AutoRai

Ford zet succesvolle samenwerking met UEFA Champions League voort

(2/20/2006)
Voortbouwend op 14 jaar succesvolle samenwerking, hebben Ford en de UEFA vandaag bekendgemaakt dat de sponsorovereenkomst tussen Ford en de UEFA Champions League is verlengd tot 2009.
De UEFA Champions League is het grootste en meest prestigieuze toernooi in het Europese clubvoetbal. Het huidige contract loopt af aan het einde van het UEFA Champions League-seizoen 2005-2006. Ford is als sponsor bij het toernooi betrokken sinds de UEFA in 1992 met de Champions League van start ging.

Als officiële leverancier blijft Ford zorgdragen voor het wagenpark van ongeveer 800 auto's waarmee officials en VIP-gasten worden vervoerd.

Tijdens de Autosalon van Genève zal op de stand van Ford aandacht worden besteed aan het voortgezette samenwerkingsverband met de UEFA Champions League. Ook zal hier de nieuwe Ford S-MAX worden onthuld, die de kern zal vormen van het officiële wagenpark voor de UEFA Champions League. De S-MAX zal ook de rest van het seizoen te zien zijn op de nieuwe reclameborden langs het veld.

John Fleming, president en CEO van Ford Europa, zegt hierover: "Door ons sponsorcontract met de UEFA Champions League te verlengen, verstevigen wij onze positie als het meest vooraanstaande automerk in het Europese clubvoetbal. De UEFA Champions League heeft vanaf het begin spannende toernooien opgeleverd met prachtige wedstrijden tussen de Europese topclubs. Uit de hoge televisiekijkcijfers blijkt dat het Europese voetbal ook bij het grote publiek populair is. We verwachten dat kijkcijfers in de toekomst bestaande records zullen overtreffen.

"Maar ook de UEFA Champions League heeft geprofiteerd van het samenwerkingsverband met een van de belangrijkste automerken in Europa. Deze samenwerking vindt plaats in het kader van de Ford-campagne Destination Football die ten doel heeft om voetbal en publiek dichter bij elkaar te brengen. Spelers, officials en fans worden in onze auto's naar het stadion vervoerd. Verder organiseren wij speciale acties, bijvoorbeeld bij Ford-dealers, waarmee wij ons ook op lokaal niveau presenteren.

"Met deze acties willen wij echte supporters op een andere manier laten kennismaken met voetbal en hun de kans bieden om een bezoek
-inclusief transport- te winnen aan de UEFA Champions League-finale, later dit jaar in Parijs."

Lars-Christer Olsson, CEO van de UEFA: "Wij zijn erg blij dat een internationaal merk als Ford heeft besloten om de overeenkomst met de UEFA en met de UEFA Champions League te verlengen. Al sinds het begin van het toernooi in 1992, is Ford een van onze partners en deze verlenging tot 2009 bewijst eens te meer hoe hecht onze relatie is.

"Het succes van de UEFA Champions League blijft maar toenemen en wij zijn ervan overtuigd dat wij samen met Ford als leverancier van de auto's waarmee in heel Europa officials en VIP-gasten naar het stadion worden vervoerd, nog meer voordeel kunnen behalen uit onze hechte samenwerking."

BedrijfsautoRAI.nl