Ingezonden persbericht


Programma rondom de tentoonstelling No Sign of Design van Richard Hutten

15 december 2005 - 23 april 2006

Nederlands design is ongekend populair in het buitenland en dat is nergens zo opvallend als in Japan. Lampen van Marcel Wanders, winkeltjes met producten van de HEMA, de cultstatus van Rem Koolhaas en de hype rondom ontwerpen van Richard Hutten. Waarom slaat juist dat werk zo aan in een land dat bekend staat om de stille esthetiek van de eigen gebruiksvoorwerpen?

Het SieboldHuis toont met 'No Sign of Design' een selectie van het werk van Richard Hutten en legt uit aan de hand van overwegingen van vooraanstaande Nederlandse en Japanse architecten, kunstkenners en ontwerpers waarom het werk van Richard Hutten in de Japanse schoonheidsbeleving past.

Binnen dit kader organiseert het SieboldHuis een gevarieerd programma met een aantal presentaties die dieper ingaan op een bepaald thema. Zo spreekt Guus Beumer over Dutch Design in Japan, komt architecte Moriko Kira uitleg geven over haar ontwerpen voor het Sieboldhuis en zal het succes van Nijntje in Japan worden toegelicht.

Elke 3e zondag van de maand vindt om 15.00 uur een lezing/ presentatie plaats:

Datum Zondag 19 februari 2006
Spreker Guus Beumers, directeur Marres en (mede)eigenaar van het kleding merk SO van Alexander van Slobbe
Onderwerp Reflectie op Dutch Design in Japan

Datum Zondag 19 maart 2006
Spreker Marja Kerkhof, directeur van Mercis B.V.
Onderwerp Dick Bruna: icoon & inspiratie in Japan

Datum Zondag 23 april 2006
Spreker Ontwerper Cindy van den Bremen
Onderwerp Persoonlijke reflectie op Japanse producten vanuit de invalshoek van een ontwerper n.a.v. verzameling Japanse inventies (grappige consumenten producten) en ervaringen in Japan

Annelies Valgaeren
Communicatie SieboldHuis
annelies@sieboldhuis.org 071-5125539

---- --