Ingezonden persbericht
P E R S B E R I C H T
's-Hertogenbosch, 15 februari 2006
Recordaantal Valentijn e-cards verstuurd
Via www.kaartenhuis.nl zijn gisteren een recordaantal Valentijn e-cards verstuurd. Alleen al op Valentijnsdag zelf ontvingen 350.000 mensen een digitale kaart van hun geliefde of stille aanbidder. Met maar liefst 668.000 bezoeken beleefde het Kaartenhuis haar drukste dag sinds de oprichting in 1999. Dat is zo'n 50% boven het vorige record uit 2003.
Ook de Valentijnstest was dit jaar bijzonder populair. Met deze test kunnen stille aanbidders hun Valentijn invullen. Deze ontvangt dan een e-mailbericht en wordt gevraagd om mee te doen met de Valentijnstest. Wanneer 2 personen elkaars e-mailadres invullen dan is er een match en krijgen ze daarvan bericht.
Dat de consumenten weer wat gemakkelijker hun geld laten rollen was ook bij het Kaartenhuis duidelijk merkbaar. Massaal werden betaalde muziek en voiceberichten toegevoegd aan de e-cards. Ook de postkaarten mogen zich in een toenemende populariteit verheugen. Een postkaart wordt, net als een e-card, verstuurd via Internet, maar uitgeprint en bezorgd door de postbode. Alleen de GSM-diensten lieten een duidelijke afname zien ten opzichte van vorige jaren. Blijkbaar zijn de consumenten een beetje uitgekeken op leuke plaatjes en muziekjes voor de mobiele telefoon.
Website van het jaar
Het Kaartenhuis is sinds de lancering in 1999 de populairste Nederlandstalige e-card website. De site is volledig gegroeid door mond-op-mond en kaart-op-kaart reclame. Vorig jaar werd het Kaartenhuis door het publiek verkozen tot 'Website van het jaar' in de categorie contact. In de loop van het jaar zal de exploitant zich tevens gaan richten op e-cards voor de mobiele telefoon.
///// E I N D E P E R S B E R I C H T /////