Wereldprimeur: de Chinese Citroën C-Triomphe
(2/20/2006)
Op basis van de populaire C4 introduceert Citroën de C-Triomphe, een
nieuw model dat specifiek werd ontwikkeld voor de Chinese markt. Met
deze introductie voegt Citroën een nieuw hoofdstuk toe aan het
succesverhaal van de C4, waarvan tot nu toe wereldwijd ruim 280.000
exemplaren zijn verkocht.
Het nieuwe model wordt in de Citroën-fabrieken in Wuhan als sedan
gebouwd op basis van een verlengd platform van de C4. Door zijn
vormgeving en hightech uitrusting voldoet de C-Triomphe aan de wensen
van Chinese autoliefhebbers ten aanzien van modern design, comfort en
veiligheid. Na de introductie in Shenzhen op 18 februari 2006 staat de
Chinese marktintroductie van de C-Triomphe gepland voor eind juni.
Door deze belangrijke introductie breidt Citroën haar activiteiten en
modellenreeks in China verder uit. In de afgelopen veertien jaar is
Citroën met ruim 600.000 verkochte autoâs buitengewoon succesvol
geweest op deze sterk groeiende markt, vooral dankzij de ZX Fukang
sedan en de Elysée. Beide modellen zijn specifiek voor de Chinese
markt ontwikkeld. In 2005 realiseerde Citroën in China met een totaal
verkoopaantal van 100.000 nieuwe autoâs een verkoopstijging van 34
procent. Door uitbreiding van de activiteiten beoogt Citroën in China
een groter marktaandeel te behalen.
BedrijfsautoRAI.nl
AutoRai