Opel gaat samenwerkingsverband aan met IT-bedrijf Calco
(2/16/2006)
Zeer recent is Opel in Nederland een samenwerkingsverband aangegaan
met Calco Information Technology (Calco IT). Onder de noemer âGezonde
toekomst in de ICTâ start het Amersfoortse
informatietechnologiebedrijf een wervingscampagne die zich volledig
afspeelt in de showrooms van Opel-dealerbedrijven. Calco is deze
campagne gestart om het huidige en toekomstige tekort aan IT-personeel
het hoofd te bieden.
De verrassende locatie voor de sollicitatiegesprekken moet een
stimulans zijn voor potentiële kandidaten; bij aanstelling kunnen ze
immers direct in de nieuwe leaseauto wegrijden. De eerste wervingsdag
van Calco IT vindt plaats op zaterdag 25 februari bij Het Motorhuis in
Den Haag.
De bijzondere wervingscampagne houdt in dat sollicitanten bij
participerende Opel-dealerbedrijven de sollicitatieprocedure van Calco
zullen doorlopen. De sollicitatieprocedure bestaat uit een analytische
test en een persoonlijk gesprek waarin Calco onder meer een beeld
schetst van haar projecten en detacheringactiviteiten. Vervolgens
onderzoekt Calco in hoeverre de wensen en ervaringen van kandidaten
daar op aansluiten. Is dat het geval, dan kan de nieuwe werknemer na
het ondertekenen van de arbeidsovereenkomst direct in een nieuwe
leaseauto wegrijden.
Volgens Marco de Bos, marketing manager bij General Motors Nederland,
is deze samenwerking Opel op het lijf geschreven. âAansprekende en
onderscheidende activiteiten, die de vernieuwingsdrang van het merk
Opel ondersteunen, schuwen wij nooit. Het is natuurlijk mooi
meegenomen dat wij hiermee een aantal autoâs zullen verkopen, maar
voorop staat het unieke karakter van de actie, waarmee Opel op een
verrassende wijze voor het voetlicht komt.â
Calco IT is een dienstverlenende onderneming die zich richt op
IT-detachering en IT-projecten met een resultaatgerichte aanpak. De
opdrachten en projecten bevinden zich vooral op het gebied van
software ontwikkeling, kwaliteitszorg en infrastructureel management.
Calco bestaat ruim twee jaar en is daarmee een jonge speler binnen de
ICT-branche. Om haar doelstellingen voor de komende jaren te
realiseren is Calco naarstig op zoek naar goede IT-professionals; voor
het komende jaar gaat dat om 50 tot 100 nieuwe werknemers. De komende
vier jaar voorziet Calco door te groeien naar omstreeks 1.000
werknemers.
Van 25 februari tot en met 7 oktober zullen de wervingscampagnes
plaatsvinden. Er is bewust voor zaterdagen gekozen; dit houdt het
laagdrempelig en waarborgt een snelle afronding. De wervingscampagnes
zullen plaatsvinden bij verschillende Opel-dealerbedrijven verspreid
door het hele land.
BedrijfsautoRAI.nl
AutoRai