AutoRai

Wereldprimeur: de Chinese Citroën C-Triomphe

(2/20/2006)
Op basis van de populaire C4 introduceert Citroën de C-Triomphe, een nieuw model dat specifiek werd ontwikkeld voor de Chinese markt. Met deze introductie voegt Citroën een nieuw hoofdstuk toe aan het succesverhaal van de C4, waarvan tot nu toe wereldwijd ruim 280.000 exemplaren zijn verkocht.
Het nieuwe model wordt in de Citroën-fabrieken in Wuhan als sedan gebouwd op basis van een verlengd platform van de C4. Door zijn vormgeving en hightech uitrusting voldoet de C-Triomphe aan de wensen van Chinese autoliefhebbers ten aanzien van modern design, comfort en veiligheid. Na de introductie in Shenzhen op 18 februari 2006 staat de Chinese marktintroductie van de C-Triomphe gepland voor eind juni.

Door deze belangrijke introductie breidt Citroën haar activiteiten en modellenreeks in China verder uit. In de afgelopen veertien jaar is Citroën met ruim 600.000 verkochte autoâs buitengewoon succesvol geweest op deze sterk groeiende markt, vooral dankzij de ZX Fukang sedan en de Elysée. Beide modellen zijn specifiek voor de Chinese markt ontwikkeld. In 2005 realiseerde Citroën in China met een totaal verkoopaantal van 100.000 nieuwe autoâs een verkoopstijging van 34 procent. Door uitbreiding van de activiteiten beoogt Citroën in China een groter marktaandeel te behalen.

BedrijfsautoRAI.nl