Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Grootste zorgverzekeraar in Duitsland selecteert Avaya als communicatiepartner
AOK integreert flexibele systemen met bestaande infrastructuren
TER PUBLICATIE: 15 februari 2006
Nieuwegein Avaya, Inc. (NYSE: AV), leverancier van communicatieapplicaties, -netwerken en -diensten aan de zakelijke markt, is door AOK de grootste zorgverzekeraar van Duitsland geselecteerd als communicatiepartner in Duitsland. De komende vijf jaar is Avaya verantwoordelijk voor de installatie, het functioneren, de ondersteuning en het onderhoud van 60.000 end points in meer dan 1.700 vestigingen. Avaya Global Services biedt de vestigingen support. In januari 2006 gaat een installatiepilot van start en de verdere uitrol staat gepland in het voorjaar van 2006.
AOK biedt diensten aan meer dan 25 miljoen mensen, bijna een derde van de Duitse bevolking. De organisatie richt zich al ruim honderd jaar op veiligheid en uiteenlopende medische behandelingen van ziekten. Avaya verwierf het contract om het bestaande communicatiesysteem te vernieuwen bij een aanbesteding in november 2004. AOK gaf de voorkeur aan Avaya boven vier andere aanbieders vanwege de flexibele systemen die te integreren zijn met de bestaande infrastructuren bij de verschillende vestigingen. Bovendien breidt AOK zijn communicatienetwerk uit met callcenterfunctionaliteit, spraak-storage en faxservers, en met mogelijkheden voor de verwerking van gesprekskosten.
Avaya installeert de komende maanden bij de vestigingen of het hybride Integral 55 LX-systeem of het Avaya Communication Manager-systeem, afhankelijk van de bestaande infrastructuur bij de betreffende vestiging. Het op Linux gebaseerde Integral 55 is zeer geschikt voor klanten die geleidelijk willen migreren naar IP-telefonie. Bij vestigingen die al beschikken over IP-voorzieningen installeert Avaya de Avaya Communication Manager-software, een oplossing voor geavanceerde call-processing, in combinatie met de Avaya Media Server S8700. Avaya zorgt voor overkoepelend beheer van de Integral 55 LX- en de Avaya Communication Manager-systemen om eenvoudige en kosteneffectieve communicatie tussen de AOK-vestigingen te garanderen. Als onderdeel van de overeenkomst biedt Avaya Global Services managed services.
"AOK profiteert van het uitgebreide portfolio van gecombineerde systemen die Avaya en Tenovis bieden", zegt Hans-Jürgen Bahde, Managing Director van Avaya-Tenovis. "Bij AOK worden oplossingen van beide aanbieders ingezet. Als partner van AOK kan Avaya het geïmplementeerde communicatiesysteem afstemmen op toekomstige IP-technologie. Hierdoor kan AOK inspelen op de behoeften van klanten en is de organisatie verzekerd van een nuttige investering. Avaya is geselecteerd door AOK vanwege zijn sterke positie in de Europese markt."
Over Avaya
Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van elke mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.
Ingezonden persbericht