Gemeente Asten
09-02-2006
Evenementenbeleid Asten
Uitnodiging discussiebijeenkomsten
De Gemeente Asten is van plan nieuwe regels te stellen bij de
organisatie van en het tegengaan van overlast bij evenementen. We
kunnen ons voorstellen dat dit vragen bij u oproept. Daarom
organiseert de gemeente meerdere discussiebijeenkomsten, waaronder een
discussieavond voor de organisatoren van evenementen, een
discussieavond voor dorps- en wijkraden en omwonenden, een
discussiemiddag voor (horeca-)ondernemers en een discussieavond met
jongeren.
Regels bij de organisatie van evenementen
De nota evenementenbeleid bestaat uit een visiedeel en een juridisch
deel. In het visiedeel zet de gemeente in op versterking van de
kwaliteit en variatie van evenementen. Daarnaast overweegt de gemeente
een uniek evenement aan te wijzen om Asten op de kaart te zetten.
In zijn algemeenheid komen er met het nieuwe evenementenbeleid nieuwe
regels op het gebied van overlast door geluid en verkeer,
wegafsluitingen en parkeren. Ook zijn er regels voor het tegengaan van
beschadiging en vervuiling van eigendommen. Voor ondernemers en
organisatoren gelden er bovendien regels op het gebied van
polycarbonaatglas, regelgeving incidentele en collectieve
festiviteiten. Meer speciaal gaat het visiedeel van de evenementennota
in op kwaliteitsverhoging van evenementen en nadere regels ter
verhoging van de veiligheid. In het juridsiche deel van nota worden
afhankelijk van de omvang van het evenement verschillende regels
gesteld.
Op de discussiebijeenkomst kunt u uw wensen en bedenkingen omtrent het
nieuwe beleid kenbaar maken.
Deelname aan discussiebijeenkomsten evenementenbeleid
Alle organisatoren van (toekomstige) evenementen, horecaondernemers en
omwonenden en vertegenwoordigers van dorps- en wijkraden worden
uitgenodigd aan deze discussiebijeenkomsten deel te nemen. Om een
beeld te krijgen van de belangstelling voor deze bijeenkomst, heeft
het de voorkeur als u zich van tevoren aanmeldt. Dit kan per e-mail
via het volgende adres: g.voss@asten.nl onder vermelding van:
"deelname aan discussiebijeenkomst evenementenbeleid," meld er even
bij voor welke bijeenkomst u zich aanmeldt. U krijgt dan vooraf
informatie toegemaild of toegestuurd over de belangrijkste
veranderingen die in het evenementenbeleid worden doorgevoerd.
Telefonisch aanmelden is ook mogelijk bij dhr. G. van Oss, 0493-671427
of mevr. N. van Rengs, 0493-671250.
De planning van de discussiebijeenkomsten is als volgt:
1. Discussieavond met wijk- en dorpsraden en omwonenden
Maandag 20 februari 2006
19.30 uur raadzaal gemeentehuis
2. Discussieavond met organisatoren
Donderdag 23 februari 2006
19.30 uur raadzaal gemeentehuis
3. Discussiemiddag met (horeca-)
ondernemers
Donderdag 23 februari 2006
14.00 uur raadzaal gemeentehuis
Voor de jongeren in de gemeente Asten volgt eind maart een
discussieavond, de berichtgeving hierover volgt op een later tijdstip.