsorcontract met de UEFA Champions League te verlengen,
verstevigen wij onze positie als het meest vooraanstaande automerk in
het Europese clubvoetbal. De UEFA Champions League heeft vanaf het
begin spannende toernooien opgeleverd met prachtige wedstrijden tussen
de Europese topclubs. Uit de hoge televisiekijkcijfers blijkt dat het
Europese voetbal ook bij het grote publiek populair is. We verwachten
dat kijkcijfers in de toekomst bestaande records zullen overtreffen.
"Maar ook de UEFA Champions League heeft geprofiteerd van het
samenwerkingsverband met een van de belangrijkste automerken in
Europa. Deze samenwerking vindt plaats in het kader van de
Ford-campagne Destination Football die ten doel heeft om voetbal en
publiek dichter bij elkaar te brengen. Spelers, officials en fans
worden in onze auto's naar het stadion vervoerd. Verder organiseren
wij speciale acties, bijvoorbeeld bij Ford-dealers, waarmee wij ons
ook op lokaal niveau presenteren.
"Met deze acties willen wij echte supporters op een andere manier
laten kennismaken met voetbal en hun de kans bieden om een bezoek
-inclusief transport- te winnen aan de UEFA Champions League-finale,
later dit jaar in Parijs."
Lars-Christer Olsson, CEO van de UEFA: "Wij zijn erg blij dat een
internationaal merk als Ford heeft besloten om de overeenkomst met de
UEFA en met de UEFA Champions League te verlengen. Al sinds het begin
van het toernooi in 1992, is Ford een van onze partners en deze
verlenging tot 2009 bewijst eens te meer hoe hecht onze relatie is.
"Het succes van de UEFA Champions League blijft maar toenemen en wij
zijn ervan overtuigd dat wij samen met Ford als leverancier van de
auto's waarmee in heel Europa officials en VIP-gasten naar het stadion
worden vervoerd, nog meer voordeel kunnen behalen uit onze hechte
samenwerking."
BedrijfsautoRAI.nl
AutoRai